02. Medlemmar presenterar sig

Söker du vänner?

2012-07-24 01:17 #0 av: Henrika85

Är du HBT och änner du dig ensam och vill komma i kontakt med likasinnade?

Du är välkommen att lägga skriva ett inlägg där du talar om vilken typ av kontakt du söker och eventuellt skriva lite om dig själv.

Om du ser någon som du vill bli vän med, tala då om ditt intresse via ett PM.

Anmäl
2012-11-11 14:49 #5 av: chiccco

Är inte så bra på sånt här. Men jag är 18 år och bor i sthlm. SKulle vilja hitta lite vänner :)

Anmäl
2013-01-05 08:01 #8 av: NeonNea

Jag slänger väl in några rader... även om jag är sämst på presentationer :P

Nea heter jag, blir 17 i maj, är pansexuell och är bosatt i Skåne. Har en tjock och mysig katt som älskar att sova, och så är jag besatt av LotR...

Älskar film och musik, och är ibland en riktig pratkvarn. Jag är den typen som hellre ser en film eller tar en promenad i skogen än att festa hela natten...

Skicka gärna ett PM :)

/NeonNea

Medarbetare på Wicca iFokus

Anmäl
2013-01-30 22:04 #9 av: Muusse

Hejsan!

Glad bi tjej från Dalarna som söker en vän, chatkompis eller något annat.
Spelar fotboll, rider och spelar gitarr. Är 16 år och går 1 året på gymnasiet med inriktning natur ( OBS är ingen nörd! )

Jag är typen som gillar att träna, men älskar att mysa. Är alltid glad och älskar att lära känna nya människor!

Så hör av dig gärna, bara trevligt och intressant att snacka med sånna som är i liknande situationer som en själv!

/ Sofie

Anmäl
2013-02-18 21:56 #10 av: kotickiha

Hellu!

Glad homosexuell tjej från Gbg trakten som söker vän, chat/smskompis och gärna IRL - kompis om vill blir så bekanta. :) 

Tränar Taekwon-do 1 gång i veckan och har intresse för allt möjligt. Är som sagt en tjej, på 15 vintrar som går i 8:an snart 9:an.

Jag älskar att läsa, diskutera intressen, fika på stan, vara flummig och mycket mer. Är glad, positiv & flummig tjej som älskar träffa nya kompisar.  

Hör gärna av dig så kan vi snacka mer och jag får veta vem du är.

Dock är jag oaktiv på ifokus just nu (skola) så släng iväg ett mail till min hotmail minnis555@hotmail.com

/Amaya (internetnamn)

Anmäl
2013-03-15 12:20 #13 av: nlinds

Halloj där !

Natalie heter jag, 19 år, bor i Göteborg.
Jag skulle se mig som en lesbisk, men lever i ett straight förhållande då jag försöker övertala min kille att vi kan ta in en tjej till i förhållandet ^_^
Mina intressen är: Hundar, gnagare, teckna, fotografera och laga mat.

Är först och främst ute efter vänskap.
I en väns personlighet söker jag: ärlighet, snäll, rolig, spontan.
PMa mig gärna !

Hoppas vi ses och hörs ! Tummen upp

Anmäl
2013-03-26 18:51 #14 av: hittanemo

är också ganska värdelös på sånt här men kan väl försöka... okej, jag är 15 år och bor i stockholm med min mamma, syster & hund. Gillar musik och spelar mest gitarr, men också piano och lite bas. Mina intressen förutom att lyssna på & spela musik är väl att rita, fota, skriva noveller, dikter, låtar osv., ja, vet inte vad mer jag ska skriva haha! jo juste, kallar mig väl bisexuell men är oerfaren av kärlek överhuvudtaget (utom i trean haha) pga att jag var deprimerad när jag skulle festat och levt tonåringsliv... well well!

Jo, skicka iväg ett pm till mig :) spelar ingen roll vart du bor eller så, vänner som vänner! :)

Anmäl
2013-03-29 21:02 #15 av: monstermash

#14 - "men är oerfaren av kärlek överhuvudtaget (utom i trean haha) pga att jag var deprimerad när jag skulle festat och levt tonåringsliv... well well!" What? Förskräckt Du har gott om år kvar att festa och ta reda på din sexualitet. Det är ingen brådska.

Anmäl
2013-04-18 21:02 #16 av: FlutterShy

Jag skulle gärna vilja, först och främst, snacka med folk i min egen ålder. Jag vet inte riktigt i vilken grupp jag skulle sätta mig själv i, men jag antar att jag är en tjej som gillar tjejer. ;D Jag är 14, jag gillar att fotografera och har ett stort djurintresse. Jag tränar t.ex agility med min hund. Jag Jag bor utanför jönköping i småland.
Jag gillar personer som är väldigt "Såhär är det", ärliga, snälla, djurintresserade människor.

Anmäl
2013-05-26 02:24 #17 av: Jenny49

Hej alla!

Jag är transsexuell (mtk) men har kommit upp i den åldern så jag har bestämt mig för att inte operera mig. Min kropp är alltså en mans men mitt jag är 100% kvinna, har funderat på att göra mina bröst stören.

Vad jag söker är i första hand en kompis i Malmö  som bor ensam men som gärna vill att någon flyttar dit, sen när vi har bott ihop ett tag, så kan vi se om det finns intresse för ett närmare förhållande, kanske giftermål. Intima mysiga kvällar kan man ha ändå, så kallas KK. Den någon kan vara jag. Jag har enligt mina vänner ett väldigt gott hjärta och är mycket snäll.  Jag älskar alla mänskor som älskar andra. Alla människor är lika värda, oavsett hudfärg, religion  eller sexuell läggning. Jag älskar även djur, har en hund och en katt. Så mitt krav är att du inte är rasist, homofob och att du gillar djur. Ditt indre är viktigare än ditt yttre. Åldersskillnad har inge betydelse för min skull, hoppas inte för dig häller. Jag har satt en gräns ifrån 25- 60år, men skulle du var något yngre eller äldre så är det ok. Jag är (tror jag) Bisexuell, men efter som jag har levt med kvinnor i hela mitt liv så ser jag helst att du är det, men finns det intresse även för en man så får du naturligt vis höra av dig. Politiskt är jag Vänsterpartist, men du får vara vad du vill bara du inte är med SD eller något annat högerekstremt parti.

Om intresse finns så hör av dig till Skanetos_49 Jenny Gärdsell 

Puss och kram på er alla.

Jenny [ändra]

Anmäl
2013-06-14 16:10 #18 av: Bine93

Hej!

Jag är en lesbisk tjej på 20 år, bor i Malmö sedan ca 9 månader tillbaka och trivs väldigt bra. Läser förskollärarutbildningen på Malmö högskola, på fritiden fotograferar jag, ägnar tid åt djuren, vistas ute, kolla på serier, tränar mm. 
Kort om mig: Snäll, trevlig, pålitlig, lite blyg, kan ha dålig humor ;) mm. 
Är inget vidare bra på presentationer så det blir bara en kortis :).

Söker i första hand vänner, men också kärlek.. Du ska helst bo inärheten eller i Malmö och vara runt min ålder :). Kille eller tjej spelar ingen roll! 
Om du dock vill vara mer än vänner är det som skrivet ovan endast tjejer som gäller ;). 

Det är bara att pm:a, sen kan du ju få min kik eller fb eller liknande :). Kram från mig!

Anmäl
2013-07-20 22:43 #19 av: Pandicorn

Hej, 

Anna heter jag. Fyller 17 år om 46 dagar. Bor i Borås och ska börja andra året på gymnasiet. Bisexuell, har på något sätt alltid vetat det så är säker på min sak. 

Vänner, vin och musik - så ser en perfekt kväll ut för mig. Älskar att gå ut och älskar att ha hemmakvällar. Har tusen intressen och jag provar nya saker stup i kvarten. Anser att livet är en fest och att jag borde ta vara på varje dag.

Säker någon att prata med, kanske vänner eller kanske mer. Vem vet? Vissa svar kan bara tiden ge.

Är oftast trevlig och bits inte , inte oprovocerat iaf, så skicka ett pm om du har lust!

Anmäl
2013-08-02 21:29 #20 av: adnilmai

Hej alla!

Exakt vad jag letat efter så jag satsar väl och kör en presentation jag med! :D

19 år gammal är jag men fyller 20 om två veckor. Bor i Stockholm samt Örebro! Jag läser socionomprogrammet just nu samtidigt som jag jobbar som barista. I framtiden vill jag helst jobba med HBT- eller kvinnofrågor, något jag brinner för!!! :D  

Är intresserad av fotografering, design, att rita/måla, religion, musik och att träffa nya människor. I början kan jag vara en ganska blyg person men det är för att jag har en tendens att göra bort mig. Har väldigt torr humor och kan säga väldigt konstiga kommentarer vid helt fel tidpunkt, något personerna i min omgivning tycker är extremt kul.

Jag är bisexuell och har vetat om att jag varit det sen jag var runt 12. Dock vet bara en handfull människor om detta då jag lever i en inte så accepterande familj. För mig spelar det ingen roll om man är en H, B, T eller whatever, människor som människor, vänner som vänner. 

Det är bara att höra av sig! Kraaamar! :D

Anmäl
2013-08-08 23:30 #21 av: arikawa_akira

Är ftm trans o gay om man nu tycker om att definiera sig själv. 

Jag är 20 år och bor i Stockholm. Jag gillar att lära mig nya språk och pluggar Japanska, Koreanska och Kinesiska. Jag vill jobba med mode och syr, stickar, virkar och det mesta där emellan. :P Jag gör smycken, väskor och kläder och jag älskar att styla folk. Jag är grym på reor btw och jag tycker om att shoppa... minst sagt. 

Jag bryr mig inte direkt om vad ni har för läggning, kön osv. Jag vill träffa trevliga personer helt enkelt. Vinkar

Anmäl
2013-09-11 02:26 #22 av: Cahira

Jag ser mig som en gay kille i tjejkropp. *awkward silence*

Jag kan inte genomgå hormonbehandling pga hög blodpropprisk i min familj men ser mig helt klart som en killhjärna i tjejkropp och skulle uppskatta att ha lite liksinnade att prata med som förstår dedär med att folk "aldrig" kommer förstå dedär med han/hon. Jag vägrar vara en hen!

"Lever" livet som en pojkflicka eller androgyn istället och det funkar rätt så bra, även om jag innerst inne föredrar att bli behandlad som en av grabbarna. 

Är 27 snart, bor i USA, är från Umeå ursprungligen. Djur och foto klappar i mitt hjärta. 

Undrar du något - fråga på. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2013-09-16 22:23 #23 av: CajsaBajsa2

Jag är en konstnärlig lesbisk tjej, 27 år, som gärna skulle vilja hitta lite fler vänner, men vet inte riktigt hur det ska gå till.

Jag bor i Kungsbacka, en liten bit söder om Göteborg.

Jag gillar att måla, pyssla, sy (helst dockkläder), fotografera, promenera i skogen, prata, se film och umgås med mina råttor.

Anmäl
2013-09-24 18:44 #24 av: redheadgeorgeous

Jag är en 21 årig bisexuell tjej som bor i Eksjö som ligger 6 mil ifrån Jönköping. Jag söker vänner som bor i närheten.

Anmäl
2013-11-18 22:37 #26 av: vonhanna

Hanna är mitt namn och jag bor i örnsköldsvik. jag är 17år, 18 år i januari, och bisexuell. 

Jag går Naturbruk med djurvårds inriktning. Jag har fyra katter, två råttor, en orm, tre grodor, och en skäggagam :) 

Skriv om ni vill veta mer! /hannaBlomma

Anmäl
2013-11-25 22:21 #27 av: CupcakeGod

Det är alltid trevligt att prata med människor, so I'll give it a try. Ni får mer än gärna skicka PM till mig :) 

Jag är en homosexuell kille på 17 år. Mina vänner brukar säga att jag har en väldigt stor personlighet... Dock vet jag inte vad dem menar med det. 

Jag är en av dem lugnaste människorna jag känner. Gillar att ha mycket tid för mig själv. 

Hela mitt liv har jag varit intresserad av djurens beteende så de är såklart en stor del av mitt liv. Går nämligen hundinriktningen på en naturbruksskola. Här hemma har vi en katt, två ödlor och två hamstrar. 

Det var nog det. 

Btw, bor några minuter utanför Malmö. 

Hi. 

Anmäl
2014-01-01 21:20 #28 av: 62546

Hejsan, jag heter Manuel och har nyligen kommit ut som trans för folk som inte är familj.

Jag är bosatt i en stad nära Luleå, och här i min lilla håla finns det inte så många människor som är, eller accepterar, HBTQ personer.
Jag har inte många vänner, så hade varit najjs med några fler.

Jag går andra året i gymnasiet och plugga i estetiska programmet med inriktning bild och form. Jag är 18 år och är en hyfsat glad kille, för det mesta iallafall. Jag tycker om att kladda på papper och måla med färg.
Jag tycker även om djur, jag har 2 hundar och 4 och en halv katt (en av dem är typ inte familjens katt, vi bara tar hand om den och låter den sova inomhus eftersom att ingen verkar äga den).

Jag är en ganska enkel människa, och har hyfsat lätt att prata med andra människor. Jag trivs i de flesta sällskap och tycker om att alltid ha något att göra.

Juste, en sak är kanske bra att veta om mig. Jag är en rymd-nörd och tillbringar alla klara nätter utomhus med teleskopet. Är det molnigt, stannar jag inne och nördar mig igenom star trek serier. OCH JAG ÄR FULLKOMLIGT GALEN I GLASS!

Bara att höra av sig, för då blir jag glad!// Manuel

Anmäl
2014-01-02 21:46 #29 av: ElementOfLaughter

Det här lät kul! Har inte läst alla inlägg än men såg några som nämnde QX och kan inte annat än att hålla med om det jag har läst, lagom less på att man framstår som en bit kött och vill man inte ha sex men vem som helst så är man helt ointressant. :/

Men det verkar som att det är lite annorlunda här, var dock år sen jag var här inne och skapade min nya användare idag så jag kan vara ute och cykla!

Men tillbaka till ämnet! Heter Billie och är en 21 årig flata som bor i en liten stad i Värmland. Jobbar som frilansande illustratör och då mitt jobb även är min stora passion så tar det upp större delen av mitt liv! Har annars ett stort anime och tv-spels intresse, myser gärna ner mig i soffan med katten och kollar på gamla goda Ghibli filmer! :')

Något som däremot inte är lika kul med mig är att jag lider utav en svår socialfobi och till viss grad även agorafobin (agorafobin visar sig genom att jag är livrädd för kommunala färdmedel såsom buss och tåg men även att ju längre hemifrån jag kommer, desto större blir min ångest). Därför är det svårt för mig att träffa andra människor "IRL" så att säga... Men det är något jag jobbar på och hoppas inte ska vara ett problem i framtiden. Men jag är ärlig om min situation då jag har ledsnat på att komma med bortförklaringar om varför jag inte kan träffa personer bara sådär. :/

Det jag egentligen vill ha ut utav detta är att det skulle vara otroligt trevligt att ha folk att bara skriva med. I min situation är det ju definitvt inte fel med nya vänner, särskilt om det finns någon med liknande intressen! Förhållande är inte helt utanför kartan, faktum är att jag länge har saknat det. Men av ovanstående anledning så finns det som sagt lite hinder på vägen. Att skriva med folk online är dock det enklaste för mig så det bör inte vara några problem! :)

Anmäl
2014-01-22 16:29 #30 av: akasoullanguage

Vilken bra idé :)

Jag är 27 och bi. Bor i Malmö och har väldigt många intressen samt är öppen för nya. Är du nyfiken på att veta mer så kolla in mina medlemssidor och/eller skicka ett pm.

Är btw ute efter vänner eller mer..

Vi hörs!

Anmäl
2014-03-02 18:57 #31 av: sangvinolent

Hej allihopa :)
Är en tjej från Skåne men bor för tillfället i Örebro, 19 going 20. Jag är bi men lutar mer åt tjejhållet (trots pojkvän..)
Jag söker främst tjejkompisar, har bott i Örebro i två år utan att hitta någon att hänga med så hade varit kul!

Skicka gärna PM :)

Anmäl
2014-03-04 23:25 #32 av: Elvira01

Hello! Jag är 20 kvinna som bor i västra götland och är bi.
Har 0 GAY vänner, skulle passa bra med lite vänner som jag kan disskutera gay frågor med.
Mhv Elvira

Anmäl
2014-03-11 01:35 #33 av: fortysixandtwo

Hallu!

33 år, bor just nu i Västerås, tidigare i Göteborg.

Målar, målar, målar, går ut med hund, gosar med katter, målar, sköter liten enskild firma, målar, tycker om att tjata över ett par öl, målar, samlar film, målar, samlar musik. osv.

Äh, är någon intresserad av att tjata så berättar jag mer då.

Detta med "presentation" går ju inte för mig, haha, får inte till det.

Har aldrig hört om denna sida innan idag. Grymt kul ändå!

Anmäl
2014-03-12 12:38 #34 av: Rodentfreak

Tjenare, uhm 19 årig leb töss från västerbotten umeå här, utråkad sådan desutom;) Nämen jag tyckder det skulle vara kul att snacka lite med nytt folk, kanske mailja eller chatta or you name it.
Ser mig själv som ett galet geni, älskar uda saker och drömmer om att bli moster jägare:) Jag är en öppen trogen person som inte dömer folk för deras problem och brister så jag är en sån som man kan snacka med om typ evreything :D
Saker jag gillar är tv/data spel, konst, skräk, matlagning, historia, och mycke mer. JÖPP JAG ÄR EN NÖRD..
Om du vill snacka eller lära känna mig eller nåt är det bara att sicka ett medlande så planerar vi nåt:D

Anmäl
2014-03-21 02:29 #35 av: JustRobin

Ja, jag kan ju också slänga in en presentation, är ju alltid kul att lära känna nytt folk!

Jag heter Adam, är en 23 årig göteborgare som bor i Örebro nu (ja tro det eller ej, bodde i Göteborg och flyttade till Örebro. Borde skrivas en bok om den sensationen.) Har en pluggpaus just nu från mina socionomstudier och jobbar istället. It's all gooood. Jag är trans och ska förhoppningsvis börja få igång en utredning snart iallafall!

Jag gillar fotboll, hockey, tv/dataspel och är en matlagningsgeek. Så jag är perfekt att hänga med om man vill bli fet. Haha. Älskar djur också, så är lite töntig med mina katter. Det får man tåla. Jag älskar att diskutera det mesta, framförallt på natten! Är alltid uppe på natten (jobbar natt dessutom) så om någon gillar att snacka ovärda saker, få konstiga funfacts och torr humor när ingen annan är vaken, I'm your guy! Skulle vara skitkul att få kontakt med lite nytt folk så skriv people, skriv! ;) haha

Anmäl
2014-04-08 16:57 #37 av: kastrullhund

Simon Alexander heter jag, ftm kille på 22 bast och bosatt i Göteborg. När jag inte jobbar så pysslar jag mina många djur, ritar/skulpterar, traskar runt i skogen med min grishund, laga nyttig mat och åka runt på äventyr. Har dålig humor och skrattar åt mina egna skämt så det får man stå ut med. Är lite av en flumbulle med skrot i nyllet och som uppenbarligen inte är bra på att skriva sånt här. Gillar olika typer av människor, så länge man har go humor och är en öppen person så om du har tråkigt så skriv (är dock inte så aktiv här så skriv din fb om du vill kunna få snabbare svar) :) Ha det gött så länge!

Anmäl
2014-07-19 19:21 #41 av: monstermash

Puttar upp denna tråden för alla nya! :)

Anmäl
2014-07-20 02:47 #42 av: Cookio

Hej. Jag är en tjej på 22 som just kommit ut som Bisexuell (både för sambo samt mig själv) och vill gärna ha någon/några att skriva/prata med här eller andra ställen då jag inte har så många att prata med. och saknar det. 

Lever i ett straight förhållande sen nästan ett år tillbaka, sambo samt förlovade :) 

Anmäl
2015-09-28 17:58 #46 av: monstermash

Puttar upp :) 

Anmäl
2015-11-27 07:34 #47 av: ThildeKanin14

hej! är en 14 årig tjej i skåne som skulle bilja ha någon att snacka med! är bisexuell eller leb... har inte listat ut direkt ännu men om du/ni vill snacka så finna jag på kik

kik: Thilde.A.

Anmäl
2016-01-12 17:17 #48 av: horribleatnames

(har skitsvårt att skriva om mej själv så bare with me?)

Är en 25årig FtM (pre-T) boendes på Öland. Letar främst vänner som eventuellt bor i närheten och som vill ses när vi båda känner att det är okey/dags att träffas. 

Har två katter och är allmänt galen i djur. Älskar att skriva, rita, måla, läsa, se på tv-serier, spela spel (brädspel + ps3)... Allt som  håller händerna sysselsatta. 

Skulle vara kul att ha nån att prata med över kik, skype, tumblr och liknande. Jag har liiiite svårt för att svara direkt när det är nån jag inte känner, så ha gärna tålamod med mej. Släng gärna iväg ett pm till mej så får ni min kik/skype/etc där :)

Anmäl
2016-02-17 17:52 #49 av: Broghurt

Hejsan.

Jag är Anton, en MTF transsexuell, jag letar efter någon som har lust att prata lite (eller om du spelar dataspel), då jag är den enda jag känner som är transsexuell och det hade vart skönt att träffa någon som har samma dilemma som jag har. Har fyllt 15 år, ska börja med hormonblockerare om en kortis :D skriv gärna ett PM, så kan du få min kik/skype eller vad du nu använder. Ha det bra :)

Anmäl
2016-02-20 10:35 #50 av: Adreamerssoul

Hallå

Jag är från Eskilstuna och är snart 16 år. Är genderfluid och panromantisk. Vill gärna prata med folk över kik och/eller skype.

Kik : Lula_the_dark_one

Anmäl
2016-06-05 21:41 #51 av: [Tbb]

Hej!

Är en tjej, 14 år som skulle vilja snacka med en tjej som är leb, pan, bi elr liknande. Vet själv inte riktigt vad jag är, mer än att jag gillar tjejer. Jag bor i en liten stad nära Kalmar.

Jag vill helst snacka med någon som är 14-16 år ;)

PM:a så kan jag ge dig snap elr kik :)

Anmäl
2016-08-15 11:12 #52 av: Irrbloss89

Hej. Jag är 27 år och bisexuell. Jag är född tjej, men vet inte... Jag har funderat i omgångar på om jag är transsexuell, men att tänka på det gör ont. Hade gärna velat ha någon att prata med.

Anmäl
2017-02-03 10:24 #53 av: iskogen

Är en tjej på snart 17 år som är bisexuell och söker schyssta och riktiga vänner som också är tjejer och bi/homo. För övrigt gillar jag att träna, lyssna på och hålla på med musik m.m. Snälla skriv så får du veta mer! (OBS inga män)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.