Annons:
Etikettallmänt
Läst 4781 ggr
BraveandCrazy
2011-01-23 23:50

Här är ditt nya stjärntecken!

Tydligen har det blivit nya datum för vilket stjärntecken man tillhör (är inte säkert att allas ändras, men några)

Här är det nya;
Stenbocken: 20 januari till 16 februari.
Vattumannen: 16 februari till 11 mars.
Fiskarna: 11 mars till 18 april.
Väduren: 18 april till 13 maj.
Oxen: 13 maj-21 juni.
Tvillingarna: 21 juni till 20 juli.
Kräftan: 20 juli till 10 augusti.
Lejonet: 10 augusti till 16 september.
Jungfrun: 16 september till 30 oktober
Vågen: 30 oktober till 23 november.
Skorpionen: 23 november till 29 november.
Ormbäraren: 29 november till 17 december.
Skytten: 17 december till 20 januari.

Källa; http://www.days.nu/showthread.php?15759-H%E4r-%E4r-ditt-nya-stj%E4rntecken!

Medarbetare på HBT ifokus

Annons:
regskylt
2011-01-24 00:34
#1

Men det där ser ju helt galet ut.. man kan ju inte ha två stjärntecken på samma dag. Som jag fyller år 11e mars och då är det en brytning och enligt tabellen sås tår det att det är vattuman OCH fisk på det datumet…

MyTwiggs
2011-01-24 18:35
#2

Hmmm… och inte kan de bara ändra stjärntecknen? Zodiaken ser ju ut som den gör… kan inte riktigt se hur man kan ändra den????

Zodiaken

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

ShitGoose
2011-01-24 19:30
#3

Nu har dom väl inte ändrat mitt stjärntecken särskilt mycket (oxen) men ifall dom hade gjort det så skulle jag ändå varit oxe. Jag är ju född som det. Men tycker det är dumt att dom har ändrat på det..

Medarbetare på Sphynx iFokus

MyTwiggs
2011-01-25 08:50
#4

Jag undrar vad det är för "auktoritet" som anser sig ha mandat att ändra i så gamla traditioner? Någon som vet vad detta påfund kommer från?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

BraveandCrazy
2011-01-25 12:53
#5

Inte en aning vart det kommer i från, såg det på fb och tänkte att det var en kul grej :)

Medarbetare på HBT ifokus

[Starman]
2011-02-01 17:40
#6

Alltså, ni måste ha i åtanke att astrologi har sett likadan ut sedan den tid man trodde att kosmos var statiskt och att solen snurrade runt Jorden.

Personligen anser jag att det är befängt att ägna sig åt medeltidsvidskepelser som bygger på fördomsfullt tänkande om att personer är på "det" och "det där" sättet bara på grund av när på ett år de är födda.

Annons:
MyTwiggs
2011-02-01 17:43
#7

# 6 Jag måste hålla med dig, men ibland kan oskyldiga fördomar vara underhållande och roliga. Tror man att man ska vara glad och öppe, ja då kanske man blir lite så också, och det gör ju inget. Det känns lite skumt att byta stjärntecken oavsett om man tror på astrologi eller inte Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Starman]
2011-02-01 17:57
#8

#7

Det är sant, många baserar sin personlighet på horoskopen. Väldigt märkligt, kan tyckas. Men människan vill ju gärna tillhöra en grupp. :)

Richard Dawkins behandlar ämnet astrologi ganska vitsigt i sin dokumentär "Enemies Of Reason". :)

Cochon
2011-03-11 20:03
#9

Va f*n! Skrikandes  Jag är ju vattuman, jag vill inte bara byta till stenbock. *surar*
Hihi, nu blir det krig. Oskyldig

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: