Annons:
Etikettdiskriminering
Läst 4149 ggr
lacoste95
2011-01-07 00:22

Vad ska jag göra?!?!?!?!?!?!

Jag orkar inte mer varför ska all hålla på med mig bara för att jag är bi???? Jag klarar inte av detta hjälp mig någon!!!

Jag kan knappt gå till skolan för att folk kränker mig och kastar saker på mej. jag vill ha hjälp och tips om vad jag ska göra!!!!

Annons:
Bunn
2011-01-07 01:56
#1

Hej!

Har du pratat med lärare, rektor, kurator på din skola?
Om inte så är mitt råd att göra det!

Önskar dig all lycka
MVH/Bunn

Mona22
2011-01-08 04:06
#2

Usch för folk. Fattar inte. Varför kan de inte acceptera att alla är olika?Skrikandes Du får helt enkelt försöka ignorera dem.troligen förstår de inte.

lacoste95
2011-01-08 21:32
#3

#2 det är lätta sagt än gjort. Det har jag gjort men dom fortsätter att hålla på jag pallar snart inte mer. nej man ska behöva hota med att man ska göra självmord då fattar dom hur det ligger till Skrikandes

Mona22
2011-01-08 22:08
#4

#3 jag har varit retad hela mitt liv (ej pga läggning) och det enda är att sluta bry sig. Du ska definitivt inte visa att du tar åt dig och mår dåligt. då får de ju reaktionen de vill ha. om du inte bryr dig så finns det tillslut ingen anledning för dem att fortsätta för de får inte ut något av det.

Bunn
2011-01-08 23:32
#5

håller med #3 Det är lättare sagt än gjort.
Jag har också varit utsatt för mobbning (från första dagen i förskolan till jag hoppade av gymnasiet.. gick inte ens ut första terminen för att jag inte orkade längre)

Mitt råd är att söka hjälp, antingen via skolan, rektor, kurator, skolsyster eller lärare. Prata med dina föräldrar så de vet vad som pågår. Hjälper inte skolan till, vilket är deras skyldighet, så anmäl!

karin46
2011-01-11 09:41
#6

Ditt problem är tyvärr mycket vanligt - därför inte mindre svårt för den som drabbas.

Jag kollade nyss och på www.rfsl.se och under fliken "kontakta oss" hittar du Hbt-jouren och Linje 59. Dra dig inte att kontakta dem, de är där för din skull och andra med liknande problem.

Lycka till från en Stolt Morsa

Annons:
goodbyehiitler
2011-01-12 06:16
#7

måste bara fråga mona22, det lär ju inte hjälpa om du blivigt mobbad hela livet som du säger?

att försöka få hjälp från skolans kurator/lärare/rektor är nog det ända som hade funkat, är de inte hjälpsamma så har du rätten att anmäla skolan…. Ingen ska må skit av att gå i skolan det är lixom tradigt redan som det är^^

Jag hade samma problem på högstadiet, hjälpte absolut inte att ignorera dom (för mig iaf) lärarna o rektor o kuratorn på min skola va dock inte så bra som de bör vara så ja kunde inte snacka med dom om det heller så ja fick ta en annan utväg vilket ja inte tycker man ska, men det hjälpte iaf^^ (sparkade ner en an de som mobbades mest)

som #6 säger så kan RFSL med hjälpa till massor, så kontakta dom kan vara bra oavsett tycker jag :)

hoppas du har någon på din skola du kan snacka med o att det löser sig på ett eller annat sätt :)

Lycka till :)

Mona22
2011-01-12 10:37
#8

#7 jag har alltid varit retad,men insåg att de vill få en att bli arg eller gråta och det gjorde man många ggr. Men tillslut blev retandet en del av livet då man fick höra samma sak hemma också. Man ska inte ta åt sig. att idioterna försöker slå ner en hela tiden är bara tragiskt men man får försöka inte bry sig alls. Tillslut retades de inte lika mycket även om de ej lade av helt men de fattade väl att det inte gav något. Men sen kom nya idioter…

Jag är faktiskt stark nu och jag låter ingen köra över mig.

Ts om det känns bättre så lyd de andras råd att söka någon att prata med.

Siimon
2011-01-12 22:45
#9

Jag har varit med om samma sak och det händer med jämna mellanrum. Jag känner att ju lättare det är att till 100% acceptera sig själv desto lättare blir det för omgivningen att acceptera. Men man ska ju inte skrika ut "jag tänder på killar/tjejer"

Du är fortfarande ung men du kommer märka att ju äldre folk blir ju mer toleranta blir dom. Men det är fortfarande ingen ursäkt för att behandla dig så. Om det går för långt så kontakta polisen. Så gjorde jag och det funkade ganska bra :)

goodbyehiitler
2011-01-13 00:26
#10

#8 okok, jo ja blev med mobbad under hela min skolgång nästan, ja ignorerede med till en början, gick alltid med mp3 i öronen så ja skulle slippa höra men då blev ja misshandlad ist så för mig fungerade det inte… men visst i många fall hjälper det att ignorera, men av mina erfarenheter så tycker ja ändå att prata med någon…

lacoste95
2011-01-16 18:31
#11

Tack alla för att ni har skrivit detta och jag har gjort det som ni har bett mig göra men det har inte hjälp!?!?!?!?!? Jag tror jag ska gå till botten med detta och om inte det hjälper blir jag knäckt :)

Upp till toppen
Annons: