Annons:
Etikettallmänt
Läst 2130 ggr
mandirose
12/23/10, 10:13 PM

måste "komma ut"

är bi & det är såhär att jag har en väldigt nära vän som jag vet är ganska fördomsfull…. är rädd för hur hon ska reagera om jag berättar det och om jag heller inte berättar för henne det så lär hon bli väldigt ledsen/sur om det kmr fram att jag är det…(har dock ingen aning om hur xD) men jag vet inte direkt hu rjag ska göra (eller säga för den delen) :O…hjälp!

Annons:
MyTwiggs
12/25/10, 1:34 PM
#1

Jag tycker att det är helt upp till var och en. Du ska inte känna dig tvungen att berätta en sådan sak för någon som du inte tror kommer att respektera det, samtidigt förstår jag om du vill berätta det för att inte behöva känna dig instängd. Det är en svår situation men om du verkligen känner att du måste berätta det, gör det vid ett bra tillfälle. Jag hoppas verkligen att inte din vän ska reagera på ett jobbigt sätt, men om hon är så känslig och tycker att det är så fel eller jobbigt så har du i alla fall gjort vad du kan. Det är ju take it or leave it som gäller. De personer man har runt omkring sig som inte vill ha en för den man verkligen är, de personerna behöver man inte. När allt kommer omkring bygger vänskap på respekt och uppskattning, finns inte respekten mellan två personer kan heller inte vänskapen vara äkta. Jag lider med dig och jag har absolut varit i liknande situationer. Lycka till! Det kanske går mycket lättare än du tror!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

mandirose
12/26/10, 3:22 AM
#2

ja, jag hoppas det, tror hon kmr acceptera det men hon kmr nog bli väldigt förvånad :) får bara inte göra de till en "stor" grej… de blev nästan så för mamma å de va bara jobbigt :(

goodbyehiitler
12/26/10, 10:50 AM
#3

Det är ju faktiskt så att du är samma person ändå och hon har inte med att göra vem du har i sängen ;)

Hade likadant med en som började i en klass ja gick i för något år sen som redan första dagen snackade om hur "räligt" det var osv… Jag bestämde mig för att bli vän med henne vilket jag blev och berätta ett år senare när hon redan visste allt annat om mig typ, tog det skitbra o vi kom varandra närmre, helt ändrat synpunkter på det nu eftersom hon numera ser att man ändå är som vilken person som :)

Hoppas det går bra om du berättar :) *Lyckospark*

mandirose
12/26/10, 6:41 PM
#4

tack, ja hoppas också de går bra ;)

Upp till toppen
Annons: