Annons:
Etikettallmänt
Läst 2830 ggr
Sokersvar
2011-01-06 14:16

Hellre träna på ett HBT-gym?

Hej,
Vi undersöker nu efterfrågan och förutsättningar för ett HBT-gym. Vi kan kalla det X-Gym

Kvalité, utbud, plats och pris ligger på samma nivå som för SATS, Sportlife och Worldclass. 

Frågan lyder alltså:
Skulle ni föredra detta gym där merparten av de som tränar är homo, bi - eller transexuella framför ett vanligt gym med mixat klientel?

Tankar och ideer välkomnas!

Annons:
MyTwiggs
2011-01-06 20:11
#1

Jag skulle utan tvekan prova att ga dit och trana bara pa kul, men annars ar det nog ganska ovidkommande… visserligen ar det ju manga som traffas pa gymmet och gymmar lite for att traffa folk, och da ar det ju kul att det finns ett HBT-gym :)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

elyse
2011-01-08 20:26
#2

#2 Som singel kanske det skulle locka, men nu är jag gift. Dessutom vill jag träna ensam - köra mitt pass och sedan gå.

monstermash
2012-08-29 13:12
#3

Jag skulle åtminstone kunna testa det någon gång, men det hade nog inte styrt mig helt :)

Henrika85
2012-08-29 14:47
#4

Jag tror att främst HBT-killar skulle uppskatta det mer än kanske vi tjejer gör, eftersom det inte sällan är ganska rå jargong mot bögar i omklädningsrummen, osv.

Sen att vissa kanske bara skulle gå dit för att ragga är väl en annan sak. Tungan ute

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[WickedAlly]
2012-08-30 00:09
#5

Jag skulle gått för att ragga enbart, hatar att träna ;D

Och för att vara seriös: Jag tror att transpersoner kanske skulle uppskatta det mer, att få träna med likasinnade. Fast det är bara vad jag tror, tänkte på hur svårt det måste vara med omklädningsrum och sådant om man är mitt uppe i sin förvandling. För mig som homotjej så spelar det inte så stor roll, känns mer som att man pekar ut oss om vi ska börja få egna gym och sånt.

hippieflickan
2012-08-31 14:39
#6

Jag tycker ett hbt-vänligt gym vore en bra idé. Alltså att det inte är endast för hbt människor men att det "uppmuntras" eller vad man ska säga. Ett för endast hbt känns som #5 skriver, att det bara blir ännu en grej som bli annorlunda och utpekar oss från resten av samhället. Som sagt, hbt vänligt vore toppen! Där alla är välkommna och alla accepterade!

Annons:
Praefatio
2012-08-31 15:18
#7

Frågan var lite svårt formulerad :) Nej, jag personligen har inget behov av ett sådant gym. Jag är nöjd med att kunna gå på tider då det inte är så mycket folk för att slippa de värsta testostronstinna hannarna som beter sig, eller för den delen kvinnor som vill "tävla" om vem som är duktigast.

Däremot tror jag definitivt att det finns ett behov av ett sådant gym! Förmodligen finns det bara klientel för ett gym i varje storstad men jag tror att det finns många HBT-människor som blir betydligt mer utsatta än mig i en vanlig gymmiljö som skulle tycka om att slippa oroa sig för jobbiga situationer omklädningsrum och otrevliga kommentarer. En väldigt bra idé faktiskt. Det enda svåra med en sådan affärsidé är väl att nå ut…

arikawa_akira
2013-08-09 12:49
#8

Jag skulle definitivt uppskatta det. Det finns många jobbiga situationer som man då kan undvika och man skulle kunna ha tid att bara koncentrera sig på träningen. 👍 Bra ide!

[MikeW]
2013-08-09 15:32
#9

Jag skulle börja. Verkligen!

Jesperlinden97
2013-08-09 15:38
#10

#9 För att gymma eller ragga? ;)

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[MikeW]
2013-08-09 17:58
#11

#10 Both x)

Wony
2013-08-10 13:12
#12

Jag skulle hellre träna där, eftersom jag skulle hoppas på att det finns en större tolerans för ickenormativa könsuttryck.

Raventear
2013-08-13 20:55
#13

Jag är väldigt anti mot att göra skillnad på människor på det här viset.
Särskilt HBTQ-gym låter väldigt illa i mina öron.
Det för tankarna till de så kallade "Bastuklubbarna"…

Jag är däremot helt för att ha ett extra omklädningsrum, gärna ett som är utformat som provrumsavdelningarna i klädaffärer, typ skiljeväggar och draperier.

Alternativt att man har ett litet rum, typ handikapptoalett, utrustad med dusch som man får låna nyckel till i receptionen.

Däremot är det aldrig fel med temakvällar/dagar/veckor :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: