Annons:
Etikettallmänt
Läst 2419 ggr
Allamej
2010-10-22 14:34

Även ni är välkomna

Till min lilla utmaning på min sajt smyckestillverkning.ifokus.se

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Cicorel
2010-10-24 21:02
#1

vadå även ni?

Allamej
2010-10-24 21:48
#2

Tänkte mer som sajtsamarbete :) Inget annat.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

MyTwiggs
2010-10-25 12:42
#3

Tungan ute

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Allamej
2010-10-25 12:53
#4

NU ska vi se om jag är kapabel att uttrycka mig korrekt.

Eftersom jag anser det vara en god sak så tänkte jag den finfina tanken att kanske även HBT iFokus ville vara med, oavsett om ni gjort smycken förr eller ens kikat in på min sajt.

Men allt jag skriver verkar kunna tolkas som påhopp och det vill jag inte, det är inte min mening… Jag ville egentligen bara inkludera er med.

So what at jag må vara straight… eller det vet man inget om eftersom jag inte har haft någon som helst relation till någon de senaste 3 åren… Jag har HBT människor i min närhet varenda dag och ingen av dom tror som det verkar tros här att jag ser ner på dom eftersom jag faktiskt inte gör det…

Straight/HBT same diff för mig… människa som människa, alla ska ha samma rättigheter.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

MyTwiggs
2010-10-25 17:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Chill chill! Tack för erbjudandet! Jag tolkar det inte som ett påhopp Tungan ute Jag tillhör dem som gör egna smycken på tämligen amatörmässig nivå… Såhär fint kan det bli Skrattande

No hard feelings!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Allamej
2010-10-25 17:37
#6

Tack MyTwiggs för att du förstår mig :) Jag har förbannat min aspiekommunikation flera dagar nu.

Och jag tycker dom där armbanden är söta, och skulle gladerligen se dom i tråden :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Skogsmullen
2010-10-31 18:40
#7

Tyckt att det där lät nedlåtande "med även ni". Som om vi hbt skulle ha varit 2:a klassens medborgare. Men jag börjar bli van vid det för det här laget.

Allamej
2010-10-31 19:13
#8

Jag menade ju med även ni som sajt… men det är över nu och ni kan dömma mig bäst ni vill, jag vet var jag står och vad jag har för åsikter. Om du skogsmulle anser att jag är en bigott j'äkel så får du tycka det. Jag kan inte hindra dig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

MyTwiggs
2010-11-02 13:43
#9

Jag är säker på att det inte var så TS menade. Det är ett missförstånd. Om man luskar lite i det så ser man hur den lille utmaningen faktiskt är tämligen relaterad till temat på denna sajt. Syftet med hela utmaningen är ju det motsatta eftersom utmaningen i fråga handlade om den lila kampanjen fom går ut på man bär något lila för att visa att man supportar hbt-personer som har svårt att finna sina rätta plats i samhället. Jag är inte så grymt insatt i kampanjen i sig men jag hade lila skosnören i onsdags och har alltid min lilla regnbågspin på jackkragen. Jag tycker att det var en bra idé med en utmaning där där man skulle tillverka lila smycken. Fintfint! Jag tror och hoppas på att missförståndet är ur världen nu?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Cicorel
2010-11-02 22:23
#10

För min del handlade det mer om att uttrycka sig lite bättre, det kunde ha skrivits lite annorlunda.

Jag hoppas att alla kan bära lila inte bara en dag utan varje dag - en lila attityd och att man vågar att säga ifrån när någon drar ett olämpligt skämt.

Allamej
2010-11-02 23:43
#11

Jag har ett flertal gånger bett om ursäkt om hur jag uttryckte mig. och om nån undrar så gjorde jag ett band som jag har på mig varje dag.

Min syster fick en stjärna som hon har på sig varje dag och jag har aldrig låtit någon komma undan med olämpliga skämt eller attityder…

Men bemötandet jag fick här… är det så ni hälsar alla till sajten? Att ni direkt tar för givet att folk är homofober när dom precis lika gärna kan vara HBT personer med lite svårigheter att uttrycka sig

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cicorel
2010-11-03 00:06
#12

Allamej, jag "hör" vad du säger - det var lite fel uttryckt av mig som jag skrev från början.

Möter man någon som gör distinktionen "även ni" och skapar en känsla av vi och dom så måste jag säga att jag kanske reagerar för häftigt. Det kan vara väldigt knepigt ibland att tänka annorlunda när man möter konstiga reaktioner i verkligheten.

Allamej
2010-11-03 01:44
#13

Jag har asperger, jag får konstiga reaktioner i vanliga livet… framför allt "Har DU asperger" nu blev jag ännu mer impad" när dom ser mina smycken… vaddå ännu mer impad… jag borde vara bättre än jag är med min diagnos och tämligen över det normala i iq…

Alla människor får samma chans hos mig, oavsett hudfärg, religion, samhällsstatus ect… alla är lika mycket värda.

Om sen vissa visar sig vara rena r*vhål så reagerar jag därefter. Oavsett om det är en svensk eller en muslim, en straight eller HBT… en bilmeck eller en politiker… jag gör inte skillnad på folk och folk.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Cicorel
2010-11-03 14:56
#14

jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det.. om jag ska svara

Allamej
2010-11-03 15:11
#15

Om det är något du inte förstår så ska du fråga om den saken. Men jag kan inte förstå vad som är så svårt att förstå när jag säger att jag inte gör skillnad på människor.

Däremot så är det fullständigt klart var jag inte ska vända mig med mina funderingar ang. sexualitet.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

MyTwiggs
2010-11-03 15:22
#16

Gråter Usch vad synd med missförstånd! Jag tror inte att någon av er har menat något illa….

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Cicorel
2010-11-03 16:04
#17

Jag ser det såhär, du verkar ta detta personligt, jag ser till saken.

Men jag är ledsen över missförståndet.

Allamej
2010-11-03 17:47
#18

Klart att jag tar det personligt, det är ju jag som skrivit, jag som gjort fel och jag som gjort alla upprörda…Svårt att inte ta det personligt…det var ju inte direkt på ordpolis.ifokus som jag skrev det heller.

MyTwiggs du är den enda som inte reagerat negativt på mig i denna tråd och det tackar jag dig för.

Cicorel, om du läser mina inlägg utan "hon är en homofob" glasögonen så kanske jag verkar klarare. Jag är/var verkligen inte ute efter att göra någon upprörd, jag ville bara ha ett sajtsamarbete eftersom det var för dom pojkarna som tagit livet av sig som jag ens skapade utmaningen.

Utmaningen gjorde jag för att få även min sajt medveten om problematiken. Att göra ett lila smycke kändes då som en lämplig sak.

Nu var det ju många som valde att klä sig i lila den dagen oavsett utmaning eller inte. Jag gjorde mer permanenta grejer så att jag kan visa mitt stöd varje dag eftersom jag inte klär mig i färg alls.

Men eventet är över. Mina HBT vänner vet att jag älskar dom och jag kommer fortsätta stoppa dom som kommer med dåliga skämt eller gliringar.

Men det är jag som person.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cicorel
2010-11-03 22:50
#19

jag ställde en fråga tidigare i tråden

"vadå även ni" sedan eskalerade det horribelt

återigen, jag beklagar missförståndet.

karin46
2010-11-04 14:54
#20

Det verkar som missförstånden blivit utredda.

Jag tycker att dina smycken är otroligt fina, själv brukar jag leka med indianpälor, för skojs skull.

Annons:
MyTwiggs
2010-11-04 23:07
#21

# 20 Åh Indianpärlor! Det gillar jag! Måste skaffa!!!!!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Allamej
2010-11-04 23:53
#22

Vi har ju experten på plaströrspärlor på sajten, Emo Person.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

MyTwiggs
2010-11-05 08:27
#23

Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Upp till toppen
Annons: