Annons:
Etikettreligion-och-hbtq
Läst 2790 ggr
[puppetpatte]
2010-09-01 22:51

påväg men ändå inte ..

Jag vet inte om du har läst mitt tidigare inlägg , men iaf, jag är Bisexuell och kristen, jag tycker inte det går ihoip. eller jag vill att det ska gå ihop.. men .. det känns inte rätt på något vis . jag har tagit steget att berätta för mina föreldrar , och för mina ''okristna'' kompisar.  mina föreldrar gillar det inte men dom har börjat accepterat det, för jag har ju sagt att jag är det men vill inte vara det,, så dom förstår mig på sätt ovis. fast pappa är ganska homofibisk,

men jag vet faktiskt inte vad jag ska göra .. kan man leva som kristen och vara bi, alla sa typ ja sist gång .. men det känns inte rätt i hjärtat .. vet inte vad jag ska göra..

Annons:
MyTwiggs
2010-09-02 14:00
#1

Jag tycker inte att det finns någon orsak till att se några mostättningar till att vara kristen och Bisexuell. Tror du att din gud hade velat att du skulle må dåligt över något som faktiskt är fullständigt grundat på din kärlek? Jag tror i alla fall inte det! Jag tycker att du ska slappna av och känna efter. Följ ditt hjärta och njut av det som är vackert!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Maria
2010-09-03 00:00
#2

Jag är medlem i EKHO. Du är inte ensam, det finns många kristna HBTpersoner.

Länk

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

zazzmi
2010-09-08 21:06
#3

#2 vad står ekho för?

Maria
2010-09-08 21:10
#4

#3 Titta i länkenFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EmmaWq
2010-09-27 22:47
#5

Jag är kristen och homosexuell, och tycker absolut inte att det finns någonting fel i det! Hade också tankar kring om det gick ihop för något år sedan, men kom fram till att jag tror att Gud främst bryr sig om att man är en bra människa och känner kärlek, inte så mycket om till vem man känner kärlek :-) Så var stolt istället!! Det finns även en hel del präster och församlingar iallfall i Stockholm (vet ju inte var du befinner dig) som är hbt :-)

Upp till toppen
Annons: