Annons:
Etikett16-musik-film-boktips-humor
Läst 14036 ggr
Anonym
Anonym
4/2/10, 10:51 PM

Filmer med gaytema?

Kan ni hjälpa mig att finna filmer med gaytema?

Annons:
raphanus
4/2/10, 11:44 PM
#1

Threesome (Vanlig spelfilm, ingen gayporrdito!), Priest, Some Like It Hot

Saga85
4/3/10, 12:19 AM
#2

Ma vie en rose (Mitt liv i rosa) - riktigt bra film om en ung pojke vars transbehov inte accepteras. Kanske inte gay, men HBT.

Priscilla - öknens drottning - tre australienska homosexuella drag queens beger sig ut på roadtrip genom Australien.

Boys don't cry - hemsk (men bra) film om en homosexuell tjej som utger sig för att vara en man i ett homofobiskt samhälle.

Bogart
4/3/10, 1:22 AM
#3

Bound - Sexig thriller med ett lesbiskt par, film gjord av Wachowski-bröderna (om man nu fortfarande kan kalla dem bröder…?) som ligger bakom bland annat The Matrix.

D.E.B.S. - actionkomedi där hjältinnan faller för den kvinnliga skurken. Underbar att se på om man är sugen på något lite oseriöst och gulligt.

Spider Lilies - drama från Taiwan. Handlar om en ung tatuerartjej som möter en lite galen yngre tjej som bor med sin farmor/mormor och tjänar pengar genom att utföra webcamshower. En av mina favoriter, gillar verkligen stämningen i den här filmen.

But I'm a Cheerleader - komedi där en tjej skickas iväg till en plats där hon ska bli straight. Driver väldigt mycket med könsroller.

I huvudet på John Malkovich - Ah, en till av mina favoriter! Skruvad dramakomedi som handlar om en man som hittar en portal som leder till John Malkovichs huvud, som han dessutom visar för sin fru och kvinnliga kollega. Frun går in i portalen och träffar sin mans kollega när hon är i Malkovichs huvud, och flera invecklade kärleksaffärer börjar. Riktigt konstigt film, så var beredda på det.

Skulle kunna lista mer, men det får räcka för idag.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

[TrevorS]
4/3/10, 1:19 PM
#4

Ah, gömde Queer As Folk (US och UK finns) fast det är en serie, de har jag också hemma. =)

Kom gärna med fler förslag om ni kommer på flera =)

Maria
4/3/10, 9:20 PM
#5

"Priest" är en riktigt bra film tycker jag och så den sorgliga "Brokeback mountain"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[TrevorS]
4/3/10, 9:43 PM
#6

brokeback mountain tycker faktiskt inte jag om. Men älskar Latter Days. =)

Annons:
raphanus
4/3/10, 10:00 PM
#7

Å - Gud! Som jag bölade när jag såg Brokeback Mountain! Vilken tårdrypare!

Maria
4/3/10, 10:09 PM
#8

#7 Jag vetGråter

Många gillar inte filmen och i ärlighetens namn så vill jag aldrig se om den men det beror mest på att historien var så sorglig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Kanonkulan]
12/5/10, 8:40 PM
#9

Bedrooms and hallways

The sum of us (Russel Crowe)

Maurice

Total Eclipse (Leonardo DiCaprio)

goodbyehiitler
12/6/10, 11:28 PM
#10

"Rock heaven"

"The Grafitti artist"

"Party Monster"

"Shelter"

Det är några av mina favoriter :) finns massa bra :)

Här hittar du massor :D

bonnatjejen
12/7/10, 10:01 PM
[Fiction]
12/22/10, 7:31 PM
#12

A single man - ett drama från 2009.

MyTwiggs
12/23/10, 11:58 AM
#13

Flört Funderar på vad den där brittiska dramafilmen heter med två tjejer som finner varandra. Det är ett flat-drama helt klart… och sådär härligt dramatiskt som flat-drama kan vara… Vad heter den? Hmmm… Funderar och återkommer! Lite tonårsfilm är det väl, men i alla fall Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
dreamoutloud
12/25/10, 2:32 PM
#14

Boy's Don't Cry handlar väl om en Transsexuell kille? Inte en lesbisk tjej?

Andra bra filmer med gaytema:

Milk
A Single Man
Patrik 1,5
Fyra År Till

Bunn
1/5/11, 3:51 AM
#15

O.T: Brokeback mountain visas på TV 4+ Lördag kl. 20.00

Ragnhildm
1/6/11, 2:17 AM
#16

Såg att ni tipsat om min blogg =)

#13 Kan du förklara mer så kanske jag kan reda ut vilken det är åt dig… =)

MyTwiggs
1/6/11, 8:14 PM
#17

# 16 Hmmm… Ja det ar lite svart men det ar tva tjejer som kanske ar i 17arsaldern. De traffas av en slump.. den ena ar ute och rider och den andra sparkar sig fram pa en moped utan motor. Hahaha… Vad i hela friden hette den????? Jag satt och tittade pa tv en dag med ena oget och laptopen i knat, sen tittade jag upp och da var det tva tjejer som hanglade… sa jag tittade vidare… Haha… jag skulle nog kunna se om den faktiskt :)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MyTwiggs
1/6/11, 8:15 PM
#18

Sn har vi ju Sick girl… den ar ju rolig… det ar val inte direkt gaytema, men huvudpersonerna ar flator…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Namiko
1/11/11, 10:13 PM
#19

#17 Gissar att det är "My summer of love" som du tänker på :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

MyTwiggs
1/13/11, 2:38 PM
#20

# 19 Bingo Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
Ragnhildm
1/21/11, 4:47 PM
#21

17# Ah. Ja den kunde jag =) Är bara kass på att logga in här =)

Synd att Sick Girl är en skräckfilm. Ser inte såna… =)

[Starman]
2/1/11, 5:42 PM
#22

Såg att ingen droppat Shortbus. I den ryms nästan all gayness.

[FukkingTubbie]
3/16/11, 12:59 AM
#23

*avtryck*
När jag är lite klarare i skallen (Dvs inte dödstrött) ska jag läsa igenom här, för filmer med HBT-tema har jag nästintill aldrig sett någon :c

[strondie]
3/19/11, 10:26 PM
#24

fucking Åmål är ju lite sööt ^^ haha..

[Kanonkulan]
3/21/11, 12:33 PM
#25

"The kids are alright" gillar jagGlad

snuz
4/8/11, 4:58 PM
#26

Crazy är lätt en av de allra allra bästa filmerna!

sen finns ju också Fingersmith(?) tror ja den heter, får kika här hemma och återkomma om ja kommer på nån mer rulle :)

snuz
4/8/11, 4:58 PM
#27

Crazy är lätt en av de allra allra bästa filmerna!

sen finns ju också Fingersmith(?) tror ja den heter, får kika här hemma och återkomma om ja kommer på nån mer rulle :)

Annons:
[strondie]
4/21/11, 9:26 PM
#28

Patrik 1,5 är inte så rolig tycker jag..

Men fucking Åmål gillar jag, den är jätte gullig =)

Sukram
4/21/11, 11:42 PM
#29

Role/ Play,  relationsdrama/ gay http://www.moviescrown.com/download-Role-Play-movie

TillTHEAow
3/3/15, 7:56 PM
#30

Åh Fucking Åmål är ju underbar! En anan bra även den svensk gayfilm är Kyss mig, såg den första gången på Netflix, riktigt bra. A

Andra bra filmer jag sett är Imagine me and you, Loving Annabelle och Bloomington. :)

FemFem
3/13/15, 9:36 PM
#31

Prayers for Bobby är så himla bra!

ChristineL
3/15/15, 10:59 AM
#32

I love you, Philip Morris!

Otroligt rolig film!

Upp till toppen
Annons: