Annons:
Etikettallmänt
Läst 2335 ggr
dragonstar
2010-03-09 03:56

Polyamori

Hej jag undrar om någon här är eller har varit i ett polyamoriskt förhållande av något slag.

Är väldigt nyfiken på hur det är att leva i ett sånt och hur det funkar.

Har ni tips på sidor, filmer, dokumentärer eller comunitys är det mycket uppskattat.

Om de är fel forum så omdirigera mig gärna =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
regskylt
2010-03-10 21:54
#1

Jag lever i ett öppet förhållande. vad vill du veta? Glad

dragonstar
2010-03-10 23:18
#2

Hej, ja det är många frågor jag har..

Hur det funkar för dig och din partner/parters?

Hur du kom unduför med att det var det som var du, om du förstår?

Finns det något forum där fler samtalar?

Hur hittar/hittade du dina parters?

Du kan Pm om du känner att det är bättre så. Är själv osäker vart någonsans jag är i min sexualtiet och upptäcker mer och mer att jag får kännslor för flera samtidigt.

Komemr säket komma på mer frågor snartTungan ute

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

regskylt
2010-03-10 23:36
#3

Förstår inte riktigt dina frågor.. Menar du mina sexpartners? och om de är polygama eller så? undrar du typ om jag har förhållande med andra än min man? eller typ om det bara är för sex och så?

du kan gärna pma mig!

DesireEsmeralda
2010-03-13 22:46
#4

Jag är inte polyamorös, men brukar däremot ha öppet förhållande. Det finns ett forum som heter polyheart.se.

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

dragonstar
2010-03-13 23:41
#5

Tack för tippset det sak jag kolla in =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Lenore
2010-03-16 22:01
#6

Jag och sambon har ett poly-förhållande, vi är öppna för både sex- och kärleksförhållanden med andra.
Jag kan försöka svara lite på dina frågor.

Hur det fungerar för oss:
Vi letar inte efter andra kärleksförhållanden utan är bara "öppna" för möjligheten om den skulle uppenbara sig. Sexpartners kan vi ibland söka aktivt efter men oftast är det samma sak där, vi träffar folk och låter relationen utveckla sig efter vad som känns bra.
Sambon träffade tex en tjej när han var och festade hos en vän och dom blev kära. Tyvärr hann dom bara träffas två gånger sen var hon tvungen att åka tillbaka till Ryssland igen då visumet gick ut men dom pratar mycket via internet och sms och hoppas kunna träffas igen till sommaren.

Hur vi "blev" poly:
Vår relation utvecklades gradvis. Från början träffade vi andra tillsammans för sex, trekanter osv, och några träffade vi regelbundet. Efter ett tag kändes det okej att vi träffade dessa personerna ensamma också och lite senare blev det att vi även träffade andra ensamma. Först var det mycket regler runt omkring, som att vi var tvugna att fråga först om det var okej men det släppte vi på mer och mer. Efter att ha varit tillsammans i 6,5 år ungefär kom vi fram till att vi ville öppna vårt förhållande helt och leva som polyamorösa och slippa känna begränsningar i våra relationer.

Jag har alltid vetat att jag kan vara kär i flera samtidigt och aldrig varit bekväm med att vara "bunden" till en människa och haft några öppna förhållanden (bara för sex), men det var först med sambon det blev riktigt på allvar och att det även gällt kärleksförhållanden.

Annons:
dragonstar
2010-03-16 22:52
#7

Tack detta var intresant läsning =) Känner igen mig i vissa delar, som tt ajg ka nbli kär i andra samtidigt.  Kul att höra hur nogon anna har kommit dit.

Har du några spontana tipps till den som är nyfiken oh fundersam när det gäller Polyförholladnen?

Ska fundera lite och se om jag kommer på mer frågor.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Lenore
2010-03-16 23:11
#8

Är du singel just nu eller har du en partner?

Mitt tips är nog först och främst att fundera igenom hur du vill att dina relationer ska fungera, vad du tror att du behöver och vill ha och vara öppen med detta för dom du träffar.

Öppenhet, kommunikation och tillit är ledorden i mina relationer. Prata, prata och prata lite till. Det är jätteviktigt att veta var man har varandra och klargöra vad för tankar och känslor man har.

dragonstar
2010-03-17 17:50
#9

Jag är inte singel utna har sambo seda ca 2 år tillbaka, vi var innan bästa vänner så han vet allt om mig när det gäller hur jag tänker.

Jag hadde redan då att jag blev förälskad i andra samtidigt som jag hadde en fast parter, och han har alltid varit berädd på att jag skulle vlija ha en älskarinna bredvid endag.

Men jag har inte försens nu börjat fundera om det kan vara så att det är min läggning. Alltså att det inte är en kul grej utnan något jag faktsikt saknar.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Lenore
2010-03-17 22:11
#10

Vad bra att han redan känner till hur du tänker. Det är bara att fortsätta att prata om hur ni känner och tänker tills ni kommer fram till något ni båda kan trivas med.

Har du fler frågor svarar jag gärna. :)

dragonstar
2010-03-21 23:35
#11

Ja, det känns bra att höra mer privata personer berätta =)  Ska fundera vad jag kan ha fler för frågor..

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[TrevorS]
2010-04-02 22:48
#12

Never, jag är monogam och trivs bra med bara en. =)

Upp till toppen
Annons: