Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 4424 ggr
regskylt
2/8/10, 12:57 AM

Hur är man säker?

När jag var yngre, mellan 13 till 14 år ungefär, så var jag övertygad om att jag var gay. att jag bara gillade tjejer. men när jag var 16 så skaffade jag pjkvän istället och är nu idag gft med en man och har ett barn. jag blir snart 22.

jag har i ett par år funderat över om det 2bara var en fas" jag hade. Jag har sedan försa pojkvännen betraktat mig som Bisexuell, men samtidigt varit lite osäker då jag i mitt "vuxna liv" inte haft någon form av relation med kvinnor.

Jag tycker om att se på kvinnor och har blivit smått förälskad ett par ggr (jag är polygam) i kvinnor, men jag har inte haft någon sexuell relation eller riktigt kärleksförhållande…

så hur vet man egentligen om man är Bisexuell, om man inte riktigt har haft någon relation med någon av samma kön?

Någon som känner igen sig?

Annons:
raphanus
2/8/10, 9:28 AM
#1

Jag tycker det är en skön förvissning att man inte kan vara säker. Jag har en god vän som är 45 år. Hon berättade för mig i somras att hon plötsligt, till sin stora förvåning, upptäckt att hon är väldigt förtjust i en annan kvinna. Att inte upptäcka det förrän man är 45 år är nog ganska omvälvande och kanske inte så vanligt, men det går inte att ta miste på att hon menar vad hon säger.

Bumsibum
2/9/10, 6:02 PM
#2

du får väll pröva… då brukar man ju veta.

regskylt
2/9/10, 8:15 PM
#3

#2 jag är gift med en man.. lite svårt att prova att leva ihop med en kvinna då :/

Bumsibum
2/9/10, 9:40 PM
#4

de kanske du skullle tänkt på innan du tackade Ja.. ;) hehe.

jo men om du är gift med han så anser jag ju att det är killar du vill vara med anaras hade du väll inte GIFT dig me en kille det är ett av de största stegen/beslutet i ens liv tycker jag…

så då måste du va räytt hetro eller bi men föredrar killar…. eller så är du gay och ångrar dig att du gift dig me en kille.. och skilj om något år, det återstår ju att se, men trivs du med han när de gäller allt, sex,umgos, mys med mer så är du nog ganska hetro..

kan jag tro.

regskylt
2/9/10, 9:45 PM
#5

#4 Ja ser mig inte som hetro och inte som gay, utan Bisexuell. jag blir förälskad i kvinnor betydligt lättare än män. och eftersom att jag är polygam så händer det lite då och då faktiskt.

Man måst eju inte vara antingen eller. bara för att jag älskar min man, tänder på honom och sånt så betyder ju inte det att jag är hetro, och om han skulle vara en kvinna så skulle inte det betyda att jag var gay. mittemellan finns ju också.

Bumsibum
2/9/10, 9:55 PM
#6

aha, då förstår jag, då kanske de var lite dumt att gifta sig så tidigt när man är osäker och nte prövat på att va me båda :P
men kjlart när man är kär som du förhoppningsvis är och älskar din man så tackar man nog lätt ja till frieriet.. :P

jo, sant det.. :), men just nu lever du ju med en man, då behöver du kanske inte tänka på den biten?
för du får ju ändå inte göra något me nån annan, men sen OM du skulle bli singel kan du ju pröva och va me en tjej… då kanske du vet lättare..

vissa män går ju med på att sina bi tjejer/fruar får va me en tjej ändå, men de tycker jag är lika mycket otrohett som om tjejen hade vatt me en annan kille.

Eller vad tycker du om sånt?

Annons:
regskylt
2/9/10, 10:18 PM
#7

#6 jag gifte mig pga att jag älskade min man och så. vi skulle ju ha barn ihop och allt, så det var lika bra. sen så var det jag som typ.. friade. Tungan ute

vi har öppet förhållande, men min man vill inte att jag ska träffa tjejer tror jag.

för mig så är inte otrohet att man ligger med någon, utan att man typ inleder något riktigt förhållande med någon annan än sin partner och förnekar sin partners existens.

jag har ju varit med kvinnor, men då var jag väldigt ung så jag vill inte riktigt räkna med det.

men jag får se vad framtiden utvisar helt enkelt. har inte planerat att lämna min man bara för att få reda på det. det känns ganska onödigt :)

Bumsibum
2/9/10, 10:35 PM
#8

aha då förstår jag.. Glad fint tycker jag när tjejen tar mod att fria… inte ota de händer ju bra gjort.. Flört

aha.. där ser man.. så du får vara med killar men inte tjejer.. ? Tungan ute men tror sa du ju..  hehe… fråga, vem vet du kanske får hehe..

aha okej då, ja där ser man, det är så olika med sånt. Hehe.

jo, det känns ju onödigt hehe, hur länge har ni varigt ett par då… Glad ?

regskylt
2/9/10, 10:42 PM
#9

friade inte, utan vi hade disskuterat en del. men det va rjag som kom med förslaget från början.

funderar på att fråga.. någon gång. är lite feg faktiskt.

vi har varit ihop i lite över 4 år, gifta i två år om en månad.

Bumsibum
2/9/10, 10:43 PM
#10

ah okej då, då förstår jag… :)

naw, men så är de ibland men vet han att du är bi då?

jasså vad skoj! :)

regskylt
2/9/10, 10:54 PM
#11

jo han vet om det. vet inte varför jag inte vågar fråga dock.. bara tar emot.

Bumsibum
2/9/10, 11:01 PM
#12

ja, det är svårt.. kan du inte fråga "du vet vår öppenhet gäller det att jag får vara med tjejer då med eller?"

eller så kanske han säger "du får välja antingen tjejer eller killar", så kanske du kan välja tjejer…  så får du ju ändå av både, för av din man plus sen av nån tjej ibland! Tungan ute hehe.

regskylt
2/9/10, 11:03 PM
#13

haha det är ett alternativ. får se om jag vågar fråga någon dag :)

Annons:
Bumsibum
2/9/10, 11:06 PM
#14

ja, det är de ju.. :) hehe.

du får ta modet, inte så mycket som kan hända ju…

mer än ett nej eller något.. eller kanske till och med ett posetivt svar ;)

Upp till toppen
Annons: