Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2043 ggr
KamratRakel
2010-02-06 13:42

Heteroister

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heterosexuella vare ja. Om pedofiler inte får utöva sin läggning, varför får heterosexuella göra det då? Pedofili och heterosexualitet är i mina ögon lite sjukt, jag tror att heterosexuella är den felade länken, inte för att vara taskig eller nåt.

Som vi alla vet så är heterosexister översexuella och tänker bara på sex, dvs. attraheras av i princip alla av det motsatta könet. En heterokille som är kompis med mig brukar alltid krama mig när vi säger hejdå, och jag tycker det är lite perverst, jag menar, tänk om han… tänder på mig eller är kär i mig?

Vareför är alla heterosar på ett visst sätt, visst, man kan inte se på kläderna vilken läggning personen har… men… typ, varför har alla heterosexuella en speciell attityd, speciella kläder och varför måste tjejerna vara så överdrivet feminina och killarna överdrivet maskulina. Jag tycker synd om barn till heterosexuella, jag menar, dom blir ju mobbade, och när dem tar hem sina kompisar så kommer heteroföräldrarna att sitta där i soffan och kyssas och göra det som inte är barnvänligt.

Heterosar borde inte få kyssas på restuarang, iaf inte om det är barn i lokalen som kan se och få propaganda att heterosexualitet är naturligt… För det är det ju inte!!!

Så vad är din åsikt om heterofiler? Ska heteroisterna fåå uppfostra barn och borde heterosexismen verkligen få visa sig ute i samhället när man blir äcklad av den?

Annons:
Maria
2010-02-07 08:32
#1

Jag förstår ditt ironiska inlägg och tycker det är riktigt bra och tänkvärt men jag gillar inte jämförelsen med pedofiler.

Pedofili är avskyvärt och brottsligt.

Sedan får man väl inte förglömma att det finns en stor mängd (majoriteten) som inte blir äcklad av andras sexuella läggningFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

KamratRakel
2010-02-07 11:24
#2

bumbleboo; Homofober tendenserar att jämföra homosexualitet med pedofili.

Maria
2010-02-07 16:56
#3

Jag vet… och det är lika illa det, om inte ännu värreSkrikandes

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

KamratRakel
2010-02-07 18:30
#4

bumbleeboo; Nej, heterofober och homofober är lika hemska.

Maria
2010-02-07 20:27
#5

Heterofober har jag faktiskt inte hört talas omFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
2010-02-09 10:20
#8

#6 Att utöva pedofili är brottsligt, just face it! Därför kan ingen civiliserat samhälle acceptera detta.

Jag håller med om att pedofiler behöver vård.

Men att det skulle vara speciellt konstigt att ta upp detta på denna sajt förstår jag inte alls.

Jag accepterar all form av sexuell läggning som är frivillig och inte gör någon annan illa och det gäller alla både på denna sajt och på andra ställen, hoppas jag.

Jag ser ingen dubbelmoral i detta alls.

Att HBT människor skulle ha större förståelse för pedofili bara för att det är en "läggning" är ju ett rent kränkande påstående.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

KamratRakel
2010-02-09 19:05
#9

MoonVoid; Jag vill påpeka att mitt inlägg var oseriöst.

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
2010-02-14 11:20
#11

#10 Du kan din historia dåligt ser jag. Visst var det olagligt att vara homosexuell tidigare i Sverige men genom historien har det varit både accepterat och ickeaccepterat i olika omgångar i väldens olika kulturer och länder.

"Hur kan en utstött människa stöta ut en annan och inte tycka det är dubbelmoral"?

Hur kan du jämföra homosexualitet med pedofili?

Pedofili är en sjuk böjelse av sexualiteten som aldrig någonsin kan utövas utan att bli brottslig. Det är inte en sexuell läggning utan en sjuklig böjelse.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[WeepingWillow]
2010-02-14 14:28
#12

Vi homosexuella brukar i regel inte våldta våra partners utan de brukar vara med på noterna och älska tillbaka. Jag tror inte ett 5-årigt barn har lust att bli pillad på eller has sex med av en 50-åring. Tycker det är helt sjukt att jämföra på detta viset! Homosexualitet har ju varit olagligt pga religiösa skäl men pedofili är ju olagligt för att det är fel. Det är våldtäkt av oskyldiga små barn som får men för livet.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Maria
2010-02-14 18:28
#14

#13 Dina åsikter är kränkande och helt oacceptabla.

Det är skillnad på kärlek och övergrepp och att du inte kan se olikheterna mellan en homosexuell människa och en pedofil är en skrämmande och människofientlig uppfattning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
2010-02-14 20:45
#17

#16 Den frågan bör du ta upp på ex. politik iFokus då den inte hör hemma på HBT.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: