Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1897 ggr
[TrevorS]
11/18/09, 12:52 PM

Favoritmaten?

Berätta vilken som är din favoritmat. =)

Annons:
[TrevorS]
11/18/09, 12:52 PM
#1

Jag har världens tråkigaste maträtt som favoritmat, ärtsoppa och pasta med pastasås. =)

raphanus
11/18/09, 7:09 PM
#2

Den persiska maträtten qormeh sabzi (lamm med "gourmetgrönsaker") går alltid hem.

Den turkiska maträtten çig köfte "råa lammköttbullar" är också god.

Men maträtten framför alla andra är ändå surströmming. Jag stenvägrade ända tills jag var 23 år gammal, men nu är det den absoluta favoriten.

Nämnas bör också rättikan (raphanus sativus), som kan kokas, stekas eller ätas rå i skivor eller strimlad. Toppengrönsak!

DesireEsmeralda
11/18/09, 10:55 PM
#3

Åh surströmming! Jättegott!!! =) Fast länge sen jag åt eftersom dt inte är så många som gillar det. Säg till Raphanus om du ska äta nån gång!!! =)

Jag tycker om så mycket olika mat, men gärna libanesiskt, indiskt och thailändskt…

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Tussebus
11/18/09, 11:11 PM
#4

Jag är så petig med maten. Lax e gott. Kyckling med. Även quorngryta…

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

regskylt
11/18/09, 11:17 PM
#5

mammas kroppkakor slår allt.. sen så är det nog lammstek med kantarellsås

raphanus
11/19/09, 7:50 AM
#6

#3 - <3 - Any time!

Annons:
[WeepingWillow]
11/19/09, 1:15 PM
#7

Mammas mat helt enkelt, allt hon lägger i en gryta el stekpanna blir svingott! Men 3 grejer blir lite godare än allt annat o det är köttbullar, fläsk me löksås o lax i ugnen me pressad potatis o romsås! Min mat suger helt otroligt så jag äter hos mamma varje helg haha.

Annars om man snackar restaurangmat så tycker jag om asiatiskt mest.

radera
11/20/09, 7:15 PM
#8

älgkött i alla former. grytor, stekar osv. helt klart!

MyTwiggs
12/27/09, 9:58 AM
#9

Sushi Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Maria
12/28/09, 4:34 PM
#10

Jag älskar hemmagjorda friterade räkor.(eller fisk)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

elyse
1/9/10, 11:58 PM
#11

Pad Si Iow på "Amazing Thai" här i Uppsala. Det är breda nudlar med grönsaker och så får man välja mellan fläsk eller kyckling. Jag tar alltid kyckling. Denna rätt skulle jag kunna äta varje dag.

milky
1/28/10, 7:06 PM
#12

potatismos och isterband - ljuvligt!

Fast ikväll blir det älggryta…

Upp till toppen
Annons: