Annons:
Etiketterinsemination-graviditetbarn
Läst 2135 ggr
Tussebus
10/12/09, 11:20 PM

Använda killkompis som donator?

Skulle du som kvinna kunna tänka dig att använda en killkompis som spermadonator?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Saga85
10/12/09, 11:27 PM
#1

Det beror på, valde jag.

Om jag skulle använda en killkompis som donator skulle jag även vilja att denna gick in i föräldrarollen. Vare sig det skulle gälla delad vårdnad eller bara regelbunden kontakt. Men om varken kompisen, jag eller min framtida partner skulle vilja göra det på dessa villkor skulle jag välja en anonym donator.

Fast egentligen skulle jag helst vilja adoptera isf.

Tussebus
10/12/09, 11:30 PM
#2

Jag sa också det beror på…

Har en killkompis som vi känner väl. Hans blivande fru är vår bästa kompis och hon vill inte ha några fler barn. Grejen är bara att då skulle han säkert vilja bli en aktiv pappa och vi vill nog ha ungen för oss själva..

Dessutom är det skönare om det bara är två föräldrar och ett hem!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

urfaren
10/14/12, 11:03 PM
#3

Jag skulle vilja att min tjejs och mitt barn skulle vara vårat och skulle ha svått att dela det med någon annan. Dock tycker jag att det vore bra med en man kännrr för då et man vad barnet får för gener med sig. Jag har själv tänkt på denna frågan…

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

monstermash
10/15/12, 10:53 AM
#4

Jag skulle gärna se att en av mina vänner blev far åt mina barn om jag stadgade mig med en kvinna. För mig vore det bara toppen om fadern dessutom ville vara aktiv, så barnet även får en aktiv fadersfigur för det kan jag känna är viktigt.

Jag växte upp några år med min pappa, men sedan hade jag bara mamma. Den upplevelsen vill jag inte ge mina barn, de ska ha en pappa. Sedan gör det inget om de har två mammor eller två pappor, men jag vill ge dem en pappa åtminstone. Kanske är lite "straight-tänkande" för er, men jag tror inte på att två mammor fyller upp även en faders plats i livet… Det går säkert, men mina barn ska inte ha det så.

Upp till toppen
Annons: