Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1225 ggr
[TrevorS]
10/4/09, 11:57 AM

Hur är ditt självförtroende.

Satt och diskuterade om självförtroende om man kan kolla sig i spegeln och tänka "nu ser jag bra ut" och inte skämmas, det finns dem som skämms och inte vill kolla in i spegeln, men hur känner du dig?

Alla är välkommna att svara.

Annons:
Tussebus
10/4/09, 8:16 PM
#1

Jag gillar min kropp..ibland. Oskyldig

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Lenore
10/7/09, 12:37 PM
#2

Jag är överlag ganska nöjd och gillar min kropp.

svartgronabrigaden
10/8/09, 1:11 AM
#3

Jag gillar min kropp. Stor, stark och värmer rätt bra :)

Skulle väl inte skada minska lite runt midjan, men orka - mat är för gott!

Saga85
10/8/09, 3:25 AM
#4

Jag avskyr mig själv och min kropp till den grad att jag vägrar låta andra röra den och har valt bort ett sexuellt aktivt liv.

Tussebus
10/12/09, 11:13 PM
#5

oj, Saga! Det var starkt. Finns det någon bakgrund? Skulle du vilja jobba på det eller är du nöjd med detta?  Tänkte främst på om det fanns någon sorts kurs eller dylikt. Det låter ju inte bra iaf…

Fast å andra sidan är det ditt liv och din kropp och ingen ska tala om för dig vad du ska och inte ska göra så länge du själv är nöjd…

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Saga85
10/12/09, 11:20 PM
#6

Nja, bakgrund och bakgrund. Jag har relativt nyligen börjat tillfriskna från ätstörning, så kroppsbilden är väl fortfarande lite sne (särskilt med tanke på att jag gått upp i vikt till "normalvikt"). Men jag är medveten om det åtminstonde. Lite synd bara att det pajade början till ett förhållande i somras - jag klarade inte av när hon rörde mig. Så för tillfället har jag lagt alla tankar på ett sexuellt liv åt sidan och försöker jobba lite på min självkänsla.

Annons:
Tussebus
10/12/09, 11:27 PM
#7

ok. Det låter bra Saga. Skönt att höra att du jobbar på det. Beklagar det kraschade förhållandet!

Men jätteklokt att lägga sex på hyllan medan du jobbar med dig själv! Det gläder mig att höra!! Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

regskylt
10/15/09, 7:33 PM
#8

Jag gillar inte min kropp.. Har nog aldrig gjort det men blev värre efter min viktnedgång efter jag hade fött barn.. Rynkar på näsan

men med kläde rpå så akn jag känna mig snygg ganska ofta :)

Bittersweet15
10/20/09, 8:06 PM
#9

Jag kan känna att självförtroendet åker upp och ned. Vissa stunder känner jag att jag inte ser så dålig ut, men vissa stunder kan jag känna att det är väldigt jobbigt att se mig själv i spegeln. Just nu känner jag mig väldigt förrvirrad med min kropp…

[TrevorS]
10/20/09, 8:09 PM
#10

Till er som mår dåligt och er som mår bra, ni alla är vackra, det är insidan inte utsidan som jag kollar på. (hoppas jag skickar lite fina tankar?)

Kram på er

Tussebus
10/20/09, 10:15 PM
#11

Bra skrivet #10! Instämmer till fullo Skrattande

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

IdaT
10/30/09, 1:43 PM
#12

Jag gillar min kropp väldigt mycket (för det mesta), men samtidigt kollar jag mig inte i spegeln och tänker "Nu ser jag bra ut", så jag valde övrigt/ville bara läsa tråden.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

MyTwiggs
11/3/09, 1:58 PM
#13

Jag gillar allt utom en axel Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
[TrevorS]
11/12/09, 2:33 PM
#14

#11. Bra att du håller med. =)

#12. Man ska vara nöjd med sig själv.;P

#13. Din axel, varför gillar du inte den? Jag hatar mina höften har jag fått för mig nu. ;P

Upp till toppen
Annons: