Annons:
Etikettallmänt
Läst 1463 ggr
[TrevorS]
2009-09-07 22:26

Gifta sig?

Om du finner den rätta kan du tänka dig att gifta dig då?

Annons:
[TrevorS]
2009-09-07 22:27
#1

Jag vet inte riktigt, tänkte välja övrigt men klickade fel.

IdaT
2009-09-08 02:43
#2

Ja, jag kan tänka mig att gifta mig om jag hittar den rätta. Eller rättare sagt, jag vill gifta mig när jag hittar den rätta.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

[TrevorS]
2009-09-08 09:27
#3

#2. Va gulligt. =)

IdaT
2009-09-08 16:13
#4

#3 Gulligt Tungan ute Det har med min tro och göra, men sen beror det även på min partner, vill inte tvinga in någon i ett giftemål, men skulle jag bestämma själv så gifter jag mig. Flört

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

[TrevorS]
2009-09-08 16:39
#5

#4. Jag tycker det är gulligt, jag är buddhist, vi gifter oss inte direkt däremot ingår vi Partnerskap, jag villhör dem som gör något tillsammans, till exempel planterar ett träd för att symbolisera att man gjort något att man skapat något, om man tar hand om det håller man sig på plats gör det lättare att hålla sig och kämpa vidare.

Många ger tyvärr upp och när de slutar känna något gör de slut, jag tycker inte det är okey att man bara ger upp och inte hittar felet och rättar till det.

IdaT
2009-09-08 17:02
#6

#4 Samma sak här, för mig är giftemålet för evigt, men även det har med min tro att göra. Sen tycker jag att ringarna i giftemålet har lite samma symbolik som erat träd. Ringarna symbloiserar dels gemenskapen, eftersom båda har en ring, men man kan även se dom som att dom symboliserar oändligheten, igenom att det finns inget slut på en ring.
Sedan finns det vissa anledningar till att göra slut också, till exempel om man lever i ett destruktivt partnerskap/äktenskap. Så jag tycker att om man gör slut bara för att kärleken håller på att ta slut, då borde man kämpa mer, men om man har börjar skada varann, psykiskt eller fysiskt, då är det dags att det tar slut.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Annons:
[TrevorS]
2009-09-08 17:07
#7

#6. Nu finns det lite olika grenar för buddhisterna vill tillägga. =)

Men det är fint att man växlar ringar, jag skulle tänka att förlova mig för att jag älskar en person, däremot vet jag inte om att gifta sig, ska jag vara ärlig skulle jag gift mig men insåg efteråt att man inte kan lita på alla. (Han dök inte upp trots att han friade till mig)

IdaT
2009-09-08 17:20
#8

#7 Tråkigt, det kan inte vara kul att bli lämnad på sådant sätt. Det var väl rejält kalla fötter, men då kan man i alla fall berätta det, tycker jag.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

hus-musen
2009-09-08 22:42
#9

jag svarade nej, giftermål är något kristet för min del och jag är inte troende.

Qui dormit, non peccat

 


Kaylaza
2009-09-09 00:33
#10

Jag kan tänka mig att gifta mig, men inte med en kristen ceremoni. Jag drömmer om en fin liten ceremoni i en skogsglänta. ^^

Saga85
2009-09-09 01:48
#11

Nu blir jag osäker på om jag svarade Nej eller Kanske Obestämd

Jag är väldigt skeptisk till att jag kommer gifta mig. Antagligen inte.

Tussebus
2009-09-09 13:28
#12

Jag svarade ja. Vi gifte oss en gång, eller det blev registrerat Partnerskap. Nu vill vi gifta oss igen, "på riktigt" den här gången Oskyldig

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

[TrevorS]
2009-09-09 14:15
#13

#12. Underbart. =)

Annons:
Linnah
2009-09-12 17:57
#14

Jag tror inte på äktenskapet som institution, i den traditionella bemärkelsen, men kan tänka mig att gifta mig om jag känner att jag vill det med just den person det gäller och om det finns juridiska skäl att göra det.

svartgronabrigaden
2009-09-20 16:21
#15

Nej. Eftersom jag anser fasta förhållanden är en konstruktion som är dömd att gå itu :)

Gillar mer öppna gränser <3

Lenore
2009-09-27 23:53
#16

Jag har hittat den rätta men tänker inte gifta mig. Jag tycket att äktenskapet är en förlegad grej och dessutom är jag poly och det hade känts konstigt att "binda" mig till en om jag sen skulle hitta en andra "rätta".

Vi funderade på att gifta oss innan eftersom vi har barn ihop och då är det rent juridiskt bättre att vara gifta men vi ångrade oss. Vi ska istället fixa ett ordentligt testamente.

farmorgreta61
2009-10-07 11:46
#17

Jag kan tänka mig att gifta mig, men då måste det vara på samma grunder som för hetro och det är det inte än.

regskylt
2009-10-13 15:34
#18

ja är gift. Så givetvis svarade jag "ja" Flört

Är kvinna och gift med en man. Mycket nöjd med det, men vi har öppet förhållande (eller ja, inte just för tillfället).

Linnah
2009-10-16 16:42
#19

#17 Vilken skillnad menar du att det är?

Upp till toppen
Annons: