Annons:
Etikettallmänt
Läst 1376 ggr
IdaT
2009-08-31 22:46

Utmaning: normer

Jag tänkte som en första kul grej som Medarbetare ge er medlemmar en utmaning. Utmaningen är att bryta en norm när du möter en männsika, känd eller okänd, och sedan får du gärna skriva om reaktionen här, eller helt enkelt bara berätta att du brytit en norm.

Och om ni inte har någon idé på norm kan jag berätta att den norm jag tänkt bryta är att hälsa med högerhanden.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Annons:
Tussebus
2009-09-01 18:56
#1

Då jag bara suttit framför datorn idag har min enda norm-brytare varit at hälsa på sonens kompisar iklädd pyamas. De verkade inte bry sig Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Saga85
2009-09-01 19:05
#2

I helgen öppnade jag ytterdörren och släppte in min lillebrors vänner endast iförd handduk. De verkade inte heller bry sig Glad

Tussebus
2009-09-01 19:09
#3

Hahaha, den var bra, #2 Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

hus-musen
2009-09-02 14:12
#4

hmm jag följer vanligtvis inte normer i vilket fall så jag har lite ont om ideer! nån som har bra tips?

Qui dormit, non peccat

 


IdaT
2009-09-02 14:24
#5

#4 Ta någon som känner igen dina vaor och bryt en av dina egna normer. Glad

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

hus-musen
2009-09-02 15:16
#6

hmm ja jag är ju sjuk idag vilken bryter normen ioförsig=)

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Upp till toppen
Annons: