Annons:
Etikettallmänt
Läst 776 ggr
[TrevorS]
9/4/09, 9:56 PM

Övertala mig att pride är bra.

Skriv allt possetivt med priden, fick av en skum anledning ett bra intryck genom en kommentar av en kompis som var där uppe. =)

Annons:
Tussebus
9/5/09, 1:55 AM
#1

Ärligt talat var det första gången jag gick på pride förra året. Då gick jag med i tåget och det var jättekul: bra stämning och en mäktig känsla på nåt vis. Festivalområdet har jag varit inne på nån gång (dock inte i år). Det var inte så kul tyckte jag då, men det var flera år sedan.

Det finns säkert fler som har andra synpunkter och bättre motivationer än jag Flört

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

[TrevorS]
9/5/09, 9:37 AM
#2

Det jag sett i media är massor av folk som är överallt när jag pratar med mina vänner som är där uppe åker de bara dit för att ha sex.

Pratat med så många som ska dit som också bara åker dit för sex.

Men det som jag tyckte lät bra är marknadsföringen, blev erbjuden att åka upp och laga mat, plus sälja min kokbok när den är klar, plus att jag får pengar för det. Hur bra låter inte det? =)

Så vill jag bara se om det finns något mer roligt. =)

Kaylaza
9/5/09, 12:03 PM
#3

Jag var på pride för första gången i somras, och jag tyckte det var jättebra. Visst finns det folk som åker dit för att få en massa sexuella upplevelser, men säg någon festival där det inte förekommer sådant folk? Problemet här är ju att media så gärna lyfter fram just dessa personer, eftersom det säljer.

Jag var inne få festivalområdet väldigt mycket, och jag fick massor av goda intryck i form av föreläsningar, öppna debatter och information. Bland annat hängde jag en del i tältet där de transexuellas riksförbund höll till, och jag lyssnade på en debatt mellan riksdagspartierna som enbart handlade om hbt-frågor. I den debatten kom jag till insikten om hur otroligt lågprioriterade vissa grupper är, exempelvis transexuella.

Jag tycker pride är viktigt dels för att det är en väldigt rolig festival (jag var nästan enbart glad när jag gick omkring bland alla jippon och föreläsningar), dels för att det sprids så otroligt mycket viktig information. Sedan knyter man ju nya, trevliga kontakter också, och det är ju aldrig fel ^^

Upp till toppen
Annons: