Annons:
Etikettdiskriminering
Läst 1395 ggr
[TrevorS]
2009-07-23 15:46

Hur hanterar ni det när ni blir kränkta?

Hur hanterar ni sittuatiner när ni blir kränkta?

  1. Tar emot och säger att det är fel på dig
  2. Säger emot
  3. Tar till våld
  4. Ignorerar och går förbi
  5. Övrigt, vad i så fall?
Annons:
Kaylaza
2009-07-24 13:05
#1

Beroende på hur pigg/trött jag är och vilket humör jag är på säger jag ifrån och tar diskussionen. Jag är inte rädd att stå för min sexualitet, och jag har redan haft en mycket aggressiv diskussion  med en lärare (det var några år sedan -hade nyss kommit ut). Jag har tagit många diskussioner, och ofta faktiskt vunnit dem. Ett vinnande koncept för mig har nästan alltid varit att påpeka med mycket lugn röst att det inte gör något att min "motståndare" är hetero -den är lika mycket värd som jag i alla fall.

Är jag dock trött eller grinig sedan innan så håller jag förmodligen tyst, för att inte spä på folks fördomar. Då brukar jag skälla ut dem i tankarna istället och tycka synd om puckot som inte begriper bättre.

[TrevorS]
2009-07-24 14:02
#2

JAg förstår. =)

Kaylaza
2009-07-24 14:39
#3

#2 Hur gör du själv, förresten? *nyfiken i en strut*

[TrevorS]
2009-07-24 15:09
#4

#3. För att vara riktigt ärligt har jag nog aldrig blivit kränkt för att jag är gay. Är däremot öppen men aldrig gått ut, alla älska mig förutom 2 personer här på sajten. ;P

Men blivit kränkt en gång när jag tänker efter, ärligt talat så sa jag vad menar du jag är lite trött du får förklara igen..

Ragnhildm
2009-07-26 02:06
#5

Hm. Måste man inte ta åt sig för att bli kränkt?

Jag skiter för det mesta i vad folk tycker men försvarar mig ändå. För rätt ska vara rätt. Men folk får tycka vad de vill =)

VAASHii
2009-07-26 16:33
#6

Jag brukar försvara mig och innan försvarade jag mig med klor och näbbar, ungefär =P Inte ordagrant men jag gick in i årslånga diskussioner och blev arg och ledsen och tog åt mig så himla mycket.
Men numera förstår jag ju att folk har så starka fördomar att det inte spelar någon som helst roll i världen vad jag säger om det.

Annons:
[TrevorS]
2009-07-26 16:37
#7

#5.nja jag vet inte, kallar man någon för hora och personen inte är det tycker jag att man blir kränkt trots att man kanske inte känner sig som det.

#6. Inte ta till våld bara. =) Fördomar hatar jag också är så trött på dem

VAASHii
2009-07-26 16:39
#8

#6 Har jag aldrig gjort men jag vet inte hur många gånger jag önskade att jag var en stor & stark kille så man kunde ge dem en käftsmäll!
Haha!
Skulle jag aldrig våga ändå :P Men tack och lov att man får tänka som man vill iaf :)

Saga85
2009-07-26 21:49
#9

Jag känner mig nog aldrig kränkt. Oftast är det korkade människor som håller på att försöka trycka ner en, och går det inte att föra en riktig diskussion skakar jag istället på huvudet och tycker synd om dem. Kan bli lite högfärdig och tycka att jag är så mycket bättre än dem (för det är jag ju Flört).

Däremot kan jag bli rätt så arg när någon i min närhet som tar åt sig mer blir kränkt/förolämpad/påhoppad. Blev t.ex. utslängd efter att ha blivit våldsam mot en kille på krogen. Denna kille hade förföljt min vän, tryckt upp henne i ett hörn och sagt att han skulle munknulla henne innan kvällen var slut. Vakten gjorde inte särskilt mycket och våra killkompisar visste inte vad de skulle göra riktigt. Då brast det för mig.

Annars är jag en väldigt fredlig människa.

Ragnhildm
2009-07-28 11:52
#10

#7 Det har jag aldrig blivit kallad. Och skulle nån kalla mig det skulle jag nog faktiskt inte ta åt mig eftersom det verkligen inte stämmer. Jag har inte sex alls liksom…

Upp till toppen
Annons: