Annons:
Etikettallmänt
Läst 2117 ggr
[TrevorS]
2009-07-21 01:27

STRAIGHT DAY?

Varför ska vi vara så speciella att vi måste ha en dag för oss? Pride? Vad gör alla? Männen springer rund i försmå tajta kalsonger som avslöljar allt medans den äldre generationen och kvinnor sitter och dreglar över deras muskler när de åker förbi.

Alla som jag känner som ska upp till Pride åker för att ha kul, med kul innebär att de ska ha 5+1 där uppe, då är det precis som teori säger. Homosexuella tänker på en sak och det är grunden till homosexualliteten vilket är 5+1.

Det finns inte Straight Day varför ska då Gay Day (Pride) finnas då? Nej, jag lär inte vara ensam men Pride borde LÄGGAS NER eller så borde vi starta STRAIGHT DAY!

//Min sexuella läggning hör inte hit, men är inte straight i alla fall.

Annons:
hus-musen
2009-07-22 00:17
#1

Haha äntligen nån mer än jag som anser att pride mest är värsta cirkusenSkrattande varför kan man inte ha en hel festival som firar att vi är människor?

Qui dormit, non peccat

 


raphanus
2009-07-22 09:03
#2

Nja, det finns ju faktiskt 364 straighta dagar per år. Ännu värre är det under skottår, för då är det 365 straighta dagar, då de heterosexuella ohämmat kan manifestera sin heterosexualitet i yrkesliv och på fritiden. Visst är Pridefestivalen ett jippo, men heterolivet är ett jävla skämt, och det är inte ett dugg bättre.

Jag har för min egen del aldrig haft 5+1 under någon Pride-vecka någonsin. Däremot har jag gått på många mycket intressanta föredrag och utställningar, och träffat mängder med ytterst trevliga människor under glada sinnelag.

[TrevorS]
2009-07-22 10:23
#3

#1. Tack, cirkus var ett bra ord. När jag var yngre kollade jag på pride och satt och funderade på vad de höll på med, ville inte bli klassifiserad som de där ja, jag vill inte ens kalla dem för människor! Glad att jag håller mig långt borta från dem, tycker mest det är idioter och dramaqueens där!

#2. Du det där är bullshitt menar du att vi firar 356 dagar för hetersexuella? Fattar inte de här filmerna på RFSL "Gay på jobbet", "Gay i skolan" de berättar ju att man nästan måste berätta att man har skylldigheter att berätta vem man tar med in i sängkammaren. Men jag har inte sett någon "STRAIGHT DAY" 365 dagar om året tyvärr!

Det finns en dag, matchodagen i USA men det är inte bara straigtha där, RuPaul (Världskänd Transa) kom dit klädd som man och vann, men det är så överdrivet, vi har ju mors dag och fars dag och alla andra dagar. Kom igen nu är värkligen det så viktigt att man måste fira att man en man drar med en man in i sovkammaren.

5+1 tack det var lite onödigt mycket information. Vadå alla filmer jag sett är det sminkade idioter i stringkalingar nästan om de inte är feta och har på sig fula kläder från HM

raphanus
2009-07-22 11:09
#4

#3 - Du får väl höra av dig till organisationen bakom Stockholm Pride då, och klaga, så får vi se om de hörsammar ditt förslag om att lägga ned festivalen. Lycka till!

Emellertid tycker jag att det är beklagligt att du tycks ha fått en så ensidig bild av festivalen rörande besökarnas klädval och filmutbudet. Det finns så mycket mer än det du pekar på, och det är inte alltid de som syns mest och skriker högst som har de vettigaste åsikterna. Gå gärna på festivalen, men se till att upptäcka världen bortom de fjolligastes dunbolster och åtbörder. Det finns mer än så att se.

Kaylaza
2009-07-24 13:43
#5

Att Pride är ett överdrivet jippo, det kan jag hålla med om på många punkter, men att det skulle vara ett onödigt jippo, det håller jag inte med om alls. Jag känner många hbt-människor som tack vare Pride och allt som kommer med den äntligen lyckats skapa sig det mod de behövde för att komma ut inför sina vänner.

Att det förekommer mycket sex på Pride, det tänker jag inte neka till trots att jag ännu inte besökt festivalen (åker upp om några dagar), för säg den festival där folk inte har ohämmat sex? Jag har inte varit med om en enda festival där folk inte släpper hämningarna. Sweden Rock, Gates, Medeltidsveckan -alla dessa har jag besökt, och alla har varit fylld av folk som släpper loss sexuellt.

[TrevorS]
2009-07-24 13:57
#6

#5. Håller med dig att det är överdrivet, om det var lugnare hade jag nog tyckt att det är okey.

Komma ut för vänner, varför ska man det?? De har väl inget med att göra vem man ligger med eller?

Annons:
Kaylaza
2009-07-24 14:05
#7

#6 Det är ju bra för dig att du känner dig helt trygg i dig själv och inte har minsta behov att dela tankar och erfarenheter i din sexualitet med någon, men många har faktiskt ett behov av att låta andra veta hur man tänker och känner.

Att komma ut som HBTQ kan vara en stor befrielse för många på många plan. För några år sedan, när en av mina dåvarande bästa vänner kom ut som bög förändrades hela hans person -i rädsla för vad andra skulle tycka hade han hämmat sig själv tidigare, och när han kommit ut slog han ut som en blomma och mådde bättre än jag tror han någonsin gjort tidigare.

Jag tycker inte du ska vara så snabb i att döma människor som vill komma ut inför familj, vänner eller arbete -det är faktiskt deras beslut och inget varken du eller jag har något att göra med.

raphanus
2009-07-24 14:10
#8

#6 - Återigen - att vara homosexuell handlar inte bara om vem man ligger med. Tänk dig att två män lever tillsammans och att de till exempel har en villa och en trädgård ihop, samt har ett hushåll att sköta, med därtill hörande turer på snabbköpet etc.. Som villaägare kanske de tar del i en granngemenskap med grillkvällar och kräftskivor. Som trädgårdsinnehavare är de säkert ute i trädgården och pysslar tillsammans, hjälps åt och trivs, hämtar kall dricka åt varann osv.. Som administrerare av ett hushåll kanske de går till affären, men beslutar sig för att den ene går och gör något annat, så de säger hej då till varann med en kram och kanske en puss.

Så här beter sig många heterosexuella utan att någon tycker att det är anstötligt. Måste man verkligen vara hänvisad till ett introvert vardagsliv utan granngemenskap, trädgårdsskötsel och snabbköpspussar bara för att den man lever med är av samma kön som en själv?

Kan man inte berätta för sina vänner vem man påtar i trädgården med och går till snabbköpet med, då är dessa "vänner" inga vänner!

[TrevorS]
2009-07-24 14:26
#9

Vad är skillnaden till att två bröder äger en gård, en tjej och en kille äger en gård eller två killar???

tokage
2009-07-29 21:31
#10

Jag har väl inte så mycket att säga egentligen, folk skyller på att jag är för ung och inte förstår något så…

Men jag förstår inte varför du bryr dig så mycket? Gillar du inte pride så var inte med på det då?

Jag gillar varken midsommar eller nyårsafton, så jag är inte med på firandet helt enkelt, inga problem för mig!

Nu går det väl inte att jämföra, det är inte exakt samma sak. Men ändå… Har såklart massor av straighta kompisar som inte berörs av pride alls, ändå bor dom rätt nära stan där det mesta av firandet är.

Dessutom så tvingar väl ändå ingen dig att glo på paraden med lättklädda män? ;)

Sukram
2009-07-29 22:01
#11

Jag har inget emot en "Straight day" men då ska den komam från straight-rörelsen själv. Jag har inget intresse av att starta en sådan. Läser man tex. Dagen och Världen idag (kristna tidningar) så anser de att vita heterosexuella medelålders män är de enda man får diskriminera eftersom all jämställdhetsarbete, feminism och hbtq-aktivism är riktad mot dom som grupp.  De får gärna skapa en motmanifestation om de vill men sålänge vita medelålders män innehar majoriteten av alla maktpostioner i samhället och kvinnor, unga, HBTQ, invandrare mfl inte har inflytand i relation till sin del av befolkningen så får de nog stå ut med tanken på att ifrågasättas.

Saga85
2009-07-30 00:12
#12

#10 Skål för det! Själv tycker jag Alla hjärtans dag är världens löjligaste påhitt, förstår inte grejen med namnsdagar och skulle aldrig drömma om att fira mors eller fars dag. Jag skulle heller aldrig vilja besöka en Rix FM-festival, men det är väl trevligt att dessa saker finns för de som tycker om dem.

Upp till toppen
Annons: