Annons:
Etikettallmänt
Läst 871 ggr
Tussebus
7/4/09, 2:47 PM

Bästa/ värsta Pride-minnet?

Snart är det ju Pride och även om inte jag kommer kuna gå så är jag lite nyfiken på medlemmarnas minnen därifrån.

Vad är ditt bästa minne från Pride?

Vad är ditt sämsta (vad hände, var det pinsamt)?

Lite nyfiken är jag så låt höra nu ;)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
hus-musen
7/5/09, 11:01 PM
#1

jag har aldrig varit på pride, tycker att de är en för stor cirkus.

Qui dormit, non peccat

 


raphanus
7/7/09, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bästa minnet: På paraddagen 2006 var jag tvungen att jobba. För att hinna gå i paraden var jag tvungen att ta på mig min utstyrsel redan på morgonen, och sedan bära den hela dagen på jobbet. (Se bild.) En arbetskamrat som liksom jag brukar komma tidigt till jobbet, brukar slött kommentera folktomheten i kontorslandskapet genom att säga "Ja, här var det ju inte många kristna". Just denna dag var det väldigt skönt att kunna snurra på kontorsstolen i hans riktning, blotta outfiten och svara: "Jo, en!"

När jag sedan skyndade mellan jobbet och Humlegården, kom två kvinnor fram till mig och ville ge mig ett nummer av Vakttornet. I vanliga fall brukar jag tacka nej, men den här gången neg jag och sade "Gud välsigne er!"

Tja, varför klädde jag mig så här då, när jag varken är katolik eller kyrkomedlem? Jag hade nyss gjort slut, var bitter på livet och kärleken, och det kändes som att jag skulle leva i celibat resten av mitt liv. Jag hade inga avsikter att vara blasfemisk, och ber om ursäkt om någon tar illa upp.

Sämsta minnet: Det var faktiskt inte på Pride, men jag hade på mig en svart tröja som jag tidigare köpt under Pride i Tantolunden. Tröjan bär texten Unstraight i röda gotiska bokstäver. Jag var på Storsjöyran 2004, och träffade en gammal skolkompis från högstadiet. Han frågade om jag skulle se Pet Shop Boys. Han sa även att han hade gillat dem som barn, men sedan fått reda på att de är homosexuella. Jag frågade om deras sexuella preferenser hade med kvaliteten på deras musik att göra. Ja, den där klassiska diskussionen ni vet. Vi verkade vara på helt olika plan rent intellektuellt. Han var kvar i högstadiejargongen, och hade inte upptäckt att det svenska samhället har blivit betydligt mer gayvänligt sedan 1992 när vi gick ut grundskolan. Han verkade inte ens förstå innebörden av min tröjtext. Gaaahhh!

Tussebus
7/7/09, 7:37 PM
#3

Haha störtläcker utstyrsel! Hur länge behövde jobba för att få allt på plats?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
7/10/09, 7:28 PM
#4

#2 Oh, finns Unstraight som ofisiellt ord. Jag använder det för att det är min egen definition =)

raphanus
7/10/09, 10:54 PM
#5

#4 -  Det finns på tröja i alla fall, och det var ju på kornet, så den tröjan var jag ju bara tvungen att köpa!

raphanus
7/16/09, 9:12 AM
#6

Bästa minnet igen (kom på en sak till):

Minns inte riktigt, det kan ha varit 2002 eller nåt. Regnbågsflaggan fyllde i alla fall jämnt, och vi som anmälde oss fick bära en jättelång flagga i tåget. Flaggan var flera hundra meter lång, tror jag. Vi som bar visste ingenting om varandra och pratade nästan inte med varandra heller, men var uppenbarligen ändå väldigt samspelta. Vid ett ställe i tåget hördes sirener, och det var uppenbart att en ambulans höll på att närma sig paradgatan. Som av en gemensam reflex vek hela tåget åt sidan, med detta stora tygstycke i sig, som för att ge plats åt den framskyndande bilen.

Nu visste naturligtvis blåljusföraren att det pågick en parad, så bilen vek av och tog en annan väg, men det var ändå ganska häftigt att hela tåget reagerade gemensamt och ville vika åt sidan.

Annons:
Tussebus
7/16/09, 10:19 PM
#7

Coolt!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Upp till toppen
Annons: