Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1097 ggr
Elega
7/4/09, 11:33 AM

OT-Hjälp lilla Samantha och Tindra!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Insamlingen till vanvårdssystrarna Samantha och Tindra har gått bra och vi har fått ihop tillräckligt till vaccineringarna och 500 kr utöver det till kastreringarna och ID-märkningarna =)

Så nu saknas det "bara" 1500 kr, lika mycket som vi fått ihop hittills!

Vill ni bidra för att hjälpa dom små söta, en tia räcker gått och väl, så är ni välkomna att sätta in er donation här:

Kontonumret är: 4 738 171-0

Clearingnummer: 8150-5

Märk donationen "Katter" så vi vet vart pengarna kommer ifrån =)

Här är länken till den första annonsen:

http://Elega.bilddagboken.se/p/show.html?id=376118034&directlink=1

Tack till alla er som donerat!

Annons:
[TrevorS]
7/12/09, 3:32 PM
#1

Gu vad hemskt man blir nästan bara ledsen. Tycker det är bra att man tar hand om djur som farit illa.

(PS. Jag gillar inte det där med kastreringen, man kastrerar inte människor om de inte har medicinska skäl eller lever i USA, varför ska man göra det på djur???)

Elega
7/12/09, 9:31 PM
#2

Med tanke på att det redan finns 100 000 hemlösa katter i Sverige så är det en bra sak att kastrera sin katt så att inga "missöden" ska ske. Dessutom är katter som inte får leva ut sin lust mycket stressad och hanar revirkissar ner hela hemmet och honor får ofta livmoderinflammation eller juvertumörer. Jag har bara sett positiva saker med kastrering.

Men det är hemskt att djur far så illa. Jag vill hjälpa dom allihopa.. om man bara kunde.. har 7 stödkatter hemma nu.. önskar att jag hade mer pengar så jag kunde ta in fler.

[TrevorS]
7/14/09, 3:39 AM
#3

G vill men ekonomin vill inte gå ihop..

Kastreringen får du tycka vad du vill om jag står fast i att jag tycker det är fel..

Elega
7/14/09, 12:42 PM
#4

Jag förstår att man kan tycka att det är fel och i en perfekt värld så hade jag också tyckt det. Men som världen ser ut nu så måste jag även jag faktiskt stå fast vid att det är en riktigt bra lösning på många problem, för katternas skull.

Du är iallafall underbar som vill hjälpa till men jag förstår att du inte kan.

Upp till toppen
Annons: