Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1281 ggr
hus-musen
2009-06-26 16:43

Redan less på värmen!

Usch har haft 25 grader varmt hela veckan, och jag är så less på värmen! Hade jag kunnat så hade jag emigrerat till nordpolen eller nått..

Vad gör ni sånna här varma dagar? Gör ni som jag så ni sitter hemma i skuggan o gömmer er eller är ni ute o solskensbadar?

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Tussebus
2009-06-26 21:18
#1

Jag jobbar. Vi har korsdrag på jobbet så det är hyfsat svalt och skönt.

Det svåraste är att övertala de gamla att sitta ute på balkongen… De vill hellre gå o lägga sig i sängen *mutter mutter*

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
2009-06-26 21:22
#2

Jag sitter hemma i min lägenhet där det är lagom svalt. Och ibland sitter jag i solen och läser på balkongen. Men jag har bara sol där på eftermiddagen och kvällen…

Tussebus
2009-06-26 21:23
#3

När jag kommer hem efter jobbet lägger jag mig på studsmattan och sover i solen en stund. Då blir man sådär lagom mosig Cool

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
2009-06-26 21:28
#4

oh, studsmattor är bra att sova på. När jag blir stor ska jag ha en i trädgården och sova på på nätterna =)

(ska bara skaffa hus och trädgård och allt sånt. Och ungar för syns skull. Men allt är egentligen bara för att folk skulle undra vad jag skulle ha studsmattan på balkongen för =)

Tussebus
2009-06-26 21:43
#5

hahaha… jag tar en stolsdyna till utemöblerna och så lägger jag mig på studsmattan som var en misslyckad present till sonen på hans födelsedag förra året. Den var mycket mindre än vi trodde. Den e typ för 4-5-åringar och då duger den mest att ligga o sola på Flört

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
2009-06-26 22:32
#6

Ah. Vi sov på en en gång. Det var underbart. Man såg vintergatan. Fast det berodde nog på att studsmattan stod i en trädgård utan gatlyktor =)

Annons:
Tussebus
2009-06-26 22:49
#7

haha du tror inte det berodde på studmattan då Flört

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
2009-06-27 00:46
#8

#Jo egentligen var det nog så…

Skrev en dikt om den natten… Vill du höra (läsa)? =)

LaSadie
2009-06-29 03:26
#9

Jag vill också ha bort värmen. HATAR det =P Jag vill ha höst igen, eller svalare iallafall =)

EmmaJorunn
2009-06-29 13:24
#10

Jag har börjat vänja mig, men det vore inte helt fel om det regnade någon dag in i mellan åt.

Tussebus
2009-06-29 18:35
#11

#8 vill gärna höra/ läsa din dikt.

Själv njuter jag något enormt av värmen och har tillbringat hela helgen vid vattnet (eller kanske snarare i vattnet). Cool

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
2009-06-29 18:49
#12

#11

Visst är det härligt att sova
med stjärnorna som enda tak.
Undra om nån Super-nova
ska släcka ljuset snart.
Lyckan är att se en fallande stjärna
när man ser upp i mörkrets vimmel.
Något jag gör mer än gärna
är att sova under nattens himmel.

Tussebus
2009-06-29 20:22
#13

Vilken fin dikt! Den var gripande på nåt vis. Tack för den Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Ragnhildm
2009-06-30 02:09
#14

#13

Kul att du gillade den =)

raphanus
2009-06-30 09:06
#15

Jag njuter! Måtte det alltid vara sånt här väder!

DesireEsmeralda
2009-07-08 23:57
#16

Jag saknar värmen och solen just nu. Men det är nog bra att det regnar lite så inte allt torkar. Men nu är det dags för värme igen!!! Cool

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Tussebus
2009-07-12 22:44
#17

Jag längtar till värmen. Shit: om en vecka sitter jag på planet! Helt galet ju! Läskigt då vi ännu inte vet var vi ska bo första natten, men det löser sig ;)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

radera
2009-07-13 01:22
#18

jag är så glad att det regnar! efter två veckors konstant hetta som jag inte tål, så har det nu regnat i en och en halv vecka, och det får gärna fortsätta för min del :P

Tussebus
2009-07-14 15:23
#19

Det värsta med regnet är myggorna! Jag hatar myggbett och deras förbaskade kliande!!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Upp till toppen
Annons: