Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1574 ggr
Tussebus
5/27/09, 11:29 PM

Homosexuell elefant

Läste häromdagen (igår var det kanske) i nån kvällsblaska om en elefant i Polen som inköpts för dyra pengar för att han skulle göra honorna i ett zoo "på smällen".

Då han visat sig mer intresserad av intima lekar med sina killkompisar blev djurskötarna arga på honom för detta förargelseväckande beteende och satte honom mer eller mindre i en isolerings cell.

De är ju inte kända för att vara så gay-vänliga i Polen direkt, men detta tycker jag är lite over the top. Vad tycker du?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
raphanus
5/28/09, 10:05 AM
#1

Jag tycker att det är lite löjeväckande när människor gör någons liv till en handelsvara och tror sig kunna styra detta livs utveckling efter sitt eget godtycke. Elefanten spärras in i ett för den onaturligt hägn och får inte välja partner av egen vilja, och sen tror människan att det ska gå som människan vill. Ha! Jag bara skrattar åt de polska djurskötarna, och hejar på elefanten!

Förhoppningsvis kan de som i Polen hemfaller åt katolskt bigotteri lära sig något nyttigt av detta. Om de tills nu har gått och trott att det bara är människan som kan göra något så självsvåldigt och "gudsviljevidrigt" som att kära ner sig i nån av det egna könet, kanske de förstår att det är mer naturligt än de trott, eftersom elefanter också kan göra det.

Saga85
5/28/09, 3:24 PM
#2

Jag är glad att jag inte är en bögelefant i Polen.

För att vara seriös - jag hade hört denna historia förut, men inte till fullo. Vad jag hade hört var att de länge letat efter en ny avelshanne som inte var besläktad med honorna. Och att när det sedan visade sig att elefanten bara var intresserade av hanarna så blev de besvikna. Det kan man ju förstå till viss del, men att det skulle vara såhär homofobiskt blir man ju rejält sne av.

Hittade f.ö. en helt annan intressant artikel när jag försökte hitta det jag trott mig läsa: Homosexuella kontakter i djurriket

Dels står det något väldigt klockrent (enligt mig) - "Djur drivs av drifter precis som vi. När djuren har lust att ha sex så har de sex. Det är vi människor som bekymrar oss för vilket kön det är på partnern, djur bara sätter i gång."

raphanus
5/28/09, 5:31 PM
#3

#2 - Cool Du, det är inte bara djur som inte bekymrar sig om vilket kön det är på partnern.

Alltså, om zooföreståndarna verkligen vill avla elefanter, kan de väl inseminera honorna med bögelefantens sperma? Kan hund-, häst- och nötuppfödarna hålla på så, så måste väl elefantuppfödarna kunna göra likadant. Eller är de rädda för att homosexualiteten kan vara ärftlig?

Saga85
5/28/09, 5:36 PM
#4

#3 Självklart inte, men större delen av den mänskliga arten. Finns en alldeles för stor utbredning av åsikten "bisexuella är förvirrade och kan inte bestämma sig". Själv accepterar jag att jag är ett djur och är bara sexuell Flört

Och självklart kan man inseminera. Men antar att det blir extra jobb, och man kan nog bli nog snopen först. Jag vet inte hur de tänker, jag bara spekulerar lite.

Tussebus
5/28/09, 6:45 PM
#5

Apporopå Insemination såg jag ju det här inlägget om att de prövat att stimulera suggorna sexuellt när de inseminerade henne och att det gett goda resultat.

Tänkte det kanske vore något för oss människor att testa? Fast jag överlåter nog det till någon som gör en heminsemination faktiskt. Skulle inte kännas helt ok att ligga på britsen o ha min fru stimulera mig medan barnmorskan kollade på Flört

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Saga85
5/28/09, 7:00 PM
#6

Det låter bekant. Jag har hört innan att chansen för graviditet ökar om man får orgasm och/eller är rejält upphetsad (våt). Är ju möjligt att det är en signal till livmoder/äggledare (eller vad det nu är som reagerar) att "här vare sex, skynda att förbereda ägget!" Flört Det låter ju faktiskt som en helt förklarig reaktion.

#5 Ni kanske kan be att få bli lämnade ifred strax innan/efter för att förbereda er Oskyldig

Annons:
Tussebus
5/31/09, 10:59 PM
#7

Hehehe sist hade vi sonen med oss, men kanske nästa gång, hahaa. Hon går ju visserligen ut en stund barnmorskan, efter sjäva inseminationen… tål att tänka på Oskyldig

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Saga85
6/1/09, 12:35 AM
#8

En liten snabbis för pliktens skull Oskyldig

Tussebus
6/1/09, 1:27 PM
#9

hihi precis. Men då måste det ske innan för sen får man inte ha sex på ett dygn Obestämd

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
6/2/09, 12:46 AM
#10

Men för hon in den ända in till ägget?

Tussebus
6/2/09, 1:25 PM
#11

Hon för upp den i livmodern har jag för mig #10.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

TereseE
6/6/09, 12:39 AM
#12

#4 Hemskt trist att så många är av uppfattningen att bi är oseriöst! Skrikandes

Upp till toppen
Annons: