Annons:
Etikettallmänt
Läst 1427 ggr
siennasmams
2009-04-23 17:16

hbt och funktionshindrad?

kanske kunde vara ett intressant ämne att tala om.

jag är i alla fall homosexuell och finns nå'nstans inom autismspektrat.

Annons:
Tussebus
2009-04-23 18:57
#1

-Bra idé! #0

Låter väldigt intressant. Har du lust att skriva lite om det? Flört

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

siennasmams
2009-04-23 19:01
#2

tja, jo, det skulle jag väl kunna tänkas ha…
hur många ifokuspoäng ger det?
Flört
jag *skulle* ju behöva en ny mikro, förstås, men *så* många poäng ger en artikel väl inte?

*asg*

jag ska spåna lite - jag ber att få återkomma i frågan!

Tussebus
2009-04-23 19:03
#3

En artikel ger 100 poäng om jag inte minns helt fel. Hehehe men tyvärr räcker nog inte poängen till en micro Flört.

Spåna på du. Jag skulle iaf tycka det vore väldigt intressant att läsa om det. Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

siennasmams
2009-04-24 21:53
#4

nu har jag funderat lite, och jag har bestämt mig för att göra ett försök att tota ihop en liten "artikel", eller i alla fall snoka rätt på länkar och andra resurser i ämnet.

eftersom jag ju då har adhd, så är jag ju en hejare på att *påbörja* projekt - det är betydligt sämre med det här med att *avsluta* dem.
*garvar*

jag sätter igång med researchandet på måndag, för i helgen är det bara hund, hund, hund som gäller - imorgon åker jag för att träffa min fina valp, som kommer hem i mitten av maj!
Glad

Tussebus
2009-04-26 12:36
#5

Vad rolit #4!! Både med hunden (vad är det för ras?) och artikeln. Jag kan nog tjata på dig om du vill så jag får läsa några rader om detta intressanta ämne Tungan ute.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

schnuckii
2011-10-07 22:02
#6

OJ. Sjukt intressant känner jag.

ickehetero adhdare som jag är..

Annons:
torpetskaniner
2011-10-08 19:58
#7

Lite OT, men vad är ifokus-poäng? :)


[Momiji]
2011-10-12 19:29
#8

Mycket intresant ämne(eftersom jag utbildar mig till personlig assistent och kommer jobba med personer som har funktionsnedsättningar). I överlag tycker jag det är synd att det inte pratas mer om personer med funktionsnedsättningars sexualitet. Det ses allt för ofta som tabu.

[nattfjäril]
2011-11-14 18:31
#9

Intressant ämne tycker även jag!

Jag är lesbisk och har Aspergers syndrom samt DCD (motorik- och koordinationsstörning).

Upp till toppen
Annons: