Annons:
Etikettallmänt
Läst 1285 ggr
TereseE
2009-05-11 12:58

Otrohet

Har hört ryktesvägen att det är mycket vanligare med otrohet i HBT-världen. Någon som har erfarenhet av detta?

Personligen tycker jag verkligen inte att det ät mer okej att vara otrogen om man är i en relation med en person av samma kön än om man är otrogen mot sin partner av annat kön.

Men skulle vara intressant att höra vad ni andra säger…

Annons:
hus-musen
2009-05-11 13:44
#1

Jag håller med dig, de är lika illa att vara otrogen oavsett om man är homo eller hetero. Det är ju fortfarande ens partner!

Vet dock inte om de är vanligare eller inte.

Qui dormit, non peccat

 


melia
2009-05-12 00:07
#2

hm… låter märkligt…

targas
2009-05-13 17:17
#3

tror mer det kan vara ett "rykte" som florerar runt i gay-världen :) eller?

jag tror inte att det förekommer mer otrohet för att man lever med en person av samma kön..

Tussebus
2009-05-15 00:11
#4

Ingen aning faktiskt men det finns ju svackor i alla relationer som sagt..

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

melia
2009-05-15 10:22
#5

skulle tro att det är ungefär lika… dom personerna som är otrogna är det oavsett om dom är hetero el gay… tror jag…

targas
2009-05-15 13:49
#6

håller helt klart med #5..

Annons:
raphanus
2009-06-26 16:30
#7

Det kanske är vanligare, eller folk kanske tror att det är vanligare, därför att vi i det hetronormativa samhället hela tiden matas med uppfattningen att ett homosexuellt förhållande inte är lika mycket på riktigt som ett heterosexuellt. Denna uppfattning manifesteras och förstärks ju genom till exempel förbud mot att ingå äktenskap.

Om samhället och omvärlden i högre grad uppmuntrade till homosexuella parbildningar, skulle dessa kanske inte kränggärdas av myten om att karakteriseras av en större benägenhet för otrohet.

[TrevorS]
2009-07-21 01:39
#8

De femenina som går ut varje kväll skulle jag tippa på är mer otrogna eftersom de oftast dricker mycket alkohol än de som är hemmastadgade.

Själv varit ute nykter varje gång så jag vet vad de håller på med, även en snubbe som till och med var förlovad med en kille och varit i 6 år som försökte att våldsföra sig på mig, usch otäcka minnen, därför jag aldrig går ut till gayställen, de är bara idioter allihopa..

URSÄKTA, HAR INGA FÖRDOMMAR, BARA ERFARENHET AV IDIOTER!

Upp till toppen
Annons: