Annons:
Etiketterorganisationerevenemang
Läst 1252 ggr
Tussebus
2009-04-21 01:16

Temat för årets Pride

Surfade lite löst på nätet och hittade en kort notis om årets Pride-tema.

Paradoxalt nog ska det vara hetero! Tydligen ska de satsa på heteronormativitet och dess konsekvenser för hbt-personer.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
hus-musen
2009-05-05 19:49
#1

De där förstår jag verkligen inte.. vad menas med heteronormativt? Ska alla gå runt o leka mamma,pappa barn eller?Obestämd

Qui dormit, non peccat

 


jejje75
2009-05-06 14:54
#2

Är det inte lite av det vi hela tiden efterfrågar att visa vilka konsekvenser heteronormativiteten har för oss.

Tror att det kan vara ett bra tema. Nu har vi chansen och hoppas att så många som möjligt kan berätta vad de fått vara med om. På alla möjliga sajter skrivs det ju hur mycket som helst om hur orättvist vi blir behandlade så det måste finnas en mängd med exempel.

Nu har jag själv aldrig blivit bemött anorlunda än innan jag kom ut som homosexuell men har ju hört om andra och det är viktigt att omvärlden får veta mer.

Drömmen hade varit att temat inte hade behövts men samhället ser inte ut på det sättet.

hus-musen
2009-05-06 14:59
#3

jag fattar fortfarande inte vad folk ska klä ut sig till..

Qui dormit, non peccat

 


raphanus
2009-05-06 22:38
#4

…och för första gången på tre år ska jag inte klä mig i drag i paraden…

Spindrift
2009-05-09 00:27
#5

Jag tycker temat är jättebra. Jag har aldrig varit på pride, så det blir mitt första år i år. Jag och min flickvän ska vara där hela veckan!

#3 Blått - man/pojke

rosa - kvinna/tjej

Om man ska vara så himla norm-ig.

Överdriva! :)

hus-musen
2009-05-09 17:10
#6

#5 okej.. =)

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Upp till toppen
Annons: