Annons:
Etiketterinsemination-graviditetbarn
Läst 2678 ggr
Tussebus
3/30/09, 3:16 PM

Idag är det dax!

Klockan 15.00 ska jag vara på Huddinge för första inseminationen! Hittade billiga stickor på nätet som funkade (har haft ett antal andra ägglossningstester som inte funka överhuvudtget) och då var det dax idag.

SNälla hålla alla tummar och fötter och allt möjligt!'

Kram

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Saga85
3/30/09, 5:03 PM
#1

Så spännande! Håller allt jag har!

Insåg precis att (om jag inte glömt att ställa om datorklockan) klockan är 15:00 nu!

semie
3/30/09, 6:19 PM
#2

oj! vad kul!!! håller alla tummar och tår jag har Skrattande

Tussebus
3/30/09, 10:54 PM
#3

Tackar för alla tummar och tår Flört som ni höll för mig. Allt gick bra och nu får vi bara hoppas på att tävlingen inne i mig får resultat. Må den snabbaste spermien vinna!

Den 17 april ska jag ta ett graviditetstest sa de. Hoppas, hoppas, hoppas!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Saga85
3/31/09, 1:24 AM
#4

Lite cheerleaderpepp från mig: Go spermie! Go eggie! Together. You'll make it! Wooooooo - BABY!

Måste kännas jobbigt att vänta så länge innan det är dags för testet. Jag fortsätter heja och hålla tummar och tår!

Ragnhildm
3/31/09, 1:33 AM
#5

Coolt. Men måste ni vänta mer än två veckor med att testa?

Tussebus
3/31/09, 1:41 AM
#6

Ja, tydligen ska man vänta så länge. Jag går runt här och det pirrar i mig och d känns som om jag "vet" att nån liten rackare har vunnit "äggkampen". Glad

Ska tänka jättepositivt hela tiden. Får inte bada på några dar (inga problem-vi har inget badkar).

Får inte ha sex på en dag Tyst.

Inte dricka alkohol, röka eller snusa (inga problem, jag gör inget av det ändå).

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Ragnhildm
3/31/09, 1:51 AM
#7

#6 Fuskit. Jag vill med!

Ragnhildm
3/31/09, 1:52 AM
#8

Alltså inte avstå från alla grejer (vilket jag redan gör) Utan ha en chans att vara gravid.

DesireEsmeralda
3/31/09, 2:41 AM
#9

Lycka till! Håller tummarna för att det ska funka! Glad

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Tussebus
3/31/09, 1:11 PM
#10

Hehehe tackar Glad. #8 spara pengar o åk till Danmark alt. se dig om på nätet. Det finns nog sidor där bög-par vill ha barn med flator e.dyl. Fast d e klart: du sa nån gång att du vill känna dem först och det är smart…

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

semie
3/31/09, 2:47 PM
#11

shit vad kul Skrattande vad bra att det gick bra!! må bäste spermie vinna! Cool ser fram emot att få höra resultatet Glad

giffan
3/31/09, 2:52 PM
#12

#10 Kan man inte göra ett vanligt grav test?

Det skulle jag nog ha gjort. För oavsett om du är insiminerad eller inte så går ju resten till på samma sätt. Eller?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tussebus
4/1/09, 4:46 PM
#13

Jodå #12 den 17 april ska jag göra ett grav-test som jag fick med mig därifrån sjukhuset. Tiden kommer gå både sakta och snabbt om vartannat fram tills dess… Obestämd

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Ragnhildm
4/1/09, 4:53 PM
#14

#10. Jo jag vill ju helst ha nån jag känner och kan vara semiaktiv som pappa. Eller som mest varannan helg och som minst att barnet har nån att kalla pappa (ex min kompis son har en pappa som bor utomlands som han bara träffat en gång men ändå har liksom en bild och någon som är pappa) Bögpar vill jag nog inte ha. Räcker med att ha en mamma som är gay =) Och jag känner inga bögar heller…

EmmaJorunn
4/21/09, 2:33 AM
#15

Hur har det gått?

Tussebus
4/21/09, 1:19 PM
#16

Jag tjuvstartade på kvällen den 16:e med ett test från Clear Blue (har egentligen ingen bra erfarenhet av deras etster då endast ett har funkat av deras äglossningstester). Det visade "inte gravid". Jag hade dessutom fått min mens dagen innan.

Men jag ska göra ett till test nån gång i veckan tänkte jag, bara för att vara på den säkra sidan. Vilken dag ska jag göra det, tycker ni? Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Saga85
4/21/09, 2:34 PM
#17

Torsdagkväll tycker jag. Tycker om torsdagar, det har en härlig klang. Så kan du njuta av helgen sedan, utan att tänka på testet. Och antingen fira eller skåla för nästa gång Flört

Tussebus
4/22/09, 10:57 PM
#18

Hahah #17. Vad fint att Torsdagar har en härlig klang, det stämmer nog om jag tänker efter.

Jag gjorde testet imorse och det va fortfarande negativt. Så då e de bara att börja testa för ägglossning nästa vecka igen. Så är det bara till att tuta o köra igen. Nån gång måste det ju ta Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

DesireEsmeralda
4/24/09, 11:30 PM
#19

Lycka till och fortsätter hålla tummarna för att det ska bli en liten mini tussebus snart!!!!Flört

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

MeMayo
4/26/09, 2:24 AM
#20

Hoppas att det går bättre vid nästa Insemination. Det är en härlig känsla att få ett + eller gravid på testet!!

Hoppas verkligen du får det snart!

Lycka till!!

Annons:
Tussebus
4/26/09, 12:29 PM
#21

Tackar! Jag är nästan övertygad om att det kommer fastna förr eller senare. Ska göra mitt bästa för att slappna av och inte snöa in helt på det. Har en känsla av att det kan gå snett om man fokuserar för mycket på det hela Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Saga85
4/26/09, 7:27 PM
#22

Låter hälsosamt att slappna av. Man har ju hört några historier om hetropar som länge försökt bli med barn den naturliga vägen, beslutar sig för att adoptera och strax därefter lyckats även med ett biologisk barn.

Lycka till, som sagt - ett barn tror jag nog att det blir förr eller senare för dig. Den som väntar på något gott Skrattande

Tussebus
4/26/09, 9:01 PM
#23

Precis Glad. Det får bli spikmattan varje dag så jag slappnar av riktigt ordentligt.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Saga85
4/26/09, 9:08 PM
#24

Underbart! Och så får du se till att bli rejält bortskämd - en massa god bra mat, ligga på spikmattan, få massage och kanske en liten serenad Flört En blivande mor förtjänar bara det bästa.

EmmaJorunn
4/26/09, 11:39 PM
#25

måste vara en pirrig, underbart lyckorusig, helvetes jobbig och förväntansfull period du går igenom. jag avundas lite och håller alla tummar!

melia
4/27/09, 3:44 PM
#26

håller alla mina tummar å tår för att det ska funka nästa gång! Glad

Tussebus
4/27/09, 9:13 PM
#27

Tackar. Håller er underrättade.Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Tussebus
4/28/09, 9:26 PM
#28

Vet du vad #25? Jag vet inte riktigt om det är så pirrigt. Vi har ju redan ett barn och visst skulle det vara underbart att få ett till som jag själv har burit på och som bara vi har hand om, men funkar det så funkar det. Gör det inte det så blir jag ledsen men det är inte jordens undergång.

Så säger jag nu men jag vet iofs inte vad jag säger om det verkligen inte blir nåt. Men jag gör miott bästa för att inte tänka något alls. Fast visst gick jag o inbillade mig en massa saker. -men jag kan inte säga att jag blev särskilt överraskad eller besviken när grav-testet visade negativt.

Jag inbillar mig att man känner mer när man är gravid. Jag kände ju absolut ingenting. Mer än den lilla känslan som sa att jag var det, men den känslan kan ju precis lika gärna betyda att jag kommer bli det Glad

Kram

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Upp till toppen
Annons: