Annons:
Etikettallmänt
Läst 3071 ggr
melia
4/3/09, 12:21 AM

Åldersskillnad

Hur ser ni på det? är det mer accepterat mellan man-kvinna än kvinna-kvinna o man-man?

skriver som det står i min presentation:

När jag blir förälskad så förälskar jag mig i själen.. vad kroppen som själen finns i har för kön eller ålder har för mig ingen betydelse, det är själen jag blir förälskad i…

Annons:
hus-musen
4/3/09, 1:43 AM
#1

Har ingen aning ens om de är nån skillnad.. men de tror jag inte.

Qui dormit, non peccat

 


melia
4/3/09, 11:07 AM
#2

har en vän som tyckte 10-15 år var okej mellan man o kvinna, men inte mellan två tjejer…. vad i hela världen det nu skulle spela för roll…

hus-musen
4/3/09, 11:38 AM
#3

Hm jag som tycker att 10-15 år är på tok för mycket oavsett om de är i ett hetero eller homoförhållande..Beroende på hur gamla de som är i förhållandet är, ju äldre man blir desto  mindre blir åldersskillnaderna liksom=)

Qui dormit, non peccat

 


Sach
4/3/09, 12:24 PM
#4

mellan mig o min tjej är det sju år. o det funkar jätte bra. vi är liksom i samma fas i livet ändå

Ragnhildm
4/3/09, 9:50 PM
#5

Oavsett om det är en kille eller tjej jag sak ha så skulle jag föredra att Hen var mellan 25 och 30 (iallafall nu när jag är 25) Men det spelar inte världens roll om det inte är så. Men 10-15 år äldre vet jag just inte om jag egentligen vill ha. Men en av mina bästa vänner är 12 år äldre (och ahr flera vänner som är runt 10 år äldre) och det funkar hur bra som helst =)

melia
4/3/09, 9:54 PM
#6

trist att så många är emot åldersskillnad.. själv har jag inget problem alls med att dejta nån som är 10-15 år äldre, varken man eller kvinna… blir man förälskad så blir man Glad det har ju mycket med att göra hur personen är… är man lika åldersmässigt i sättet så känner jag inte att det är nåt problem…

Annons:
Ragnhildm
4/4/09, 12:17 AM
#7

Har aldrig sagt att jag är emot det. Men vet inte om jag är för det heller. Men hittar man nån man vill ha så…

hus-musen
4/4/09, 12:32 AM
#8

Jag är 20 så att för mig att dejta någon som är 30-35 känns lite äckligt.. jag menar vad kan den personen ha för nytta av mig? Vi är inte på samma plats här i livet eller nånting. ju yngre man är desto mindre har man gemensamt med någon som är så pass mycket äldre!

Däremot som sagt så är man 35 så är de ingen större skillnad om partnern är 45 år, man är på jämnare plats i livet.

Qui dormit, non peccat

 


melia
4/4/09, 11:41 AM
#9

jo så är det nog… ju äldre man är ju mindre roll spelar det… när jag var 23 så var min dåvarande make 30 men det skiljde ju "bara" 7 år… minns inte hur jag tänkte om dom som var äldre än så =) vet bara att nu så har jag hellre en några år äldre tjej än yngre Glad och då inte sagt att hon måste vara 10 år äldre *s* de kan räcka med 2-3 också Cool

det jag önskar är att det vore accepterat av omgivningen, att alla lever som dom känner är rätt för dom… min mamma tex har en pojkvän som är 3 år äldre än mig och för mig är det inga problem dom är kära och lyckliga, det är det som är huvudsaken Glad

Spindrift
4/4/09, 9:20 PM
#10

Jag har inga problem med åldersskillnad. Min flickvän är 2,5år äldre än mig, konstigt nog är det de minsta ålderskillnaden jag har haft mellan kärlek. Så länge man är på samma våglängd, eller väldigt nära har jag inga problem med äldre.. Dock är yngre ingenting för mig, än..

Spindrift
4/4/09, 9:20 PM
#11

Man-kvinna, kvinna-kvinna, man-man spelar ingen som helst roll. Så länge man fungerar tillsammans.

Ragnhildm
4/6/09, 12:58 AM
#12

Jag skulle förresten hellre ha en kvinna som var mycket äldre än en man…

junilla
4/6/09, 1:58 AM
#13

Mitt ex var 10år äldre än mig =) gjorde ingen skillnad direkt, tyckte jag var den mogna :P

Annons:
Sach
4/6/09, 10:47 AM
#14

det är ju inte åldern som avgör om man är mogen. Därför tycker inte jag åldern har någon betydelse

MeMayo
5/9/09, 10:12 PM
#15

Enligt mig spelar inte åldern någon roll. Jag kan både förälska mig i äldre och yngre personer.

Är personen som spelar roll inte åldern.

melia
5/10/09, 8:18 PM
#16

jag har dejtat en tjej som var 13 år äldre än mig och jag märkte ingen skillnad på ålder, kändes inte alls att det skiljde så mycket… och hon såg mycket yngre ut med för den delen… Glad

jag har svårare för att dejta yngre tjejer… nu har jag precis börjat träffa en tjej som är 3 år yngre (vet ioförsig inte om det är som vän el mer… men det känns som det kommer bli mer än vänner men de visar sig..) egentligen är det ju ingen åldersskillnad alls.. men ändå så tänker jag på att hon är yngre, jag tänkte aldrig på att den andra var äldre… knepigt Cool

Tussebus
5/10/09, 10:30 PM
#17

Det spelar mig ingen större roll såtillvida det inte är en 30-åring som är tillsammans med en 14-åring, det tycker jag e lite väl magstarkt…

Mellan min fru och mig är det bara ett år som skiljer. Min pappa är däremot sambo med en 11 år yngre kvinna och det är inte heller illa. De verkar ha det bra ihop Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Upp till toppen
Annons: