Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2287 ggr
bonnatjejen
3/30/09, 2:04 AM

Hej

Livet, kärleken och ord.

Livet: I mitt fall består livet av kor.Jag gillar inte kor men jag  har börjar så smått att gilla dem. Jag är utbildad djurskötare på gymnasienivå. Lantbrukskola. Se blogg.

Jag har jobbat lite överallt i landet från Järvsö i norr till Blekinge i söder. Jobb med trädgård, hästar, getter och kor.

Kärleken: Jag förstod redan som liten att det var "nått" som inte var som andra flickor. Men jag fattade inte vad det var. Ett tag var jag kille i min fantasi. Jag tog mig namnet David efter att ha hört historien om David och Goliat.

En dag när jag gick i 5 klass. Jag hade en kompis som var några år yngre än mig. Vi lekte hemma hos henne. När jag skulle gå pussade hon mig på munnen. Hon gjorde det på skoj men jag minns att för mig kändes det "nått" i kroppen. Jag kommer fortfarande ihåg känslan och hur jag sprang hem med ett konstigt leende på mina läppar.

Sedan flyttade vi och mobing och annan ensamhet kom ivägen. Jag orkade inte känna.

Jag blev tonåring då kom kännslan av att vilja ha sex. Jag blev kär fast ofta i pojkar som var lite mer tjejiga eller såg ut som tjejer.

Men så en dag i gymnasiet såg jag henne. Jag fattade inte först vad det var. Jag drömmde om henne. satt där i klassrummet. Tankarna flög, hon var alltid där i mina tankar. Kär!

Jag sa aldrig något och hon träffade en lite äldre pojkvänn.

Då ville jag bara glömma. Jag slutade att känna igen.

När jag var lite över 20 bestämde jag mig för att nu fick det vara slut med att vara ensam. Jag gick med i  RFSL- Kalmar. Ringde till mamma och sa att jag har gått med i en förening för homosexuella och nu är jag med i deras styrelse. Bara så du vet det. Jag ringde min syster och sa samma sak.

De fattade nog inte hela vidden av vad jag försökte berätta. Men det var väll ok att gå med i en sådan förening.

Jag åkte på RFSL-kongress och träffade en tjej där. Vi blev ihop. Långdistans förhållande. Det varade ca 2 år. Jag älskade henne jätte mycket och var jätte lycklig

Vi bröt för att jag ville flytta och hon ville inte det.

Så sen några år tillbaka är jag singelGlad.

Ord: Jag har dyslexi. det gör att jag är ofta rädd för att skriva. Men nu har jag tagit mod till mig och skriver här. Jag hoppas att ni inte bryr er så mycket om stavfel. Eller hur jag formulerar mina meningar.

Kram

Annons:
DesireEsmeralda
3/30/09, 4:17 AM
#1

Vilken fin berättelse! Du skriver ju jättebra!! Glad

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

bonnatjejen
3/30/09, 4:09 PM
#2

GladTack.

jag kom på att mitt inlägg platsar bättre under kom ut.

Jag kanske ska förtydliga att jag  aldrig haft sex med män.

Jag har fortfarande kvar en pärm från tredje klass där det står David.

semie
3/30/09, 6:18 PM
#3

åh vad kul att läsa!! jag har faktist alltid varit likadan när det gäller killar… blivit kär i dom långhåriga el lite mer femenina… Glad

Tussebus
4/20/09, 4:46 PM
#4

Det är fler som blir kär i långhåriga, feminina killar. Det var dem jag svärmade för när jag var i tonåren och hårdrocksintresserad Flört.

Låt inte dyslexin stoppa dig för du har väldigt bra hand med orden, du skriver bra. Strunt i hur det stavas: de flesta förstår nog ändå vad som menas om en bokstav byter plats lite här och där Glad.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Bunn
1/6/11, 2:15 AM
#5

Mycket fint skrivet! :)*och som de  andra säger, du skriver jättebra och några små stavfel här och där gör ingenting. Alla stavar fel ibland!

MyTwiggs
1/6/11, 8:19 PM
#6

Tack for en trevlig berattelse! Det ar nog manga som kan kanna igen sig i det du skriver!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: