Annons:
Etiketterorganisationerevenemang
Läst 1725 ggr
Tussebus
2009-04-11 00:35

Någon som kan hjälpa till?

Fick det här mailet av en som organiserar Regnbågståget i Pride. Det är en efterlysning från en student:

Jag söker dig "medmamma" som tillsammans med din fru/flickvän skaffat barn under åren 2004-2008!

Hej!

Jag heter Hanna Frid och studerar på Statsvetenskapliga Institutionen på Stockholms Universitet.  Just nu arbetar jag med en studie om lesbiskt föräldraskap och föräldraledighet. 

Nästan all tidigare forskning inom ämnet föräldraskap och föräldraledighet är gjord utifrån familjer med en mamma och en pappa, men nu görs för första gången en studie som inriktar sig på lesbiska familjer.

Jag söker nu efter personer som kan tänka sig delta i studien genom att låta sig intervjuas. Intervjun tar ca 1-1,5 timma .

Mer forskning om nya typer av familjer och föräldraskap behövs! Vore därför väldigt glad om du ville vara med!

Jag vill intervjua dig kvinna som:

  • Under åren 2004-2008 blivit förälder, men själv inte burit barnet

Vill du vara med, kontakta mig på:

Mobil: 070-589 90 85

Hem: 08-749 20 06

E-mail: hanna_frid@hotmail.com

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Aviendha
2009-04-14 17:58
#1

Bra initiativ! Hade gärna hjälpt till om jag hade kunnat =)

DesireEsmeralda
2009-06-17 04:25
#2

Hittade detta nu och puttar upp. Vore ju jättebra om någon här kan och vill ställa upp!

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Upp till toppen
Annons: