Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 1765 ggr
semie
3/30/09, 6:23 PM

berättat för den första...

Idag har jag berättat för den första ever, valde en vän sen många år tillbaka, hon har aldrig svikit mig och aldrig tyckt något jag gjort sagt varit konstigt :) så jag kände att jo jag berättar! så idag när jag var där och hälsade på så sa jag att jag hade nåt jag ville berätta… o att hon förmodligen skulle trilla ur soffan haha, men det gick bra! vad kul!! var det första hon sa!

Jag är sååå lättad! den första avklarad Skrattande lär nog dröja lääänge innan jag säger till nån mer… ev en till som jag skulle våga berätta för… men jag måste samla mod Skrattande

Annons:
[Caroline92]
3/30/09, 9:21 PM
#1

Va kul att det gick bra :D Grattis! :D

Tussebus
3/30/09, 11:01 PM
#2

Vad roligt att det gick bra! Det är alltid nervöst innan och så blir det roligt sen när de bara svarar positivt.

Jag berättade för en tjej jag hade på inlärning på jobbet en kväll bara i förbigående: "jag och min fru var ute…"

-Du och..vad sa du?!

-Min fru och jag. Jag är gift med en tjej.

-Vad häftigt!

Det är kul, för ofta får man positivt gensvar, tycker jag.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
3/31/09, 1:44 AM
#3

Minns när jag berättade för min första kompis. Trodde vår relation skulle ändras totalt. Något jag verkligen inte ville men jag var tvungen att berätta det för henne. Hon tog det rätt lugnt och vår relation är densamma. Har berättat för några till kompisar sen dess och deras reaktion har varit ungefär samma. Eller ingen har liksom glidit undan… Men så har jag ju berättat för dem jag trodde skulle ta det bra. Eller typ alla mina vänner tror att homosexualitet är fel. Eller det är inget vi pratar om men ja… Men iallafall. Än har det gått bra =)

semie
3/31/09, 2:56 PM
#4

vad skönt att höra! att era vänner stannat!! Glad berättade nyss för en till… en tjej som kommit att betyda otroligt mycket för mig senaste tiden… vi ses inte så ofta, men har daglig kontakt över internet.. Skrattande upptäckte att hon fanns med på en gaysida… så då tyckte jag att jag lika gärna kunde berätta för henne… Tyst blir intressant att se hur hon reagerar på messet… hoppas verkligen jag inte skrämmer bort henne… kommer sakna henne som f*n om hon tar avstånd…

semie
3/31/09, 4:54 PM
#5

o en till…. nu är jag riktigt stolt över mig Cool

Shane
4/1/09, 1:36 PM
#6

CoolNär jag "upptäckte" att jag var gay, eller tog det till mig, blev jag rädd. Inte för att jag har/hade något emot homosexuella… utan för min mamma, hon e den största homofob i världen.

Hon slutade att lyssna till George Michel när vi var små, pga av hans läggning.  Min mamma e född i Tyskland, möjligtvis har det me vad de gjorde me homosexuella då, som satt sina spår… jag vet inte.

Alla mina vänner vet, min bror vet… jag tror mamma vet med, men vi pratar inte om det. Så länge jag inte bekräftat hennes misstankar så e allt bra.

Vi slutade prata när jag var 16 år  o inte förän min dotter föddes fick vi kontakt igen, hon e snart 8 år, vill inte göra något dumt så hon tappar sin mormor för min skull.Skrattande Jag var nere me min tjej o min dotter i somras, enligt min bror ska mamma ha frågat om mig o min tjej, men han svarade bara att han inte trodde att det var något mellan oss.

Annons:
Tussebus
4/1/09, 2:53 PM
#7

Oj #6, vilken jobbig sits! Hur blev din dotter till? Hur ska du göra för att inte flickan ska förlora sin mormor? Tror du din mamma kommer reagera så häftigt? Vet din bror om det att du e gay?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Spindrift
4/4/09, 9:32 PM
#8

Min mor tog det rätt bra, hon frågade bara om det var seriöst och om vi hade sex. Vad svarar man förutom ja? Dock gillar jag inte det att "bara för att du är tillsammans med en tjej, betyder det att du är flata.". Det finns faktiskt något mitt i mellan också. Flickvänner blir oftast väldigt irriterad på att folk kallar mig flata, då jag faktiskt är Bisexuell.

Vad är det för kategori-inläggning?

#6 Jobbigt med mamman, själv hade jag blivit väldigt osäker av att veta att min mamma inte stödjer mig. Stå på dig! Skrattande

[puppetpatte]
9/1/10, 10:56 PM
#9

vad roligt att det gick bra :) men se upp för vilka du berättar dfet för , jag råkade berätta för en som jag trodde va min vänn, men hon glappade runt och sa till alla , så jag blir retad och sparkad ibland för jag är bi.. så tänk noga innan du säger nått .. det jobbigaste är faktiskt föreldrarna ,, det har jag klarat av som tur är ,, fast alla föreldrar är inte som andra.. vissa slår ju sina barn eller ger bort dom, eller typ slänger ut dom om dom är bi ,, så jag vill bara säga, va försiktigt <3 mvh Patrik

MyTwiggs
9/2/10, 2:09 PM
#10

Jag tror att jag hade tur för jag har aldrig känt någon oro inför att berätta om min läggning för någon. Jag berättar det aldrig för folk jag träffar om det inte är nära vänner som ändå kommer att märka det med tiden. Jag ser det som min egen ensak. Jag berättar inte att jag har svarta spetstrosor för någon som ändå inte ska se mig i underkläder heller Flört Hihi! Det är bara en del av mig och om man lär känna mig får man förr eller senare veta att jag är lagd åt andra hållet så att säga Kyss 

Visst har jag också stått i garderoben, men det var nog inte så många som reagerade när jag klev ut Tungan ute Var stolt!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Upp till toppen
Annons: