Annons:
Etikettallmänt
Läst 2754 ggr
semie
2009-03-31 18:03

barn till bi...

jag har tänkt en del på hur det blir för mina barn… om jag skulle träffa en tjej… för min del så kan jag ta skit från min omgivning, men tänk om barnen kommer bli mobbade i skolan!!??? det vore ju fruktansvärt.. kanske det är bättre då att jag är tyst om det här… svårt val… bor i en liten by där det knappast kommer bil accepterat…

Annons:
hus-musen
2009-03-31 18:44
#1

Jovisst kan de bli skitsnack, de får man räkna med oavsett om man bor i en liten håla eller i en storstad.

Men jag tror inte att ungarna blir mobbade i skolan för att du är Bisexuell, men visst kan de hända. Precis som att de kan bli mobbade för att någon tycker att de är dumma, har fula kläder eller bara behöver någon att avreagera sig på!

Så ta det lugnt du, och prova dig framGlad När du hittar en trevlig tjej som du trivs med så kommer det att flyta på ändå=) Hör du något skitsnack så gå fram till personen och fråga hur ditt sexliv kan angå den personen=)

Qui dormit, non peccat

 


semie
2009-03-31 19:47
#2

ja du har så rätt Glad men det snurrar ändå mycket i huvet nu….

raphanus
2009-03-31 19:53
#3

Jag tänker på mitt ex. Vi levde som vegetarianer och planerade att ge de barn, som vi kanske skulle få, en vegetarisk uppväxt. Så långt var allt gott och väl, men sedan deklarerade exet högtidligt att hon ville sätta våra barn i kristen friskola med syftet att de skulle slippa bli mobbade för att de var vegetarianer. Dock klingar orden "friskola" och "kristen" oerhört illa i mina öron (i synnerhet kombinationen av dessa ord), och dessutom tror jag inte att kristna friskolor är förskonade från elever som mobbar. Dessutom tror jag inte, att en människa som cyniskt räknar med att hennes framtida barn kommer att bli mobbade (t.ex. på grund av deras kosthållning), är mogen att skaffa barn.

Kort sagt, jag dumpade henne.

I alla fall, jag tolkar ditt inlägg som att du är beredd på att för dina barns skull avstå från att lyssna till ditt hjärta, liksom för att inrätta ditt eget liv efter dina barns eventuella belackare. Det verkar kärleksfullt mot barnen i förstone, men i praktiken är det tyvärr så, att det alltid och överallt kommer att finnas människor med brist på acceptans. Om du så lever heterosexuellt och hur prydligt, blåvitt, mainstream och A-människeaktigt som helst, så kan en människa med brist på acceptans alltid hitta något att mobba dig eller dina barn för. Tyvärr. Men du och dina barn har rätt till era egna liv. Använd den rätten! Och kom ihåg att en människa som visar brist på acceptans aldrig är en helt igenom rättrådig människa.

Jag vill förstås också understryka, att jag hoppas att det går bra för dig och barnen, och att du får leva i harmoni med din omgivning.

hus-musen
2009-03-31 21:24
#4

#3 Ja om jag tänker på mobbare så tänker jag på kristna och friskolor faktiskt, begriper inte hur ditt ex kunde få för sig att de var bra skolor för vegetarianer! Mobbing finns överallt där de finns människor..

Qui dormit, non peccat

 


raphanus
2009-03-31 21:47
#5

#4 - Tja, det där lite affekterade inlägget säger kanske mer om mig än om kristna generellt. Jag menar bara att det är dumt att tro att man kan värja sig mot intolerans genom att inskränka sig själv socialt/kulturellt eller genom att förneka sig själv, vare sig man nu är vegetarian, Bisexuell eller vad det nu kan vara. Om man förlorar vänner genom att vara sig själv, är ju de man trodde var ens vänner inga sanna vänner.

Återigen, semie, stå på dig!

hus-musen
2009-03-31 21:52
#6

#4 Kan bara hålla med dig=) Du skriver sant!

Vad jag tänkte på är att kristna och den kristna religionen överlag brukar vara väldigt dömande mot det mesta som strider mot bibeln.. Så att tro att kristna är öppna och inte skulle mobba är för mig konstigt om man går igenom historien=)

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
semie
2009-03-31 22:50
#7

Nej… det är klart jag vill få visa världen att jag är tillsammans med den jag älskar… vare sig det blir en kvinna eller man… men visst tänker jag mycket på hur det kommer bli för barnen…

ni har så rätt :)

Ragnhildm
2009-04-01 18:34
#8

Kan ju tillägga att jag gått på ett tiotal skolor och den bästa var ju lätt den kristna friskolan. Kanske inte på grund av att det var mycket mindre mobbing (även om jag det kanske existerade utan att jag var medveten om det) utan för att det var små klasser och bra gemenskap. På den skolan jag gick på jobbade de också med lifting, motsatsen till mobbing, och försökte alltså förhindra det. Om det alltid funkar kan jag inte säga. Antagligen inte. Alltid slipper nåt igenom. Men de försökte i allafall vilket jag tycker är bra =)

Spindrift
2009-04-04 21:26
#9

Barn och ungdomar borde inte leva i normen, enligt mig.

Om du skaffar barn med en tjej/kvinna finns det en chans att erat barn kommer ha en större acceptans, alltså en trevligare människa i sig. :)

Jag tycker att du borde följa ditt hjärta, precis som många har sagt. Erat barn kommer acceptera din läggning, kanske inte i första tonåren.. Men vid något tillfälle kommer den acceptera och resten av omgivningen.

MeMayo
2009-04-04 22:44
#10

Jag har oxå tänkt tanken om hur det blir för mina barn om jag träffar en tjej. Men på nåt sätt tror jag ändå att accepterar dom det så tar deras kompisar det.

Hade  mycket tankar om hur det skulle bli för dom när vi separerade oxå och hittills har det iallafall gått bra. Min äldsta går i en klass där i stort sett alla lever i en kärnfamilj. Dom frågar såklart men tar det bra när man svarar ärligt!

Hennum
2009-04-05 06:39
#11

exakt. försöker man leva efter normen så förändras knappast världen till det bättre. och att bryta normer skadar nog inte, det är nog mer nyttigt.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Upp till toppen
Annons: