Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 3271 ggr
FurryTails
3/1/09, 1:15 AM

Oseriösa bisexuella

Jag blir så ledsen. Bisexuallitet har ju varit på modet nu ett bra tag i media, som i sin tur påverkat framförallt unga kvinnor, till den grad att många "låtsas" för att få uppmärksamhet. Det känner säkert många av er med mig.

Åter till vad jag vill säga. Jag har träffat alldeles förmånga wannabees för att våga försöka mig på något. Man träffas några gånger, tillochmed hamnat i sänghalmen någon gång. Sen får man på ett eller annat reda på att man bara varit ett redskap för personen att få någon sorts status inför andra. Hur bra mår man sen av att veta att personen/personerna inte alls varit intresserad och bara spelat. *suck* Iaf, jag litar inte längre på "bisexuella" och mår jätte dåligt för att jag "tvingat mig på".

Trösta mig och säg att det finns hopp!Gråter

Annons:
raphanus
3/1/09, 10:52 AM
#1

Tja, en del kanske säger att de är bisexuella för att det låter vidsynt och öppensinnat. Tyvärr är det väl dock ofta så att vi människor generellt inte är helt öppna inför andra om våra egentliga avsikter med det vi säger och gör. Jag har själv skam till sägandes sagt till en annan att jag älskade henne, fast jag inte alls gjorde det, och jag har också själv råkat ut för att en sade det till mig, uppenbarligen utan att hon alls menade det.

Det här kanske inte var så mycket av tröst för TS, men jag vill bara poängtera att det inte bara är bisexuella som kan vara oärliga om vem de trånar efter eller vill leva med. I jakten på någon att höra samman med åker alla på bakslag nån gång, tyvärr.

FurryTails
3/1/09, 11:08 AM
#2

#1 Du har så rätt så, man generalserar gärna när man fattat humörSkäms

TereseE
3/1/09, 11:10 AM
#3

Jag tycker det är hemskt tråkigt att du känner så. Men tyvär så finns det ju oseriösa människor bland oss alla, oavsett livsstil och sexuell tillhörighet…

raphanus
3/1/09, 11:55 AM
#4

#2 - Det är helt okej. Känslorna måste ju få styra; det är ju de som gör att vi är människor och inte maskiner. Lycka till vidare!

capricorn73
3/1/09, 5:56 PM
#5

Jag skulle aldrig kunna göra så. Sexualiteten är ju vad den är, det kan man ju inte välja och bestämma för stunden. Jag har svårt att förstå mig på såna människor som gör så.

Det finns ju de som kallar sig "bi light", och då menar de att de kan ha sex med andra tjejer men kan bara tänka sig leva med en man. Det är väl en bra definiton att använda isf så vi andra åtminstone kan välja om vi vill gå in i en sådan relation. Och som även inte dömer ut oss som är bi och verkligen menar det!

raphanus
3/1/09, 6:24 PM
#6

Man kan ju också råka ut för en dumpning där den man varit tillsammans med (kanske för att tro sig såra mindre) anger den sexuella läggningen som skäl för att göra slut, även om den som dumpar är Bisexuell på riktigt. I stället för att dumpas av skälet att man "inte är rätt person", dumpas man för att den man varit ihop med påstår sig ha haft "fel uppfattning om sin sexualitet".

Annons:
Ragnhildm
3/1/09, 7:14 PM
#7

Bland annat därför jag inte vill ha definitioner. Man bara förväntas eller inte förväntas tycka och tänka och vilja saker när man indelas i såna fack. Å andra sidan har jag svårt att berätta för folk vad jag är eftersom jag inte har nåt namn för det. =)

TereseE
3/1/09, 10:38 PM
#8

#7 Jag tycker inte heller om att sätta andra eller mig själv i fack. Särskilt som man uppfattas på ett visst sätt… Men är man ingenting eller försöker vara anonym så uppfattas man ju på ett visst sätt även då. Tror vi alla behöver försöka se varandra som individer istället…

Ragnhildm
3/1/09, 11:38 PM
#9

#8 Jo precis. Har dock ännu inte hittat ett ord jag kan indentifiera mig med. Utom gay då. Men det funkar inte riktigt på svenska…

elyse
3/3/09, 3:36 PM
#10

Tyvärr finns det massor av människor som inte är öppna med sina intentioner. :(

Aviendha
3/3/09, 6:07 PM
#11

Jag har råkat ut för det med, men inte i "allvarliga/seriösa" sammanhang. Trist är det ju i alla sammanhang dock där folk går in för att skapa falska förhoppningar på kostnad av andras känslor.

hus-musen
3/4/09, 3:41 PM
#12

Tror inte att de bara är bisexuella som är så.. Samma fenomen finns ju hos hetero, homo osv! Jag menar, hur många tjejer och killar som är hetero finns det inte som ligger runt och ger andra falska förhoppningar? Samma med homosexuella, en läggning garanterar inte att man är seriös.

Däremot så kan man ju vänta med sex och se till att man känner varandra innan man inleder en relation, då faller nog många bort som bara är ute efter ett ragg på krogen osv.

Jag är sj bi, och jag talar alltid om vad jag vill, och funkar det inte så funkar det inte.

Qui dormit, non peccat

 


farmorgreta61
5/15/09, 8:04 PM
#13

Jag är öppet lesbisk sedan 10 år tillbaka. Det jag upplever ang bi är att många kvinnor som är gifta med män, vill ha en annan kvinna att träffa då och då och detta räknas då inte som otrohet, vilket jag tycker är felTungan ute

Annons:
MyTwiggs
5/17/09, 11:52 AM
#14

Visst känner jag igen det där… Väldigt tråkigt Rynkar på näsan Det är sånt som kan få mig att känna att jag kanske ändå borde krypa in i min garderob igen… Damn!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Tussebus
5/17/09, 11:00 PM
#15

#13 jag har sett många dylika konversationer på andra ställen där sk bi-tjejer som lever med sina män söker nån tjej eller hittar nån att va med vid sidan av och att detta då inte räknas som otrohet.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

junilla
5/19/09, 3:45 AM
#16

Hmm tråkigt värre när puckon ska finnas och förstöra för alla seriösa, varför ligga med en tjej bara för att, vad får dem ut för det…

Är gift med en man, visst kan jag fantisera om kvinnor, men skulle aldrig gå över gränsen, fantisera måste man få göra, lite svårt att undvika, fast alla fantiserar nog oavsett sexuell läggning.

Själv väljer jag personen att vara med, inte könet.

capricorn73
5/21/09, 6:36 PM
#17

#13 Jag hoppas att de flesta inte ser det som definitionen på en som är BS. Isf så är jag nåt annat och säkert flera med mig! Att vara BS har inget att göra med hur många man vill "vara med" samtidigt. Även om det (viket jag oxå sett) förekommer mkt sådana diskussioner mellan bisexuella.

Håller med Hus-musen angånde detta.

LinaN
5/25/09, 2:45 PM
#18

Det jag hakar upp mig mest på angående det här med modeflugan-bisexualitet är att de oftast verkar vara det när de är berusade, då hånglas det vilt med samma kön, taffsas och kanske till och med blir en svängom i sänghalmen.

Men dagen efter och med litet bakfylla så är det inte riktigt lika häftigt att ha strulat med någon av samma kön….

Sånt är jag less på… Har sett det så många gånger…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

hus-musen
5/25/09, 3:02 PM
#19

Jag förstår egentligen inte problemet.. Alla knullar runt, ångrar sig eller gör misstag oavsett läggning och i synnerhet på fyllan! hur många hetero har inte haft tvivelaktigt sex o ångrat sig?Hur många homosexuella?

Varför är ni så himla snabba med att hoppa i säng med nya personer på fyllan istället för att tänka er för och vänta? De låter slampigt i mina öron..Väntar man nån månad eller åtminstonde nån vecka innan så har ni iaf haft en möjlighet att prata igenom om vad ni söker efter. Dessutom så är de väl bättre att prova och sen vet man ju om de var nått för den personen eller inte. Jag betvivlar att man går in med alla känslor på en gång efter ett enda ligg.

Som bi anser jag att jag får det bästa av två världar faktiskt. Jag vill inte bara vara med en kille, utan tjejer oxå polygamisk. Och så länge min partner accepterar det så anser jag att alla andra inte har ett dugg med det att göra utom den möjliga andra partnern. Ju fler desto roligare jue=)

Qui dormit, non peccat

 


farmorgreta61
5/31/09, 9:30 PM
#20

Jag tycker att man är otrogen om man är med någon annan när man har en partner, och det gäller oavsett kön.

Annons:
hus-musen
5/31/09, 9:54 PM
#21

Finns ju många oxå som lever i öppna förhållanden, då är det inte att vara otrogen.

Qui dormit, non peccat

 


AnimaCupido
6/22/09, 9:47 PM
#22

Varför ska folk hela tiden sätta sig i olika fack? Kan man inte bara få bli kär i den man vill utan att tänka på kön?

raphanus
6/22/09, 11:30 PM
#23

#22 - Naturligtvis borde man få bli kär i vem man vill, men oavsett hur det är med det, så finns det - ute i den stora världen utanför Sundbyberg - människor som inte är helt öppna om sina avsikter. Problemet ligger enligt TS kanske inte främst i att någon förvägras att vara kär, utan att någon säger sig vara kär i någon utan att vara det.

AnimaCupido
6/23/09, 1:50 AM
#24

Jag tror alla är bi innombords…

EmmaJorunn
6/23/09, 2:55 AM
#25

Men!

Det är väl jättebra att folk är öppna och åtminstonde vågar testa allt de vill!

Skitsamma om det är mode, de är vanliga personer och har all rätt i värden att undersöka sin sexualitet.

Vem vet, om 15 år kanske vi sitter där själva i ett hetrosexuellt äktenskap och massa små barn och då är det kanske vi som skyller på modet eller säger att vi var vilsna och itne visste bättre.

Ragnhildm
6/23/09, 8:43 AM
#26

Men det som stör TS är väl att folk inte varit ärliga med sina avsikter. Att de inte berättat att de är upptagna…

hus-musen
6/23/09, 10:57 PM
#27

de spelar verkliigen ingen roll fortfarande vilken lägging man har, finns inget som säger att alla homosexuella är ärliga med sina avsikter.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
[TrevorS]
7/21/09, 1:41 AM
#28

Träffade en Bisexuell kille blev kär sedan berättade han att han bara är Bisexuell till sinnet men inte kan tänka sig vara eller kyssa en annan man. jeje.. sådana är de allihopa, nästan lite innan hitlertiden i Paris där det var inne att vara läsbisk.

VAASHii
7/28/09, 12:17 PM
#29

Jag var tillsammans med en kille ett tag som sa att han var "bi-emotionell" men inte skulle kunna tänka sig den sexuella biten. :P

Men det här med otrohet, och tjej vid sidan av sitt förshållande med en man och vad ni nu snackade om..
Otrohet blir det ju inte förrän man gått över gränsen för vad de i förhållandet tycker är okej eller inte. Så om någon kvinna är gift med en man, men han inte har något emot att hon är med någon kvinna så är det ju inte otrohet.
Så man ska inte vara så snabb med att döma andras förhållanden & "ooh hur kunde hon/han. Sån slampa."

Anyway, min kille sa att om jag någonsin kände att jag ville vara med en tjej så var han okej med det men att han ändå skulle bli lite ledsen. Men jag är tillsammans med den jag är tillsammans med och det räcker gott och väl!
Jag blir ju dock sugen på kontakt med tjejer och kan fantisera om det och så, men skulle aldrig göra något medan jag har honom :)

Och för att inte vara helt off-topic;

Jag störde mig jättemycket innan på tjejer som höll på med att säga att de var lesbiska & hångla runt, när de inte alls var det "egentligen" och det där.. Jag var jätterädd då, att jag inte skulle bli tagen på allvar angående min sexualitet, för då var det världens grej för mig. Men nu vet jag inte.. jag tycker det är töntigt bara för det är ännu en grej i högen som drar mer uppmärksamhet till den fjortisen. :P I don't like them fjortisar :3

Nannie
11/10/10, 10:21 PM
#30

Gud vad mycket ni skriver, jag orkar knappt läsa allt.

Men hej i alla fall. Jag vet precis hur det känns. Till det allra första inlägget av furrytails^^'

mandirose
11/18/10, 8:41 PM
#31

va jobbigt om man är Bisexuell och folk som inte tar en seriöst… :O det är sjukt jobbigt.. -.- blir less, tills den dag de inser att "ja… de va ju sant endå"… -.-' jag är inte speciellt öppen om min läggning…pga att folk som är bisexuella anses typ vara heterosexuella… va e de för skit :S Vissa kanske spelar men det e inte så kul att höra sånt… som om alla lesbiska skulle vara "manliga truckflator" jaha..?Och det är verkligen aaaaaaaaaaaaaaaalla

Mona22
11/25/10, 2:36 PM
#32

#24 nej, jag skulle inte vilja vara med en tjej.Är inte lagd åt det hållet. Inte ens i fantasin. Men jag har inget emot bisexuella såklartGlad

#19 Håller med.Att hoppa i säng direkt tycker jag också låter slampigt men det är nog lika många straighta som homo och bi som gör det.

Till TS. När jag gick i högstadiet var det många som helt plötsligt blev bisexuella bara för att det var "inne". tycker det är så fel.Jag har verkligen inget emot om man är bi, homo eller vad man är men att vara det pga att det är "inne" är fel.
Förstår att det kan vara jobbigt men alla är inte idioter. Det finns ju nötter bland både män och kvinnor, så du hittar nog din partner förr eller senare endåGlad

goodbyehiitler
12/6/10, 11:38 PM
#33

Jag kan känna igen mig med med att många bi är "oseriösa" men inte av samma anledning som #0 skriver… men jag vet flera killar som säger till brudar att de är bisexuella för att på något sjukt sett få fler brudar… Vet inte varför men det finns en hel del som gör det iaf, och vet inte varför det lyckas…

Själv tycker jag att det är barnsligt… man ska va den man är ju

#24 Jag generaliserar mig som bög, men säger samtidigt som dig (vet att ja är motsägelsefull).

Även om man inte vet det så tror jag att det iaf kan finnas en person som kan förändra en och få en till att bli bi…

Bunn
1/6/11, 1:59 AM
#34

Har inte läst alla inlägg, men håller med TS.
Jag tycker det är väldigt trist att det blivit "inne".

Mitt ex. polare sade sig vara Bisexuell, men efter att hon drömt att pojkvännen (hennes alltså) var bög så ville hon inte vara bi längre, för det var så äckligt med bögar… :S

Annons:
Upp till toppen
Annons: