Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1158 ggr
Tussebus
2009-02-08 19:20

Det brann upp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I fredags skulle min fru o jag till affären för att handla lite grejer. Då vi kommit upp för en backe, fick vi inte köra vidare. Polisen hade spärrat av gatan! Då såg vi branden.

Det brann i övervåningen på en villa i närheten. Brandmän stod och sprutade vatten på huset och försökte släcka elden. Polisen sa att ägarna till huset inte varit hemma och att ingen person blivit skadad. Tackochlov!

När vi skulle åka hem igen hade elden käkat upp halva huset! Jag blev ledsen och illa berörd. Det kom faktiskt en tår när jag tänkte på den stackars familj som inte hunnit bo där många veckor. Vart ska de ta vägen nu?

Då vi kom hem tog vi med sonen och hans kompis (jo, katten följde ju med också) och visade dem branden och det som var kvar av huset. Det var fascinerande men otäckt på samma gång.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Tussebus
2009-02-09 17:41
#1

Kan komma med lite fakta om branden: det började brinna på tre ställen samtidigt enligt en bekant till mig. Det känns ju inte direkt som en naturlig brand då.

De som bodde där var finska zigenare med fem barn och ett på väg.Hoppas de får en fin lägenhet nu istället för det gamla rucklet de blev placerade i av kommunen!

Tydligen hade mannen fått hot enligt egen utsago.

Ugglor i mossen? Nää, inte alls!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MyTwiggs
2009-02-09 19:47
#2

Ååå, så sorgligt!

Man blir verkligen ledsen! Hoppas att familjen fåt något nytt trivsamt hus, men känslan av att mista sin bostad är otäck! Gråter

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Tussebus
2009-02-10 12:02
#3

Ja, det måste vara hemskt att förlora sin bostad på det viset! Ens personliga ägodelar kanske inte betyder så mycket, men tänk på barnen som kanske förlorade sin mest älskade nalle eller dylikt!

Jag tänker på alla foton man har från man var liten och genom livet. Vad tom man skulle vara om de gick förlorade!

Hade faktiskt en jobbarkompis som togmed sina tre fotoalbum när hon skulle ut med en kompis till Steninge slott i höstas. Hon hade dem i en väska tillsammans med sin filofax och mobil som hon lämnade kvar i bilen. Det blev inbrott i bilen och de snodde precis allt! Svårt att föreställa sig förlusten av fotografier tycker jag.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
2009-02-10 20:19
#4

#3 Jag har scannat hela mitt första album…

radera
2009-02-12 00:44
#5

jag har själv backuper på foton, har alla på cd skivor utbrända, som inte befinner sig i mitt egna hem, utan hos min pappa, brandrädd som jag är så vill jag vara beredd och skulle kännas väldigt hårt att förlora alla foton.

Tussebus
2009-02-12 22:10
#6

Wow #5, så borde jag med göra!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
[Rebecka]
2009-02-13 00:54
#7

usch så sorgligt

Upp till toppen
Annons: