Annons:
Etikett16-musik-film-boktips-humor
Läst 1545 ggr
Bogart
2009-02-22 01:41

Skins (säsong 3)

Så, är det någon mer än jag som ser på den här serien? De tidigare säsongerna går eller har gått på femman om jag inte missminner mig, men säsong tre går just nu i England. Säsong tre är i princip en ny serie, då alla utom en av karaktärerna är nya.

I alla fall, det finns (hittills) en början till en lesbisk relation i den här serien, mellan karaktärerna Emily och Naomi.

I första avsnittet av säsongen så får man veta att det redan har hänt saker mellan dessa karaktärern. Emilys tvillingsyster Katie säger till alla att Naomi är lesbisk och har försökt kyssa Emily, vilket inte egentligen är hela sanningen.

Ännu har det inte hänt så mycket, det har bara gått fem avsnitt och i de senaste så var knappt dessa karaktärer med. I nästa avsnitt verkar det som att det ska hända en hel del, då vad jag har förstått så fokuserar avsnittet på Naomi.

Så om ni är som mig och försöker se allt med lesbiska relationer i så rekommenderar jag denna serie, då den verkar väldigt lovande. Det är självklart mycket annat som händer och många andra karaktärers historier som måste berättas. Vill man bara se Emily/Naomi-storyn så har någon vänlig själ klippt ihop alla scener med dem och lagt upp på youtube (vet inte om vi får länka till det dock…).

Officiell hemsida:

http://www.e4.com/skins/

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Annons:
Bogart
2009-03-07 01:07
#1

Nu har det gått två avsnitt till sedan jag skrev det där, och oj, det känns som att det har hänt en del! Om nu någon här skulle få för sig att börja se serien så tror jag faktiskt inte ni kommer bli besvikna, om vi säger så. ;)

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Ragnhildm
2009-03-07 20:29
#2

Jag har faktiskt sett serien nu. Och ja nu händer det lite =)

Men ärligt talat. Hoppa över de två första säsongerna och börja direkt på trean =)

Bogart
2009-03-07 22:15
#3

Ja, två första säsongerna är onödiga. Har sett lite någon gång när det gått på femman, men det var inte intressant för mig. ;)

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Ragnhildm
2009-03-07 23:01
#4

#3 Såg igenom dem allihop men orkade inte med dem alla. Hoppade över typ de 3-4 sista på andra säsongen och började på trean. Den var grymt mycket bättre. Såg klart de andra senare dock =)

Ragnhildm
2009-03-20 19:46
#5

Såg precis avsnitt nio. Bra =)

Bogart
2009-03-20 23:43
#6

Jag såg det tidigare idag, och ja, vilket bra avsnitt. Det här börjar bli lite av en favoritserie för min del. :)

Tycker det är så härligt med brittiska serier, de är ju verkligen inte lika strikta med vad som visas och sägs som i USA. Svordomar och andra fula ord är ju verkligen vardagsmat i brittiska ungdomsserier, vilket jag tycker är kul. Känns så mycket mer naturligt på det viset.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Annons:
Ragnhildm
2009-03-22 01:56
#7

Jo Jag gillar både Emily och Naomi så det är ju trevligt. Och de flesta andra karaktärerna gillar jag också. Tycker Pandora är en intressant karaktär bla… Men Emily och Naomi är lätt bäst och det här avsnittet var bland de bästa. =)

Upp till toppen
Annons: