Annons:
Etikett16-musik-film-boktips-humor
Läst 3099 ggr
Bogart
1/28/09, 6:57 PM

*SPOILERTRÅD* The L Word

Här tänkte jag att vi ska diskutera spoilers om serien The L Word. Vill ni inte läsa spoilers, sluta läsa NU! Annars kommer ni ångra er. Flört

Börjar med en nyhet som jag läste häromdan:

Carmen är tillbaka!

Tydligen ska Carmen, tjejen som Shane lämnade vid altaret, dyka upp i sista avsnittet av den här säsongen. Ska bli spännande!

Som nog vi alla vet nu, så blir Jenny mördad i den här säsongen. Vem tror ni har gjort det?

Jag tror faktiskt att det är Alice, men det här påståendet bygger jag mest på den kommande spinoff-serien på The L Word. Serien ska handla om Alice, och det ska vara ett fängelsedrama. Behöver jag säga mer? Hm, varför sitter Alice i fängelse?

Info om spinoff

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Annons:
Ragnhildm
1/29/09, 1:02 AM
#1

Äh. Skit samma. skiter i att jag avskyr spoilers och hänger i den här tråden med =)

Ragnhildm
1/29/09, 1:04 AM
#2

Förresten. Varför är inte Tasha med på bilden för säsong 8? Hon är en av mina favoriter och jag vill inte att hon ska försvinna…

Bogart
1/29/09, 3:01 AM
#3

Haha, anade väl inte att du skulle kika in här. ;)

Menar du spinoffen med Alice när du säger säsong 8? Om du menar den så har det väl inte kommit ut mycket info om vilka som ska vara med än… Vad jag har förstått så blir det dock i princip bara Alice som dyker upp där, i övrigt så blir det nya karaktärer.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Ragnhildm
1/29/09, 3:19 AM
#4

Nej jag har helt frångått mina principer. Kollar inte på trailers eller läser baksidestexter och vill inte veta nåt om en film eller serie innan jag ser den. Men samtidigt rotar jag ofta reda på bakgrundsinfo när jag väl sett det. Men så har jag sällan nån att diskutera serierna med så… Jag gör ett undantag den här gången. Kan ju vara kul det med =)

Menade förstås säsong 6. =)

Hm Värsta spoilern ju… Om man nu vill veta vem som mördade Jenny.

Tussebus
1/30/09, 2:21 PM
#5

Jiipiiee..vilken rolig tråd! HappyCool Här ska jag hänga. Jag brukar iofs inte gilla spoilers i vanliga fall, men den här verkar spännande!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
1/30/09, 11:17 PM
#6

#5 Du kommer ju inte behöva se serien alls =)

Annons:
Tussebus
1/31/09, 5:23 PM
#7

Hahaha såg ettan inatt/ imorse, alltså första avsnittet. Sen ikväll när jag kommer hem ska vi nog se tvåan. Oskyldig

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
1/31/09, 7:43 PM
#8

#7 så kan ni se trean på måndag. Låter ju bra =)

Tussebus
2/2/09, 5:29 PM
#9

Såg tvåan igår. Jasså så Shane var villig att hångla med Jenny. Jaja..säg snarare vem hon inte är villig att hångla med Glad

Är det nån mer än jag som undrar vem som sk bli mamma till Beth & Tinas blivande barn? Tina fick ju den lilla vad hon nu heter (Angelica?)…

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
2/2/09, 8:45 PM
#10

#9 De vill ju adoptera…

Tror inte Shane är sån. Hon hånglar nog inte med sina vänner bara sådär.

Tussebus
2/3/09, 3:02 PM
#11

Så du tror Shane är kär  i Jenny? Interesting… ska kolla på trean och se vad som händer…

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
2/3/09, 6:17 PM
#12

#11 Nej det sa jag inte. Men jag tror inte hon skulle göra det hur som helst. Var mer det… =)

Tussebus
2/3/09, 6:31 PM
#13

Oki jag förstår Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Ragnhildm
2/3/09, 9:49 PM
#14

#13 =)

Tussebus
2/8/09, 9:00 PM
#15

Vem tror ni har stulit filmen? Alla verkar ju oskyldiga, så det kanske är den där tjejen som tog över - Adele? Jenny's före detta assistent. Är det hon som har snott den tror ni?

Vad invecklat det är den här säsongen!

Vad tror ni om Alice's och Tasha's förhållande? Kommer det fortsätta eller knaka o braka ännu mer?

Och det här mellan Shane och Jenny? Vad händer där tror ni?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
2/9/09, 6:52 PM
#16

Vad hände med Adele. Hon bara försvann ju…

Själv hoppasd jag på Alice och Tasha. Men vet just inte. Har mina onda aningar. Men Tasha är ju en av mina favoriter…

Shane förtjänar bättre än Jenny. Och det lär ju ta slut pga Jennys död om inte annat…

Tussebus
2/10/09, 12:03 PM
#17

Hahah ja Jennys död lär ju definitivt sätta stopp för affären. Hon har blivit så himla bitchig och divig, den tjejen (Jenny)!

Det känns så trist att detta är sista säsongen!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
2/10/09, 8:10 PM
#18

#17. Ja det är svårt att få en relation att överleva nåt sånt =)

Jenny var ok de första säsongerna men jag har aldrig gillat henne.

Supertrist!

Ragnhildm
2/17/09, 12:15 AM
#19

Men ärligt talat. Vad håller Jenny på med? Det var illa att hon skrev om och utelämnade sina vänner i första boken/filmen utan deras tillåtelse och dessutom förnekade att hon gjort det. Men att stjäla Alices storyline!!! Jag är också författare och det hon gör är INTE ok!

Vad tror ni om Alice och Tashas nya kompis?

Och Dylan. Är hon ärlig nu?

Bogart
2/17/09, 1:07 AM
#20

Måste säga att jag tycker att det var konstigt att vi inte fick se Max alls i detta avsnittet… Tom lämnade ju honom i förra, vore ju inte helt fel att se reaktionen och sånt…

Jenny är galen, hon håller ju verkligen på att gräva sin egen grav just nu. Jenny är en sådan karaktär man älskar att hata, och de behövs ju också. Dessutom så är Mia en sådan underbart duktig skådespelerska! Det är en fröjd att se henne klara av att spela den här karaktären.

Jag tror allt att Dylan är ärlig nu, det känns så iallafall. Kul att se Helena med någon som hon kan vara med i ett seriöst förhållande. De där scenerna med de två var, enligt mig, riktigt vackra. :)

En liten spoiler till senare avsnitt då, spoilertråd som det här är. Flört Jag har hört att Bette och Tina kommer adoptera Maxs barn, nu när Tom har lämnat honom och allt. De kommer alltså inte adoptera den där tjejens barn. Om det här är sant eller inte har jag faktiskt ingen aning om, har läst lite hintar om det men har inte utforskat det vidare.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Annons:
Ragnhildm
2/17/09, 2:07 AM
#21

Max är visst inte med alls i vissa avsnitt. Var det förrförra han inte heller var med i?

Jag älskar inte att hata folk utan stör mig bara på dem så Jenny kan jag vara utan. =) Men visst är Mia duktig på att spela henne.

Tror också på Dylan. Men vad hände med Dusty (eller vad hette hon i fängelset?) Gillade också scenerna med dem.

Känns på sätt och vis som om upplägget med Max och Bette och Tina kommer leda till det. Men om det bara är nåt de vill att man ska tänka eller inte är en annan sak… Har dock ingen fakta som tyder på nåt utan bara mina egna spekulationer =)

Bogart
2/17/09, 2:59 AM
#22

Nä Max är väl inte med så mycket, vilket kanske är okej, men att han inte var med nu tyckte jag var riktigt skumt. Det är ju så mycket som händer kring Max just nu.

Jag älskar väl inte att hata folk heller, men fiktionella karaktärer? Ja tack! Just den här karaktären iallafall.

Hm, jag tror att vi fick veta vad som hände med Dusty lite snabbt i förra säsongen, men jag kan inte för mitt liv minnas vad som sas. :/

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Ragnhildm
2/17/09, 2:53 PM
#23

Kan inte heller minnas vad som hände med dusty…

Tussebus
2/19/09, 10:24 PM
#24

Oj! Jag måste ju bara se det avsnitt ni pratar om… I morgon är en bra dag/kväll Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

elyse
2/22/09, 12:12 AM
#25

Att Alice blir fälld behöver ju inte betyda att hon har gjort det. Det blir ändå spännande att se, tycker jag.

Bogart
2/22/09, 1:24 AM
#26

#25 Nej, det har du i och för sig rätt i, tänkte inte ens på det. Känns ju dock som att det är troligast att hon har gjort det, men det vet vi ju inte än. :) Blir väl bara att vänta och se!

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Ragnhildm
2/25/09, 1:33 AM
#27

Om ni undrar vem som hotar att döda Jenny i de olika avsnitten… (och vilka som var på festen när hon dog)

Ep1 - Shane, Bette, Tina, Angelica, Alice, Helena, Max och Kit är där…

Ep2 - Nikki: "You are dead meat Schecter, dead"

Ep3 - Tina: "F****** Jenny, Im gonna f****** kill you"

Ep4 - Max: "I hate her, I hate this f****** hormons, I hate this hormons, I hate this tits and I hate this f****** hips and I hate Jenny Schecter"

Ep5 - Alice: "Schecter is so f****** dead"

Ep6 - Helena:  "Im gonna f****** kill your girlfriend"

Annons:
Ragnhildm
3/3/09, 2:53 AM
#28

Bara ett avsnitt kvar… Vill inte att det ska ta slut. Varför är det bara åtta avsnitt? Kan de inte ha normallånga säsonger på iallafall 20 avsnitt?

Bogart
3/3/09, 12:32 PM
#29

Jag vill inte heller att det ska ta slut. :( Tycker det är riktigt dumt att det är så få avsnitt, och det känns som att det är lite väl många saker som ska hinna redas ut i nästa avsnitt. Aja, vi får väl se hur det går…

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Ragnhildm
3/4/09, 9:53 PM
#30

Jo. Men de får säkert ihop det på nåt sätt… Men ändå. Varför måste det ta slut. Och inte ens ha en vettig säsongslängd…

Ragnhildm
3/4/09, 10:00 PM
#31

Och varför är inte Tasha med på bilden trots att hon varit med i alla avsnitt fast Papi, Jodi och Phyllis inte varit med knappt alls?

officiella bilden för säsong 6

Bogart
3/4/09, 11:44 PM
#32

#31 Vad konstigt! Jodi har väl varit med en del iallafall, men inte alls lika mycket som Tasha. Tasha är ju definitivt en av huvudkaraktärerna, och det är ju inte Jodi, Papi och Phyllis i den här säsongen. :/

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Ragnhildm
3/5/09, 1:15 AM
#33

#32 Jo, Jodi har ju varit med en smula i flera avsnitt. (lika många som Max iallafall) Men Papi har väl bara varit med i ett och Phyllis bara nåt hon med. Tasha är ju en av huvudkaraktärena verkligen och borde vara med. Och Jamie och Nikki har ju båda varit med mer än tex Papi och Phyllis…

Ragnhildm
3/9/09, 5:19 PM
#34

SLUT! =(

Varför lägger de upp hela säsongen som en jakt på mördaren och aldrig avslöjar det?

Annons:
KAGE
3/10/09, 10:00 PM
#35

Har sett till Ep 7 i Säsong 6. Känns SÅ HEMSKT ATT DET KNAPPT ÄR NÅT KVAR ALLS!

Tycker den här säsongen varit en av de bästa tho ^^

Synd att det inte blev Jamie och Alice ;p gillar inte Tasha.

och Adele ja.. hon bara -poff- borta :S

/Karoline.

Ragnhildm
3/11/09, 9:59 PM
#36

#35 Tasha är ju BÄST =)

Linnah
3/13/09, 1:14 PM
#37

#34 Därför att det inte finns nån mördare, eftersom Jenny gjorde det själv. :) Jag är helt övertygad om det. Hela filmen på slutet är ju hennes självmordsbrev, och det är ju det som är grejen med att de hittar alla grejer, hon har ju fattat att spelet är över och att alla hatar henne. Hon säger ju vid nåt tillfälle typ att jag vet att ni är trötta på mig och inte vill ha mig här längre och antyder att de kommer att slippa henne framöver. Att Alice blir dömd tror jag bara är för att det var hon som hittade henne.

Ragnhildm
3/16/09, 3:21 AM
#38

#37 Ja det låter rimligt. Hade lutat lite åt det hållet innan men nu tror jag det med.  Dina argument var bra. =)

Upp till toppen
Annons: