Annons:
Etikettpresentationer
Läst 11698 ggr
Tussebus
2/15/09, 2:47 PM

Vem är du?

I den här tråden har vi ju redan olika presentationer, men det vore roligt att se nytillkomna medlemmar skriva lite om sig själva Glad.

För jag antar att det inte bara är jag som är nyfiken?

Om ni vill kan ni lägga upp en bild, antingen av er själva eller något som ni tycker symboliserar er.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Bunn
1/6/11, 2:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag är en 25-årig småstads tjej som alltid vetat att jag varit annorlunda på något sätt, men jag tror det var i 7an som jag insåg att jag var bi.

Eftersom jag varit mobbad under hela min skoltid, aldrig haft några riktiga vänner och många i min familj tycker det är onormalt/äckligt med homo-/bisexuella så har jag ännu inte vågat berätta för någon annan än min nuvarande pojkvän och då jag bor i en liten stad där "alla känner alla" har jag heller aldrig "fått chansen" att ha ett förhållande med en annan kvinna. Jag är väldigt lycklig i mitt nuvarande förhållande, men kan ändå inte låta bli att ibland tänka/fantisera om hur det skulle vara/kännas att leva med en kvinna.

vad mer ska jag berätta?

Är för tillfället arbetslös, men är utbildad assistent (personlig assistent/klass assistent/elev assistent), har två katter (siameser) och en halv hund (gatuhund från Spanien). 

Ja, det var några ord om mig.

EmmaWq
1/16/11, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag är en 18-årig tjej från storstaden Stockholm. Är gay och insåg detta på riktigt när jag var 12 år och blev hjälplöst kär i min franskalärare… Dock har det funnits många tecken genom åren då jag blickar tillbaka :P

Har som tur är en väldigt stöttande familj, men har ändå inte umgåtts speciellt mycket i hbt-kretsar, för att kunna träffa någon eller så. Visst har man dejtat, men that's it.

Jag älskar djur (har haft olika gnagare), och jobbar nu som hundvakt. Min dröm är att jobba i något naturskyddsreservat i typ Afrika. Kommer att börja plugga djurinriktning till hösten, för att på så sätt ta några steg närmare den drömmen :-) Annars älskar jag att fika med mysigt sällskap, gå på bio, sjunga och självfallet en massa andra saker.

AntoniaW
1/16/11, 8:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tihi, så roligt :D!
Jag är en 18'årig tjej som bor och är uppväxt i Stockholm, flyttar dock till sommaren, vart vet jag inte än eftersom det beror helt på vilken högskola jag kommer in på och OM jag nu kommer in alls, haha! Har drömutbildningen "digitala spel" i Karlshamn som jag hoppas på!

Upplevde riktig kärlek första gången när jag var 14 och blev hopplöst förälskad i en tjej som självklart gav mig nobben, sen har man väl haft sina små tankar när man var yngre, men jag hade inte riktigt reflekterat över tanken att vara tillsammans med en tjej förän då. Är glad att jag gjorde det för väl ute ur garderoben så känner jag mig hemma i den homosexuella läggningen.

Mina intressen ligger hos reptiler, tv-spel/datorspel (Maplestory Europe <3) och teckning. Illrar har en speciell plats i mitt hjärta också men har inte längre möjlighet att ha en hemma, fick göra mig av med min älskling för lite mer än 1 år sen. Gillar anime också, blir mycket yuri (för de som inte är insatta så betyder yuri = anime/mangas med lesbiska teman, kan även skrivas som shoujo ai). Är en hopplös drömmare vilket hjälper mig med teckningen eftersom min kreativitet är konstant flödande! Något annat som utmärker mig är att jag är noga med att jag är en lojal partner som är trogen min flickvän till 100%, skulle aldrig kunna leva i ett polygamt förhållande och lider utav brutala svartsjuke-problem. Jag tycker inte om att festa och tycker att alkohol/drog-påverkade personer är mycket obehagliga, föredrar att umgås med personer som är 100% klara och närvarande (med undantag för naturliga orsaker som trötthet, stress osv.).

Skulle kunna förtsätta hur länge som helst! Men jag ska skona er från en bibel och ge plats för andra!

Namiko
1/18/11, 12:56 AM
#4

Jag är en 23-årig tjej från Umeå. Började upptäcka mitt intresse för tjejer när jag började gymnasiet och blev förälskad i en tjej i klassen, men det tog tid för mig att gå över från att träffa feminina killar till att börja träffa tjejer. I dagsläget är det bara tjejer som gäller.

Har en väldigt förstående familj som accepterar mig både som gay och relationsanarkist, hade blivit förvånad annars eftersom båda mina systrar är gay och kom ut före mig.

Mina största intressen är djur och kost, utöver det så gillar jag även språk (försöker lära mig kinesiska), relationsteori, odling/trädgård, musik och en massa annat. Är utbildad djurvårdare, har 3 katter och 2 hundar och söker jobb i väntan på att jag ska komma på vad jag vill göra med mitt liv. Annars försöker jag träffa nya människor och uppleva nya saker.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Bunn
1/18/11, 2:08 AM
#5

#4 Kul med andra norrläningar!

Har känt mig rätt så ensam ;)

RuiXue
1/23/11, 12:59 AM
#6

#4 Men jisses! Jag pluggar Kinesiska just nu Glad

Vem är då jag? Jo, jag är 25 år gammal, boende i Köpenhamn, fulltidsarbetande, deltidsstuderande (Kinesiska i Lund), på väg att skiljas. I alla år trott att jag är helt straight, men nu känns det som om jag inte vet längre på något sättObestämd I vilket fall som helst har jag ett flertal vänner som är gay eller bi och ser inga problem med det. Kärlek är kärlekGlad

Jennie


Annons:
MyTwiggs
1/24/11, 6:50 PM
#7

Funderar på om jag har presenterat mig ordentligt…. Minns inte Flört Har jag det?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Sandi92]
1/29/11, 4:30 AM
#8

Tjej, 18 år och lesbisk. Jag är osocial med folk jag inte känner och uppfattas ofta som väldigt blyg. Jag skulle vilja hitta andra som är ungefär så. Många av er verkar så tuffa och hårda. Tungan ute Finns det nån mer som är som jag?

Cochon
3/19/11, 7:28 PM
#9

Jag är en 15 årig tjej som älskar djur, och har alltid gjort det. Utan mina gnagare hade jag nog blivet grymt deprimerad och efter att tag tagit livet av mig. Hihi, så optimistiskt. Oskyldig Nej, men jag älskar djur, speciellt gnagare. Bortsett från djuren tycker jag om att göra armband, speciellt vänskaps armband. Fast mina vänskaps armband är något mer komplicerade än dem där vanliga randiga smala tråkiga armbanden. :P Det är bara att kolla på mina armar, båda armarna är omgivna av ungefär en dm armband. :P (Om någon undrar hur dem ser ut kan man kolla på min iFokus sida så ser man en bild. :P) Annars tycker jag om att spela trumbone och vara på scouterna. :)

Jag är bi, fast åt det homosexuella hållet. Jag har inte kommit ut än, men ska göra det så snart jag har kommit på ett bra sätt att säga det på. Är inte särskilt orolig för det, folk som inte accepterar mig får väll skylla sig själva. Tungan ute 

#8 Hihi, du är inte ensam, jag är inte heller den mest sociala männsikan i världen. ^^

#4 Eller hur äger kinesiska?! Det är skit kul! Hihi. Skrattande

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

ladymiss
4/2/11, 2:16 PM
#10

jag är 16 år :) Går på gym och snart brottning! Är ganska impulsiv och oförutsägbar ;P haha fast ganska blyg ;P precis som #8 uppfattas jag som ganska blyg bland vissa människor. Fast ja e egetnligen sjukt envis och ha en jättekonstig humor xD ska ha en utredning om ja har add :P är Bisexuell men ihop med min underbara kille som delar samma humor som jag ;P Jag gillar musik och att måla :) snart blir det gymnasiet, har valt ekonomi med juridik och entrepenörskap ^-^

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

[strondie]
4/12/11, 7:11 PM
#11

Jag är 17 år och heter Josefin. Men alla kallar mig Jossan =)

Jag är antingen bi eller gay, jag vet faktiskt inte helt. Men en sak är säker och det är att jag gillar tjejer. ^^ Och det är bara min storasyster som vet att jag är det.

Jag håller på med scrapbooking på fritiden, om ni vet vad det är.. Inte alla som vet det har jag hört!? o.O Men annars gillar jag att vara med kompisar, mina syskon och sådär.

Jag har två katter som heter Strumpan och Blondie ^^ Söta namn, eller hur!? =) haha..  och jag har tre syskon, dom bor hos mamma, medans jag bor hos pappa. Jag träffar dom så ofta jag kan, på helger och så =)

aja.. det var allt för mig.. ^^

DanceOnRainbows
5/8/11, 2:19 AM
#12

Här har inget skrivit på ett tag :o

Kanske i brist på något att göra, klockan kvart över två på morgonen så skriver jag hääär~

Så.
Jag är Tammy, men alla kallar mig Hano.
Jag är liten, konstig, färgglad och allmänt wierd bara o,o

Jag älskar färger, bubblor, människor, hundar och allmänt allt. Mycket social är jag. Jag talar till och med när jag åker T-bana, med okänt folk. Nej, jag vet inte om det här med normer n'stuff, antigen är jag för korkad för att förstå dom eller så bryr jag mig bara inte. Älskar barnpogram och är som en 5 åring i huvudet, brukar gunga och leka med min rosa studsboll.
Glömde jag nu nämna att jag har blått hår och äger inget svart?
För övrigt är jag homosexuell rakt igenom :B (<- mina föräldrars reaktion; Mamma "Du är skyldig mig 100 kr ^-^" Pappa "DAMNIT!") Det närmsta jag kommer en pojkvän är en transexuell kvinna, men killar har aldrig intresserat mig.
Öhöm. Jag bor med min madre, fadre, storebror, hund och en kanin. Min mamma jobbar på bageri, men hon ska snart börja jobba som föreskolelärare, medan min pappa är IT-tekniker/Data-tekniker och släppte en skiva för nån månad sen <: Mhm.

Mitt liv är om TV-spel, serien Glee, kompisar och.. öh.. jag vet inte, roliga saker >:

Kram på er, sötnosar~

Cochon
5/8/11, 8:51 PM
#13

#12 Haha, fy vad jag diggar dina föräldrar. xD
Förresten, Glee äger! Skrattande

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
DanceOnRainbows
5/8/11, 11:42 PM
#14

# 13

Mjo, dom är lite.. speciella. :B
Mamma sa efter det "100:- kr på att din storebror är bög!". Dom tycker mest att alla får älska vem/vad dom vill, sålänge ingen blir skadad ^_^
Men ja! Glee äger! :D Det enda jag inte diggar är att Blaine är ihop med Kurt ): Kurt borde vara ihop med den där killen ifrån hans gamla skola, det skulle bli mycket finare ;_;

Cochon
5/9/11, 8:22 PM
#15

#14 Haha, jag fattar tyvärr ingeting av det där, vi har inte betalkanalerna så jag har inte sett den nya säsongen. ;P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Wand
5/9/11, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Mitt namn är Anna Tula-Lina Elisabeth Åkesdotter Jonsson, tilltalsnamn Tula-Lina men jag föredrar att folk kallar mig Tula. 
Jag är 17 år och bor i Hudiksvall, vilket ligger i Hälsingland. Detta gör mig till norrlänning, för den som inte är duktig på geografi.

Jag har vetat i hela mitt liv att jag är lagd åt tjejer, mer eller mindre. Då jag var 6 år blev jag intresserad av homosexualitet, mest bara för att jag precis fått nys om att det inte alltid är en mamma och pappa, utan även kan vara en pappa och pappa eller mamma och mamma. Då jag var 8 år hade jag en vän som jag fick en liten småbarnscrush i, men det var inte förrän jag var 13 år som jag blev helt säker på att tjejfasonerna inte bara var en outforskad småbarnsfas. Då jag var precis påväg att fylla 14 år blev jag förälskad i en flicka som jag var förälskad i under nästan 2 år, det var några jobbiga år faktiskt.

Dock så insåg jag därefter att jag är 100% Bisexuell, då jag för närvarande har en underbar pojkvän sedan snart 1 år tillbaka.

Då jag berättade för min mamma att jag var Bisexuell så sa hon "okej, vem är du kär i då?" - jag visste att hon skulle ta det lugnt, eftersom att hon själv är Bisexuell. Min far verkade inte heller överraskad. Det är skönt att ha sådana underbara föräldrar som jag har!
Mina vänner tar det mindre bra dock, de vill helst inte tänka på det. Har framförallt en vän som är homofob och pratar illa om homosexuella väldigt mycket, hon tycker inte att man ska visa sina homosexuella känslor öppet då det kan väcka anstöt.
Idioti enligt mig, alla har rätt att visa sina känslor öppet med den de älskar, på en normal nivå såklart.

Så det var en väldigt lång redogörelse om min läggning! Bara för att bidra med något annat om mig själv så kan jag tillägga att jag är en född musiker, jag älskar författarskap och skulle gärna bli singer/songwriter och författare då jag blir stor. Dock så blir det nog att utbilda mig till bibliotekarie och svensk- och engelsklärare efter gymnasiet bara för att ha en säker utbildning. Jag gillar att ta vara på mina intressen inför framtiden.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

DanceOnRainbows
5/9/11, 9:22 PM
#17

# 15

Jag tycker faktiskt första säsongen var bättre än andra <:
Jag vill inte spoila för mycket då, men Santanna <3 Brittany = true forever ;D

[RussinsMusli]
5/25/11, 12:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag är en tjej på 18 år, älskar hästar, råttor och fotografering. Brukar vara här inne ibland men har aldrig något vettigt att skriva! 
Jag heter Lise och bor i skithålan Gnesta med min mamma och mina 10 små barn (råttor).
Jag är en igelkotte, eller huggorm, stor i mun och går snabbt in i försvarsposition. Jag älskar att provocera folk för att se vad dom går för men blir alltid lika sur om någon "äger" mig. Jag är en självständig person, ingen bestämmer över mig, jag gör det jag vill göra och jag väljer själv mina val. Mamma har aldrig kunnat sätta gränser för mig, inte ens som barn, jag har alltid gjort som jag velat och kännt för ändå - på gott och ont. Men man lär sig av sina misstag, right?

Jag har nog alltid dragit mig till både killar och tjejer, jag är alltså bi. Har ett nuvarande förhållande med en kille, mitt hjärta, min stora kärlek.
Jag blev ihop med en tjej första gången när jag var 14 år, har dock varit med tjejer innan. Det var då jag skulle berätta för min mamma och syster.
Mamma sa "Jaaadu, Lise. Ehhmm… Jag har väl alltid vetat att du har dragits till tjejer också, enda sen du var liten!"
Och min syster sa "COOLT!" med världens smajl. Haha!

Jag utbildar mig just nu till undersköterska för att sedan gå vidare till sjuksköterska. Jag älskar och brinner för allt som har med sjukvården att göra - akuten, psykriatrin, medicin - allt. Det är sjukt intressant och jag trivs verkligen med det! :)

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer…
Ni får iallafall en bild på mig och mitt lite mer aggressiva barn (som mamma även säger är som mig - fast i råttform!) Cool

Parvel
5/30/11, 10:41 PM
#19

Hej, jag heter Elin och jag är 15 år!

Jag är lesbisk, kanske något mer eftersom att jag inte riktigt har hittat min identitet ännu.

Jag är intresserad av kaniner och kaninhoppning(trots att jag inte har någon "egen" kanin), samt kreativitet av alla slag! Jga har världens underbaraste fästmö som jag älskar mest av allt <3 Vi har varit tillsammans i snart ett år och träffades genom bilddagboken.

Jag har alltid känt mig annorlunda, jag vet varför nu. Det var inte bara det att jag hade en liten familj(bara jag och min mamma + två katter) eller att jag älskade djur. Jag gillar tjejer, älskar, älskar en tjej!

När jag var liten kommer jag ihåg att jag var på ett bröllop och tänkte "Tjejen är ju mycket finare än killen!" Och på senare år blivit ett stort twilightfan och tillslut tyckt att de "onda" är coolare och Bella är snyggare än både Edward och Jacob.

Det finns heller ingen drömprins för mig, bara en prinsessa. Och hon är min och det är jag så glad för <3

Om jag föreställer mig en kille får jag bara fram hur jag skulle vilja att jag såg ut. Kanske är jag född i fel kön, kanske inte. Har mina "manligare" dagar.

Klippte för ett par månader av mig nästan allt hår till vad min mamma kallar en "synthig" frisyr. Och jag stormtrivs i kort hår! Jag känner mig så otroligt bekväm i det! (nu känns det mer som onödigt babbel än en presentation……..)

Kan väl även passa på att berätta att jag gillar regnbågar och regnbågsfärgade saker! Håller på att skapa min egna lilla religion :D

Det var nog allt, vi hörs!

(Funkar inte att ladda upp bilder)

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

Parvel
5/31/11, 2:37 PM
#20

Tillägger att med "något annat" menar jag att jag inte känner mig riktigft bekväm som kvinna, men inte heller som man. Något slags mellanting!

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

Annons:
[Momiji]
8/14/11, 10:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Hejsan, slänger in en presentation här.

Är en 21 årig tjej som bor i norrbotten. Vet inte riktigt exakt när jag upptäckte att jag var bi. Har aldrig riktigt behövt "komma ut" eftersom jag tror dom flesta redan vet om det. Jobbade även för RFSL en sommar och efter det så är jag ganska säker på att dom flesta förstod. Är ganska öppen med min läggning(tycker då jag) och har fått ett bra bemötande om det.

Håller annars på väldigt mycket med musik och teckning/målning. Pluggade musik under gymnasiet och höll på med teckning på fritiden.

Pluggar just nu på folkhögskola till personlig assistent och på fritiden umgås jag mest med mina 2 kaniner och 3 hamstrar.

Det var lite kort om mig

OttoIsTheShit
8/28/11, 7:23 PM
#22

tja alla :)jessica här, även kallad otto. Bor utanför gbg. så dålig på att skriva om mig sj. Men är bi i alla fall. men är lite mitt emellan. hur man nu ska säga..känner mig både som man och kvinna XD

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

OttoIsTheShit
8/28/11, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

glömde sjklart bilden ;P lite gammal

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

schnuckii
10/7/11, 9:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Jo.

Presentationer är kul!

Jag är 23 år. Levde ett heterosexuellt liv tills för drygt 3 år sedan, då jag blev tokkär i en tjej, som jag var tillsammans med tills för ett par månader sedan.

Annars hänger jag i adhd-forumet, är politiskt aktiv och vegan.

Saga85
10/9/11, 5:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Saga, 26 årig Bisexuell, sjukskriven (men numer ytterst livsglad), djurkär, lekfull hobbyvegan.

Jag hoppas på att försöka mig på att plugga vidare snart inom mitt brinnande intresse - film (som redigerare).

Älskar även musik och spelar gitarr, samt både att läsa och skriva.

Bor i den lilla hålan Göteborg, älskar att dansa till bra indiemusik eller elektroniskt. Eller att ha mysiga hemmakvällar med lite te, tv- eller brädspel, film eller bara häng. Och under sommaren parkhäng med lite fina människor, djur, lingång och möjligtvis lite rödvin eller öl.

Livet är faktiskt rätt så fint när man tänker efter.

[arlington]
10/13/11, 10:42 AM
#26

Jag är väl inte så mycket för presentationer, men ahja. Hade missat att HBT finns på iFokus, hänger mest på andra avdelningar.

Nyligt fyllt 30, men ser fortfarande ut som 20 vilket gör att många som bara är 5 år äldre ser mig som okunnig i många sammanhang och inte "tar mig på allvar". Funderat på att köpa tantkläder, men det vore kanske ingen direkt höjdare att se sig själv i spegeln då. Inte riktigt jag, så att säga, haha! x')

När jag var liten trodde jag att alla kände som mig, och gillade tjejer, sedan blev jag äldre och insåg att jag var annorlunda. Försökte anpassa mig men det gick inte så bra och när jag var 18 fick några vänner och mina syskon veta hur det låg till. Ett misstag egentligen, men det togs emot bra. Hoppades att mor skulle ta upp det, men det var först när jag var 20 som jag berättade för henne i samband med att jag skulle flytta till andra delen av landet. Kanske kände hon att jag inte var redo att berätta och väntade. När jag kallsvettig sade att jag är gay, låg hon bara i sängen och plirade på mig efter att ha lagt ner sin bok och sade "ja, det visste jag redan". Puuh.

Jag har en hund och två råttor som jag delar min etta med, och en dagjycke tre dagar i veckan. Tycker bland annat om att se film och TV- serier, spela, läsa, skriva och träna med min hund. Jag tycker om färgglada kläder ibland, stilrena andra gånger. Emellanåt ser jag ut som ett skogstroll med håret på ända och smutsiga mjukisbyxor, haha. ;D Folk har alltid velat kunna placera in mig i fack, men jag rör mig fritt och ledigt mellan olika stilar och trivs med det. Jag lyssnar på all möjlig musik, vissa dagar känner jag för en viss genre, andra gånger en annan. Hittar jag en bra låt kan jag lyssna på den i veckor till vänners stora förtret.
En Lördagkväll smuttar jag gärna på en öl till en film, i en människoväns glada sällskap, eller enbart med mina svanslingar runtom. Det är väl allt jag kan komma på, är förkyld och kan inte dricka tillräckligt med kaffe idag så jag har lite svårigheter med att formulera mig. ;D

[SweetRose]
10/13/11, 3:30 PM
#27

Hallå alla HBTQ medmänniskor!

Lisa heter jag, ganska ny här. 18 år, bor i ett samhälle utanför metropolen Örebro och trivs rätt bra här. Jag går sista året på gymnaiset och satsar på att komma in på psykologprogrammet till hösten. Mina största intressen är i rangordning; Psykologi, Politik och Filosofi.

Jag älskar marsvin mer än det mesta i denna värld och ses lite som en galning för det eh eh eh. Jag spelar både akustisk gitarr, elgitarr och ukulele (ofta för marsvin, därav galen delen)

Jag brukar kalla mig queer då det blir så slutgiltigt om man säger homosexuell, men har bara blivit kär i tjejer hittills så det är väl något sånt. Jag kom ut helt för lite mer än 2 år sedan men berättade för kompisar när jag var ca 14-15.

På fritiden gillar jag att dricka öl och umgås med mina lika galna vänner eller röja på någon nattklubb! Glad

Annons:
[nattfjäril]
11/14/11, 6:30 PM
#28

Jag är en 24-årig tjej bosatt i Stockholm. Jag kommer ursprungligen från Borås i Västergötland, men flyttade till huvudstaden 2009 eftersom jag, av en ren slump, upptäckt att det var här jag hörde hemma.
Jag bor i en andrahandsetta tillsammans med mina två katter som är mitt ALLT. Kissarna är verkligen tryggheten i mitt liv!

Jag förstod att jag var lesbisk ganska tidigt, jag tror att det var i tioårsåldern, och kom ut när jag var 16. Eller… min lillasyster skötte det åt mig. Den lilla lymmeln hade läst min dagbok där jag skrivit om en tjej jag var kär i, så hon berättade för mamma. "Mamma, Johanna är lebb". Mamma gjorde verkligen ingen grej alls av det, och mormor är numera väldigt intresserad av att läsa om folk som är "gujj" och av "prido"-festivalen. Min lillasyster är tyvärr homofob (och trångsynt i största allmänhet) och pappa är väl inte sådär jätteförtjust i det heller, men honom har jag ingen kontakt med av andra anledningar.

Jag har aldrig haft någon flickvän, vilket jag antar beror på att jag, på grund av att jag har Aspergers syndrom, har svårt att läsa av andra människors signaler och att känna av situationer. Det har blivit lite dumt ibland, hehe ;P Jag tror även att jag är asexuell, jag vill helst inte "peta där nere" på någon och vill inte att någon ska göra det på mig heller.

I övrigt är jag en tjej som tycker om att skriva poesi, spela teater, rida, läsa böcker m.m. Jag har även en stor passion för "swapping" (byta grejer) och Coca-Cola och choklad :)

Skivvy
11/19/11, 8:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Är en av de som står i bakrgunden på HBTQ forumet emn kliver väll ut ur dunklet för en liten presentation.

Jag heter Anna, är 20 årig piga och mjölkar dagligen omkring 400 kor. Håller även på med hästar, främst min lilla shettis kille. I övrigt delar jag mitt liv med katterna Sessan och Sussi som är två väldigt socialt handikappade katter. Här snackar vi att bokstavligt talat vara in under skinnet.

Jag är glad och positiv tjej men mycket jädrar anama. Kom ut som Bisexuell när jag var omkring 14 tror jag. Hade nog fortfarande inte komit ut om inte min bästa killkompis vart gay. Möttes inte direkt av de bästa reaktionerna. Mina föräldrar vet inget om, tror dock dock dom alltid misstänkt att jag inte är "normal". Hur som, har aldrig haft ett förhållande med en tjej, rätt har inte dykt upp. Inte kille heller för den delen Skrattande Är väldigt öppen med min läggning och alla vänner och folk i min omgivning vet om att jag även tänder på tjejer. Tas numera emot med öppna famnar.

Cafesinner
11/27/11, 4:32 PM
#30

Lesbisk tjej på snart nitton här. Förstod att jag tyckte om kvinnor när jag var runt åtta, men då visste jag inte vad det innebar.. Mamma är rätt troende och trångsynt så hade inte direkt fått "lektionen". Började runt den åldern bli helt besatt av bröst xD haha… Speciellt efter madonnas video La Isla Bonita där hon ligger på golvet i urringad flamencoklänning. Blev kär i min första tjej när jag var runt 11-12 (lite blurry med det där) men fattade inte riktigt vad som hände förän jag fyllde 13 och hörde uttrycket Bisexuell. Kom ut som det av misstag och det var hemskt, mobbades nästan till döden bokstavligt talat.. Pappa tog det jättechill och sa mest "soft vi kan kolla på brudar ihop när vi fikar!" medan mamma var typen som ignorerade det och fnös/skrattade. Inte som om det var en fas, utan som att jag bara försökte vara speciell.
Det slog mig sedan mer och mer att killar inte var så väldans intressanta… kunde bli lite småförtjust i dem men tände verkligen inte sexuellt på dem och jag tyckte mest det var obekvämt att vara intim osv. Tröttnade också extremt fort om jag hade förhållande med en kille. Var lite sådär "is this all there is?!". När jag fick min första flickvän vid 17 års ålder var första gången jag verkligen kysste en tjej på riktigt första gången. Hånglade till och med. Jag glömde att pastavattnet kokade, jag skakade i hela kroppen och…ja… resten kan ni klura ut haha. När hon hade åkt hem sa jag till pappa "Du, jag är lesbisk". "Ah okej cool:)" sa han ungefär.
Sedan kom jag ut till mamma vid matbordet när hennes nya kille och min bror satt med. Det blev mest konstig tystnad och jag ville bara sjunka igenom jorden. Efter dess har vi haft en stor diskussion där jag grät jättemycket och berättade att jag kände mig sårat för hon inte tog min läggning på allvar osv och nu är det bra mellan oss. Citerar henne "Jag älskar dig som du är, vare sig du är tjock eller smal eller gay eller hey eller fan i helvete!"
Det höll inte med just den tjejen men nu har jag varit tillsammans med min nuvarande flickvän i över ett halvår och jag är lyckligare än någonsin. Älskar henne av hela mitt hjärta och har verkligen hittat rätt.

Jag bor i Uddevalla och hon Södertälje så vi ses kanske 2 ggr i månaden och extra på alla lov. Jobbigt men definitivt värt slitet och pengarna! Annars går jag på internatskola där jag läser djurvård samt bor hemma på helger och lov med mamma och bror. Pappa har jag ingen kontakt med längre.

Cafesinner
11/27/11, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Här är jag och flickvännen btw. Jag är rödtotten och hon är alvprinsessanKyss

[Momiji]
11/27/11, 5:35 PM
#32

# 31 Så fina ni är tillsammans Glad

Cafesinner
11/27/11, 5:36 PM
#33

Hihi tack(A)

Onslow
11/28/11, 4:10 PM
#34

Hållit mig undan lite här, då jag är såpass ung. :)

Kort presentation då. Jag heter Lina och är 13 år, fyller 14 i maj. Har varit öppet Bisexuell i runt 1-2 år tror jag, så insåg väldigt tidigt att jag kanske inte var precis som alla andra.

Jag har inte exakt "kommit ut", då jag tycker att det är onödigt. Man outar sig ju inte när man är hetero (heter det hetero eller hetro? Vet inte, haha) så varför när man är bi eller gay?

Jag har ända sen jag var liten sett mig själv som queer (eller ja, kände väl kanske inte till just det uttrycket, men ja) och har aldrig "trott" riktigt på heterosexualitet eller homosexualitet. Förstår verkligen inte hur man inte kan älska en människa på grund av dennes kropp.
Men till exempel, vi säger att du är en straight kvinna som träffar din drömman. Han är snygg, han älskar dig och har just den personligheten du älskar. Sen får du reda på att "han" är en kvinna egentligen, en Transsexuell eller så. Slutar du älska honom då? Jag förstår inte!

Dock går det lite upp och ner för mig. Ibland gillar jag bara tjejer, ibland bara killar, men oftast både och.

Som person är jag väldigt glad och flummig, men älskar att verkligen diskutera om man kan säga så utan att låta gammal, haha! Men älskar människor som jag dels kan skratta som fan med, dels kan snacka seriösa ämnen med. Att verkligen få uttrycka mig - sån är jag. 
Annars är författande viktigt för mig - jag och en nära vän brukar kalla oss konstnärer, fast vi använder ord istället för en pensel. :) Dock har det varit svårt att fortsätta skriva på mina dikter, noveller och låtar då jag saknar en musa, har nämligen inte hittat just den där personen som kan få mig att skriva bra. Förut har jag skrivit, och jag citerar min svenskalärare, fantastiska, lysande dikter, men inte nu alltså.

Saknar verkligen att vara kär i någon! Jag är vad de flesta i min ålder skulle kalla "efter", menandes att jag varken kysst eller ens pussat någon på munnen, jag har aldrig haft en flickvän eller pojkvän. Jag längtar som sagt otroligt mycket, så det gör ont, efter just den där rätta personen, men ja. Det kommer väl när det kommer, antar jag, även om det vore mysigt att ha någon att sakna. :)

På fritiden är det ridning, samt japansk kultur (där även språket, anime, manga, you name it) som gäller. Det är vad jag lever för efter att skriva då, men det är ju svårt utan inspiration!

Det blev inte så kort, oj. ^^,
Men detta är jag alltså! Hallou~

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Aprilisaname
12/15/11, 11:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Jag heter April Medina Lundvall och är 18 år. 
Jag har alltid vetat att jag var homosexuell (när jag hörde ordet "lesbisk" så visste jag genast att jag var det.), min första kärlek var Björk. 
Min familj på mammas sida tar det väldigt bra! Hela släkten där är lite bisexuella och liknande så det har alltid varit öppet inom familjen och jag är inte den första. Däremot så har jag fortfarande inte vågat berätta för min pappa och släkten på hans sida, jag har försökt vara uppenbar men han inser bara det inte.. 

Mina intressen är Pokémon, tv-spel, djur och deras rättigheter och lite annat smått och gott.
Jag och min sambo har två Chinese crested tillsammans vid namn Amelee och Elliot! Vi har också en hamster, bob the hamster.

Jag är halvspansk men har varit en dålig dotter och inte hälsat på min pappa särskilt mycket, en gång detta året och innan dess så var jag 11.
Försöker nu ta igen relationen och hoppas på att jag och Karoline kan flytta dit om några år!

[WiresInABox]
3/2/12, 9:50 PM
#36

Jag tror det här är mitt första inlägg i hela iFokus-universumet! Jag tyckte det kändes viktigt att säga!

Min sexuella läggning och könsidentitet har varierat under åren, har väl funderat på både det ena och det andra sedan jag kom i puberteten. Jag ser mig nu för tiden som en genderqueer kille och trivs med att bli kallad han (hen går också bra). Föddes som tjej men kände mig mer som kille, jag hoppades att det skulle gå över men det blev bara värre med åren. När jag var 20 började jag på utredning för transsexualism och nu (är 26) har jag opererat bort brösten, bytt namn och gått på teststeron ganska exakt 4 år. Jag lever helt som kille, de flesta har accepterat det. Men jag känner att det gått lite fort och att jag tappat bort mig själv lite, så jag ska ta ett uppehåll med testosteron-behandlingen nu för att se om jag mår bättre. Jag har inte ångrat något och jag vill inte bli tjej men jag vill hitta ett läge där jag trivs med mig själv och mår bra.

Det har så gott som uteslutet varit killar som gällt för mig fram tills för några år sedan. Jag tror att när jag började tycka om min egen kropp mer började jag tycka om tjejers kroppar mer samtidigt. Och vid det här laget bryr jag mig inte om vilket kön folk har eller hur deras kroppar ser ut, jag tycker inte det är viktigt. Om jag ska kalla mig något är det väl Pansexuell (bisexuell kan jag också kalla mig, men det stämmer inte riktigt eftersom den termen bara innefattar två kön och jag vet att det finns fler könsidentiteren än så). Och jag tycker många har en väldigt bestämd åsikt om hur sex ska gå till, men jag ser det inte så. Man tar vad man har, hur det än ser ut, och gör det psykiskt och/eller fysiskt skönt liksom! Behöver det vara svårare än så?

Jag är singel för tillfället och just nu skulle en partner bara va ivägen, men såklart är det lite ensamt ibland! Men jag har mina hundar :) Har en strävhårig tax och en spanielblandras, särksilt taxen och jag har ett väldigt speciellt band (intalar jag mig… oftast vill hon bara ha min mat…)

Just nu är jag arbetslös men jag pluggar tyska på egen hand för att ha något vettigt att göra. Annars spelar jag harpa, skriver berättelser, ritar, går i skogen, lyssnar på ljudböcker och ser på TV-serier (jag älskar Buffy the Vampire Slayer!). Är utbildad Grafiker och söker jobb som lite allt möjligt.

checkbox
3/5/12, 2:29 PM
#37

Ja, jag kör väl en presentation här jag också!

Jag heter Erika, bor i Örebro och är 20 år. Pluggar till behandlingsassistent på Örebro Universitet men satsar på att försöka komma in på Socionomprogrammet nu till hösten. Jag är i vilket fall homosexuell och har varit utkommet gay sedan jag var omkring 15-16 år. Nu har jag dock varit tillsammans med en transkille i cirkavis ett år, så ni får väl välja själva vad ni vill definiera mig som. Jag står dock fast vid mitt tidigare utlåtande Flört. I övrigt så tycker jag starkt om kaffe, att skriva och musik (både att skriva, spela och lyssna på). Bland annat. Jag är en periodare i det mesta, allt från vad min tid läggs på till mat och musik-, och filmsmak. Just nu är filmtittande lite bristande i och med att vi inte har lyckats fixa en TV till vår nya lägenhet ännu. Musikmässigt är det ganska mycket äldre och brittisk rock samt brittisk hip-hop som gäller. Har förövrigt två deguhanar som förgyller min tillvaro en hel del, tillsammans med familj, vänner och min sambo - givetvis!

kotickiha
3/14/12, 9:48 PM
#38

Kör en jag med då.

Heter Minnah och är 14 bor i Gbg och är svag finsk och svag amrikan. Fyller i januari. Kallas Millah eller Kotickíha ( vete fan var det kommer ifrån!? ) Pluggar då i skola men funderar att välja frisör - jobba lite - foto media. Jag är galet kär i språk, manga, länder, asien och djur. Ska flytta om 2 år till liten ort vid namn Lindome där jag föddes och ska inreda rummen ( har hela övre plan för mig :D) i Asien tema.

Jag är då mer biosexuell än ''vanlig''/lebb. Då jag tänder på både en tjej och kille i skolan. Men har inte varit ihop med någon ännu.

Jag är som sagt språk och asien nörd men har aldrig varit i Asien :'( men vill gärna dit. Någon som läser språk från Asien ( alla) får gärna skicka pm eller gå till min blogg som jag skriver längst ner

I

I                                                                                                        V

Någon som vet bra Asien sidor, djur sidor och manga sidor? på

svenska gärna. Jag har 1 hund och 2 katter om jag inte har nämt

det. Men det var allt för mig!

http://www.millahsphoto.blogspot.com

Ravynsfair
3/29/12, 2:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Vet inte riktigt hur jag hamnade här men efter att ha läst alla era presentationer så kände jag mig lite skyldigt till att göra det också. 
"Jag har läst om er, då får ni läsa om mig också"

Jag är en snart 20årig tjej från Smålands djupa trollskogar.  
Är helfinsk med finsktalande föräldrar, talar själv mest finska. 
De första 8 åren av mitt liv spenderades mestadels i det finska Lappmarkerna där min pappa är ifrån. 

Jag är Bisexuell men det är ytterst få som vet om det.
Har alltid varit besatt av den kvinnliga kroppen och kommer nog alltid vara det.
Finns ju inget finare?!

Jag skulle likaväl kunna vara lesbisk men nu är det så att jag varit sambo med en kille sedan strax över ett år tillbaka.
På måndag firar vi 2 år ihop.  

Min sambo är själv väldigt "tjejig" så hans läggning är jag lite fundersam på också. 
Det är många som frågar om "han har alla hästar hemma".
Svara på det kan jag tyvärr inte då jag aldrig tagit upp det med honom.
Han får göra det när han känner att han vill.
Om det behövs nu vill säga.

Jag har alltid gillat tjejer men inte vågat stå för det pga extremt trångsynt släkt. 
(Aldrig fått ha tjejkompisar sovandes över för pappa)
Kanske därför jag är ihop med en femenin kille?
Det är något jag funderat på ett tag.

Nåväl, nog om det.  
Jag är djurgalen, har alltid haft djur omkring mig.
Har just nu 5 kaniner, 1 schäfer, 3 katter och x antal fiskar fördelade i 2 akvarier. 
Får inte glömma dammråttorna också.
Har även en häst på foder, 26åriga fjordingen Tilda. 
Låt er inte luras av åldern, hon är en riktig j*vel!

Ehm. 
Vad mera? 
Jag väntar på en utredning för asberger då min psykolog misstänker att jag har detta. 
Ju mer vi diskuterade, desto mera gick det upp för mig. 
Ja. Det är nog så. 
Jag är även väldigt deprimerad och extremt osocial i omgångar.
Har väldigt svårt för förhållanden och behålla vänner,
är även konstnärligt lagd då jag alltid har målat/ritat/skrivit.

Hur sjutton har jag lyckats vara tillsammans med sambon i 2 år tänker ni då?

Tålamod. Jag har sakta vant mig och han har hela tiden stöttat mig. 
Finns tillfällen då vi verkligen gått varann på nerverna för att jag inte fattar vad han vill eller vad vi ska göra och varför. 
Sen så är det viktigt att kompromissa.

Jag hatar ha folk hos oss, han är väldigt social av sig.
Han tar hem kompisar en stund = Jag går ut med hunden eller åker till hästen till exempel. 

Ehm.
Nu får det räcka. 
Hejsvejs! 

Bjuder på en bild på mig och min "lilla" kanin Ophelia.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

yami666
4/1/12, 7:16 PM
#40

Hej :) Jag är en 18 årig tjej från stockholm som är Bisexuell, men för tillfället är jag mer intresserad av tjejer än killar.  Jag har inte kommit ut helt än, men mina äldre bröder och min bästa vän vet om det. Som person kan jag vara ganska blyg i nya sammanhang, men så fort någon börjar prata med mig blir jag väldigt pratglad. Jag kan även vara barnslig i vissa sammanhang, jag älskar att kolla på disney och annat tecknat och läsa fantasyböcker. Vanligtvis är jag dock ganska lugn, jag tycker om att sitta ner med vänner en kväll och prata snarare än gå ut på krogen. Jag tycker om att skriva och pyssla, gärna i form av scrapbooking eller med pärlor. Jag gillar även att baka, kolla på film, rita och spela tv-spel. Just nu går jag i skolan men när jag tar studenten vill jag jobba lite och sen resa och se världen. Jag hoppas även kunna åka till japan om några år plugga, förhoppningsvis manga då jag älskar att läsa det själv. Jag har precis flyttat hemifrån till en lägenhet i stan, men bor ändå deltid hos mina föräldrar i deras hus. Jag älskar djur, framför allt hundar, men alla djur med päls är underbara! Jag hade en hund fram till för ett år sedan och hoppas kunna skaffa en ny snart :) Åh, om det är någon som är intresserad kan jag meddela att jag för tillfället har blått hår och en labret (en labret är en piercing i läppen) ^^ [ändra]

Henrik93
4/15/12, 11:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Henrik heter jag!

18 år, bor i Dalarna.

Jag har alltid varit medveten om att jag gillar killar, dock så anser jag inte att några normer finns, jag kallar mig själv en "människa". Men Just tjejer… Nej. tyvärr!

Jag älskar djur, speciellt undulater. Men min ögonsten var tvungen att flytta för att min lotsas pappa var allergisk mot sporer i deras avföring. Tragiskt.Men snart tänker jag skaffa en igen.

Mina intressen är piercing, tatuering, streetdance, musik, hårklippning.. Ja, för mycket för att räkna på två händer. Men många lagom ovanliga, estetiska/praktiska intressen.

Just nu så pluggar jag andra året på omvårdnads programmet som ska ligga ill grund för mina framtida planer om att öppna en helt egen tatuering och piercing och kanske även frisör studio i ett.

Men kärlek saknas fortfarande.

Till sättet är jag ganska sprallig, alltid uppe i taket, glad, rättvis, givmild, och kramsjuk. Älskar att hjälpa människor, och finnas där för dom, vare sig dom är sjuka, friska, gamla eller unga. Jag älskar att få folk att le. Och jag får ofta höra att jag har den sällsynta förmågan att få vemsomhelst att le, utav bara min närhet. Vilket känns bra faktiskt.

Jao, där har ni mig!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Annons:
[Vargöga]
4/16/12, 6:55 PM
#42

Känner att det är dags för mig med.

Just nu heter jag Emilia men är en transkille. Visste redan när jag var liten att jag befann mig i fel kropp. Försökte göra en massa saker som killarna kunde göra så som att kissa stående, haha. Gick med skumgummiboll i trosorna efter skolan.

När jag var runt 22 så träffade jag en kille och vi gifte oss och fick tre flickor tillsammans. Nu är vi skilda och jag har kommit ut att jag är en transkille.

Min mamma tycker inte om detta men har inte sagt så mycket.

Jag är inte bara en Transsexuell person utan när jag väl gjort min korrigering så kommer jag att bli gay. Flört

Zebrabajz
4/23/12, 12:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Jag heter Patricia (Pisa) och är 18. Jag är lesbisk och har nu varit tillsammans med min flickvän i över ett år.
När jag i efterhand har tänkt efter så har jag sett att lesbiska tendeser har funnits där länge. På dagis var jag ett tag jättekär i en tjejkompis. Hade även vad man skulle kunna kalla en "gaycrush" på Jill Jonsson (Precis som min nuvarandre flickvän, ganska roligt faktiskt)

Under lågstadiet och mellanstadiet hade jag många pojkvänner, men fick ibland någon liten förälskelse i en tjej (vilket jag aldrig berättade).

När jag gick i sjuan förstod jag att jag var Bisexuell, hade börjat inse att tjejer var snygga osv. Tyckte även det var lite speciellt att se två tjejer kyssas.

När jag började i åttan fick jag min första flickvän, det var en av mina vänner som jag hade varit kompis med länge men inte så nära relation. Efter henne hade jag ännu en flickvän och sedan pendlade det lite mellan det två (ni vet barnsliga realtaioner).

När jag gick i nian blev jag kär i en av mina bästa killkompisar, vi var på g jättelänge men ingen ville ta första steget. Tillslut sa han att han inte ville förstöra vår vänskap och vi blev inte tillsammans.

Efter detta hade jag sex med en kille för första gången (hade sex med min andra flickvän först. Alltså var det hon jag förlorade oskulden med). Men iaf efter denna kille visste jag att jag var lesbisk.

Jag och min flickvän går i samma gymnasieklass. När vi träffades blev vi kompisar ganska snabbt, och helt plötsligt var hon min bästa vän. Jag hade tänkt tanken på att vi kanske kunde bli tillsammans men sköt liksom bort tanken eftersom vi gick i samma klass och allt. Men senare efter att ett par kompisar påpekat att vi verkade vara på g så blev vi närmare och tillslut tillsammans.

När jag var liten var jag en pojkflicka, hade okammat hår, stora kläder och åkte skateboard. Jag är fortfarande lite så nu, men inte det som folk skulle kalla "butch". Jag har ofta killkläder och trivs bäst när mina bröst är bundna. Ibland önskar jag att jag var en kille, eller iaf Transsexuell, liksom bara så jag vet vad jag är. Just nu känner jag mig som ett sånt mellanting att jag nästan mår dåligt ibland.

Jag vill egentligen inte vara en kille, vill inte ha snopp och hår och allt. Men jag trivs bäst i killkläder och vill liksom helst klä mig som en gentleman. Jag älskar när min flickvän säger "gubben" "prins" eller "pojke" till mig, vet inte varför. Känner mig välidigt ofeministisk. Haha.

Blev lite väl mycket, förlåt men kändes bra att skriva av sig

Bilden förestället mig och min flickvän (jag är den till höger) när vi blev fotade av vår kompis. Vi går alla tre en fotolinje så det är sånt här vi gör

MyTwiggs
4/27/12, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Nämen jag vet inte om jag har presenterat mig ordentligt, jag har varit medlem här ganska länge men är väl halv-aktiv (som vi är över lag här kanse ;)

Jag heter Twiggie och är 87:a, Jag har vetat att jag gillar tjejer sedan jag var kanske 7 och jag har varit öppet homosexuell sedan jag var i nedre tonåren. Jag lever tillsammans med min underbara flickvän och vi är förlovade sedan ett år tillbaka. Annars ägnar jag mig åt kattuppfödning, akvarellmålning, lite USA-resor och jobbar i en verkstad. Jag har en blogg där man kan läsa lite av varje Skrattande

twiggs.mytwiggs.com

Det var det! Här är en bild på mig och min flickvän (jag pussar henne på kinden)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Savoy
5/6/12, 11:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Och jag är 60 år, bor på västkusten. Jag saknar en snäll o mogen väninna att bara promenera eller cykla en sväng med, eller hoppa i havet o leta tång o sjögräs.  Hängar du med en sväng??

                     Vänligast från Savoy.

Bine93
6/26/12, 12:40 AM
#46

Är precis ny här så kan köra en liten presentation :)

Heter Sabine och bor i en liten stad som heter Lidköping. Är 19 och har precis tagit studenten.. Vad jag ska fortsätta läsa vidare till är just nu lite i ovisshet.. Känner nu i efterhand att jag valt helt fel linje på högskolan.. 
Men min stora passion i livet är i alla fall att skriva, det hade jag aldrig kunnat leva utan…
Har alltid älskat djur men pga allergi i familjen har jag aldrig fått skaffa.. Men när mamma flyttade fick jag lov och har nu tre hamstrar som jag är otroligt fäst vid Glad Annars gillar jag både hundar och katter, men är nog lite mer av en kattperson.
Älskar även tatueringar, har en och många fler ska det bli..

Har alltid vetat om innerst inne att jag var lesbisk, men det tog tid för mig att erkänna det. Blev kär i min första tjej i fyran ungefär, men förstod det inte riktigt förrän i efterhand.
Har endast haft en tjej runt 17-28 års åldern, men det är slut sedan ett år tillbaka. Min familj har haft blandade reaktioner, pappa och hans sida av släkten har tagit det bäst. Andra sidan av släkten har tagit det sämre.. De pratar inte om det och nämner det helst aldrig. Har fått höra en del elaka kommentarer ifrån min mor men annars försöker hon ignorera det..

Ser mig själv som pojkflicka. Har nyss klippt håret kort och älskar det. Gillar att ha lite pojkigare kläder osv.. Gillar inte alls när folk antar att jag är feminin.. Jag vill inte vara kille, men tycker bara inte om att folk ser mig som enbart tjej..

I sättet är jag bland annat snäll, trevlig, för omtänksam för mitt eget bästa, pålitlig och blyg. Glad
Bild blir ingen just nu för orkar inte leta fram en Flört

iamanoreo
6/26/12, 4:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Är ny här så tänkte säga något lite kort om mig för jag vet inte vad jag ska skriva, annars hade det blivit massor^^

Jag heter iallafall Veronica, kallas för Ski eller Vero.
Jag är 23 år, bor i norrköping med min mamma, hennes hund ochminatre gerbiler. Jag är Bisexuell, vilket jag förnekade tills jag var 19 (jag skyller på skolan och kyrkan).

Jag har faktiskt aldrig varit med en tjej, har däremot blivit förälskad i
några, men var i förnekelse då.

och nu vet jag inte mer vad jag ska skriva så jag avslutar med det :)

monstermash
6/29/12, 11:54 PM
#48

#46 - Oj vad du påminner om mig! Speciellt delen om pojkflicka, och hur du är i sättet. :)

Annons:
Bine93
6/30/12, 1:29 AM
#49

#48 Hehe jasså va roligt :)

monstermash
6/30/12, 11:47 AM
#50

Jag kanske borde ta och presentera mig också…

Jag är bisexuell, och är just nu tillsammans med min flickvän sedan några få dagar tillbaka. Känns jättefint än så länge, men det gör det väl alltid när man är nykär. Kyss Kommer flytta ihop med henne nu i augusti, på våran internatskola, vilket var bestämt långt innan vi ens blev ett par.

Jag älskar att fotografera, och står för vad jag tycker. Jag är dessutom lite för ärlig, säger i princip alltid vad jag tycker och tänker, vilket ofta kan få folk att tycka att jag är okänslig. Kör efter principen att ärlighet varar längst. Är en typiskt pojkflicka som aldrig bär klänning/kjol, och alltid strövar omkring osminkad i bekväma kläder. ;>

Insåg att jag var Bisexuell redan när jag var 12 år (alltså vetat det i fem år i år), och hade min första flickvän. Dock varade det inte mer än sådär två veckor, innan hon avled. Efter det har jag aldrig riktigt vågat ge mig in i ett förhållande med en tjej, förutom med min nuvarande då. Känns som det är dags att gå över gränsen nu och chansa.

[Joar]
6/30/12, 4:04 PM
#51

Jag är en transkille på 30+. Har vetat sedan jag var liten att jag egentligen hör till manskönet än en kvinna. Under mina år som gift så har det legat lite i skymundan. Nu är jag singel och då har dessa tankar kommit upp till ytan igen.

KaosPrinsessa
6/22/13, 12:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Hej!

Tråden har visserligen inte blivit skriven i på ett tag, men jag tar och skriver i den ändå.

Jag är i alla fall ny här, eller hyffsat nu, har lurkat runt lite ett tag och inte riktigt vågat/vetat vad jag ska skriva. Men nu ska jag försöka få ihop nått. Är född 1987 och är biologiskt sett en tjej, men jag känner mig vare sig som tjej eller kille, något som har tagit mig länge att förstå och sedan ett tag till att erkänna. Men kommer nog aldrig sluta känna mig "fel", vilket inte enbart har att göra med min könsidentitet (eller ska jag säga brist på könsidentitet?) utan även pga att jag har autism och ADHD. Kan inte heller känna sexuella känslor för någon jag inte har ett speciellt band med, allt med porr och one night stands och sånt kan jag inte förstå (inte för att jag anser att de som gör det är fel, kan bara inte förstå det), men annars spelar könet ingen som hellst roll när det gäller att utveckla vare sig romantiska eller sexuella känslor.
Min familj känner inte till detta och jag vet inte om jag kommer säga nått till de. Vissa skulle nog hantera det, men inte alla. Huvudsaken är att mina två viktigaste människor gör det (mitt boendestöd och personen jag älskar).
Ni kanske undrar varför jag heter KaosPrinsessa om jag nu inte känner mig som vare sig man eller kvinna. Det är helt enkelt för att det är ett namn jag fått av en kompis för flera år sedan och det har helt enkelt blivit kvar och jag har inget direkt emot det.
Mitt tilltalsnamn är Tanja, men jag har lagt till namnet Kim, men jag vågar inte ha det som tilltalsnamn fastän jag hellst skulle vilja det.

Oj vad långt det blev! Det var inte riktigt meningen.

monstermash
6/22/13, 1:13 PM
#53

Välkommen hit Kim! Det gör absolut ingenting att det blev långt, vad roligt att du delade med dig så vi fick en chans att lära känna dig. Du behöver absolut inte vara rädd att skriva i trådarna, det är bara att skriva på! =)

Cafesinner
6/26/13, 9:15 PM
#54

Wow, gammal återupplivad tråd haha, :D

Upp till toppen
Annons: