Annons:
Etikettpresentationer
Läst 982 ggr
raphanus
12/30/08, 8:53 PM

raphanus presenterar sig

Så länge som jag över huvud taget har funderat kring sex pch samlevnad, och det började jag med tidigt i livet (det gör nog de flesta på ett eller annat sätt) så har jag identifierat mig som Bisexuell. Jag har inte alltid haft samma namn för det jämt, men det har alltid gått ut på samma sak.

Jag trivdes väldigt dåligt där jag växte upp, och var aldrig intresserad av att ha något förhållande, eftersom jag visste att det kunde öka risken för att bli kvar i den stad där jag bodde. Jag strulade mest runt, och det blev bara tjejer, av nån anledning. Men alla mina vänner visste att jag identifierade mig som bi. 2002 var jag på min första Pride-parad.

Den 1 juni 2005 flyttade jag till Stockholm. Biljetten till det årets Pridefestival var redan köpt. Jag var fast besluten att börja leva ut min homosexuella sida på allvar. Den 3 juli samma år träffade jag en gammal bekant från min hemstad. Vi började gå ut och äta lunch tillsammans. Den 22 juli samma år fick jag ett mejl från henne där hon skrev att hon inte kunde dölja sina känslor längre. Hon ville bli ihop med mig. Och jag kunde inte förneka att jag var intresserad av henne. Jag hade ju egentligen gått och suktat efter henne i åtta år.

Jag sålde min Pride-biljett vidare och flyttade in hos tjejen. Vi började leva heterosvenssonliv. Vi gick på gym en gång i veckan, degade framför tv:n på helgerna och åkte till Gran Canaria på semester. Jag trodde att förållandet skulle hålla länge, så jag siktade in mig på att leva som hetero resten av mitt liv. Därför ansökte jag och blev godkänd som blodgivare. Det är jag fortfarande, och det håller mig från att vara promiskuös, för det ger en ordentlig kick. Jag känner mig oövervinnelig efter varje tappning.

Förhållandet sprack efter drygt åtta månader. Jag dumpade henne, för jag stod inte ut. Hon skyller uppbrottet på att jag inte är "tillräckligt hetero", men jag är övertygad om att jag även skulle ha lämnat en kille om han hade betett sig som hon gjorde. Och om hon menar allvar med att det är så heterosexuella måste leva, som hon ville att vi skulle leva, är jag allvarligt bekymrad för den heterosexuella delen av befolkningen.

Vi levde som i en bubbla; en liten enklav i vår trea i förorten. Att umgås med andra var uteslutet, eller skulle i alla fall ske mycket restriktivt. Vi hade ju funnit varann, så varför skulle vi behöva mer än så? resonerade hon. Hon ville inte kalla det svartsjuka, utan menade att det ju var så det skulle vara i ett fast. seriöst förhållande.

Jag blev väldigt ledsen. Ledsen över att hon var så inskränkt, eftersom hon egentligen också är väldigt duktig i sitt arbete och har rolig humor. Ledsen över att jag själv hade varit så omdömeslös att jag föll för henne.

Så, här står jag nu. Cynisk och förkrossad.

I övrigt så, tjaa, jag är fast medlem i två körer och hoppar in i två andra vid behov. Körsång är som idrott för mig; det håller mig i trim. Jag gillar sparesor och matlagning. Turkisk och iransk mat är gott. Jag vägrar ha TV. Jag anser mig ha en bred musiksmak, men utesluter generellt band som har dubbelnamn. Jag gillar hösten, för färgerna och dofterna. Jag är extremt morgonpigg. Jag är språknörd. Jag läser hellre tecknade serier än skönlitteratur, men gillar ändå Herbjørg Wassmos, Tarjei Vesaas och Peter Høegs böcker. Jag kan inte cykla. Jag har inte körkort. Jag är en hängiven fotgängare. Det var väl allt, tror jag.

Annons:
Ichigo-Sweetie
1/2/09, 1:18 AM
#1

Vilken tjej är det?! Hoppas du hittar någon du trivs med och gillar. Det där med Heteronormen stör jag mig på, det MÅSTE INTE vara en kvinnlig och en manlig i ett homo/bisexuellt förhållande. Jag som precis har kommit på att jag är lesbisk växlar, när jag får en tjej och flyttar ihop med henne kommer jag fixa datorn om hon fixar bilen, jag lagar maten och hon städar.. Liksom, det är en myt att det är en kvinnlig och en manlig i ett förhållande. Och det gör det så hetero..

Hoppas du hittar någon killer eller tjej som gillar dig för den du är, oavsett om du inte är så "hetero".

Kram!

Tussebus
1/2/09, 12:46 PM
#2

Instämmer med #1. Låter som ett skumt sätt att resonera tycker jag!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Upp till toppen
Annons: