Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1114 ggr
BraveandCrazy
11/24/08, 11:16 PM

Julafton om en månad.

Så är ni redo för den stora dagen om en månad?

Medarbetare på HBT ifokus

Annons:
hus-musen
11/25/08, 12:32 AM
#1

du glömde ett alternativ, jag har börjat handla men jag är långt ifrån klar=)

Qui dormit, non peccat

 


BraveandCrazy
11/25/08, 10:01 AM
#2

Attans!
Jag tror inte man kan lägga till alternativ nu.
Ska kolla.

Medarbetare på HBT ifokus

FrauBlycher
11/25/08, 10:06 AM
#3

Jag firar inte jul.

sara1987
11/25/08, 1:19 PM
#4

vi är på tok för stor familj för att kunna byta julklappar. det kostar mer än de smakar i stort sett. de två senaste åren har vi spelat julklappsspelat (på pappas sida), man har köpt lika många julklappar som man är för ca 10-20 kr. sen spelar man om dom. förra året fick jag dock bara en toappaersrulle. hahaha. men ja va nöjd.! Glad

Tussebus
11/25/08, 3:34 PM
#5

#4 Låter som hos min pappa. Där brukar vi också spela julklappsspelet eftersom vi är fem syskon varav tre har respektive + div. barn. Oj då glömde jag ju styvbrorsan ;)

I år ska vi fira jul hos min svägerska. Då köper vi bara klappar till barnen har vi sagt. Fuskigt då de har tre och vi ett ;)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Saga85
11/25/08, 5:40 PM
#6

Vad kul det låter med julklappsspel. Kanske är dags att börja inviga något sådant i vår familj också. Jag har fem syskon varav tre har skaffat sig respektive det senaste året (en sambo, en som snart gifter sig, en som väntar barn). Mycket pengar blir det. Inga extremt dyra klappar blir det, men när man som fattig student lägger ut mellan en fjärdedel och en tredjedel av sin månadsinkomst på presenter känns det mer. Dags att börja ge bort kramar och teckningar i julklapp kanske ;)

Annons:
MyTwiggs
11/26/08, 10:28 AM
#7

Vi byter inte klappar, men vi har en hejdundrande släktfest till jul! Mysigt!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Linn
11/29/08, 9:54 PM
#8

jag har en kvar. eller två kanske.. blir inte många julklappar i år, flyttar hemifrån på måndag så jag har inte så mycket pengar. Men ska köpa något till pappa och något litet till till Daniel, min blivande sambo.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Ragnhildm
12/12/08, 11:05 AM
#9

Med mina kompisar kör vi att man köper en klapp för typ en hundring (Beroende på om man kör med familjen och ekonomi och så vidare kan man ju köpa nåt dyrare för några hundra vilket brukar kunna bli bättre presenter och inte bara krafs, men man kan få vettiga grejer för 100 med =) Men i alla fall. Alla tar ett paket och öppnar och visar vad det är. Sen har man en tärning som man skickar runt och kastar (vi brukar lägga tärningen i locket till ett spel så är det enkelt att skicka runt och slå i utan att behöva krypa på golvet efter den hela tiden) får man en 6a får man byta julklapp med någon. Och så håller man på och skickar runt den där tärningen i typ en kvart. När tiden är ute behåller man den julklappen man har för tillfället. Alla får en julklapp och ingen blir utan och förhoppningsvis är det nåt någorlunda vettigt man fått =)

Tussebus
12/12/08, 9:58 PM
#10

Det är det vi kallar för julklappsspelet hos pappa. Fast vi öppnar inte paketen, då blir det mycket mer spännande. Ett mkt roligt spel :) Man vet inte vad man får. 

För några jular sedan hade det varit rea på pocketböcker tror jag då satsade jag stort och när leken slutade tror jag jag hae lyckats fånga de flesta ;)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Tussebus
12/12/08, 9:59 PM
#11

Glömde säga att det roligaste är när man får sno från varandra (=

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

sara1987
12/15/08, 1:52 PM
#12

#9, #10. det är ju de vi oxå spelar. det är ju skit kul. och vi öppnar heller inte våra.. utan man tar från varabdra utan att veta vad det är i. en jul så va alla ute efter en "vinflaska" (vad alla trodde iaf) men när spelat va slut o den som gick "vinflaskan" öppnade så visade de sig vara en stor flasta men badskum. o den som fick den hade inget badkar. hahaha.

Tussebus
12/15/08, 5:44 PM
#13

Hahaha #12 den va bra!!!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Upp till toppen
Annons: