Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 1231 ggr
Tussebus
2009-01-12 12:37

Tintin outad

I dagens SvD stod det något om att Tintin blivit outad som homosexuell till fransosernas stora förskräckelse.

 Tyvärr kunde jag inte hitta just den notisen på nätet så istället länkar jag till en bloggare som diskuterar detta lite mer ingående:  Tintin i garderoben

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
FrauBlycher
2009-01-12 13:15
#1

och Castafiore har genomgått könskorrigering *fnissar*

hus-musen
2009-01-12 13:57
#2

äsch löjligt, väldigt långsökt att Tintin ska vara homo.

här är länken till aftonbladet..

Qui dormit, non peccat

 


raphanus
2009-01-12 14:41
#3

En av mina två idoler. Den andra är Jacob Dahlin…

hmm….

Saga85
2009-01-12 17:36
#4

Jag har alltid trott att Tintin är assexuell. Han ser ju ut som ett litet barn.

hus-musen
2009-01-12 17:52
#5

ja de är troligare att han är asexuell än homosexuell iaf.

Qui dormit, non peccat

 


Tussebus
2009-01-12 21:07
#6

Hahaha man får väl tro som man villGlad.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
MiichaelaSaade
2014-01-17 10:13
#7

Tycker inte det verkar omöjligt. Tintin bor på Moulinsart med Haddock, bara de två, utom Nestor då. Sen läste jag på någon sida att vi vet ju ingenting om Tintins föräldrar. Han kanske va homosexuell, blev "utstött", och drog. För att han va annorlunda. Sedan träffade han Milou, en vit foxterrier. Hur vanlig är de? Milou kanske blev utstött där han kom ifrån. Så hittade han Tintin. Det kanske är därför de passar så bra ihop. Båda var annorlunda, så de håller ihop. Men jag vet inte. Tycker det låter rimligt :)

Undertale trash ♥

AilyAdams
2014-01-17 10:21
#8

Haha… Jag tycker nog det låter lite löjligt. Tintins sexualitet är ju inte ens relevant för serien, så varför skulle han ens ha en? 😃

 **************************
Heter det De eller Dem?

Upp till toppen
Annons: