Annons:
Etikettallmänt
Läst 1200 ggr
Asa-N
11/12/08, 9:10 AM

Måste grannen stenas??

Fick i mailen för ett bra tag sedan en kopia på en insändare. Jag vet inte vilken tidning det var från eller så men tycker den är så bra. Men det verkar vara i Småland :o)

Måste grannen stenas…?

Öppet brev till de präster som skrivit under uppropet mot välsignelseakten för homosexuella.

Jag har en del frågor till er präster som vet och kan allt.

Jag tänker sälja min dotter som slav (2:a Mos 21:7). Vad kan vara ett skäligt pris?

I Tredje Moseboken 21:20 står det klart och tydligt att jag får äga både manliga och kvinnliga slavar från ett grannland. En vän till mig hävdar att detta gäller bara människor utanför EU. Kan han ha rätt?

Min granne som jobbar på Kvantum insisterar på att även jobba på söndagar. Enligt Andra Moseboken 35:2 så måste han dräpas. Är jag moraliskt ansvarig för att göra detta själv?

Jag besöker inte kyrkan då jag lider av stor närsynthet och enligt Tredje Moseboken 21:20 föår jag inte närma mig Guds altare om jag ser dåligt. Min son konfirmerar sig nu och det vore kul att se hur han uppför sig i kyrkan. Är det okej om jag sitter i vapenhuset?

Kan mina barn börja att träna fotboll i IFK Värnamo då Tredje Moseboken 11:7-8 säger att de inte får röra resterna efter en död gris. Eller måste de fortsätta spela här hemma med en plastboll?

En bonde här ute i Tännö envisas med att odla olika grödor på samma jord och syndar därmed mot Tredje Moseboken 19:19. Han har även den fula ovanan att svära mycket. Nu är hans fru inte heller mycket bättre då hon envisas med att gå klädd i kläder som är gjorda av mer än ett tygmateriel (vanligen bomull o polyester).

Är det nu nödvändigt att samla hela Tännöbyn för att stena dem? (Tredje Moseboken 24:10-16). Kan vi inte bara bränna dem på bål som vi brukar göra med människor som ligger med sina släktingar (Tredje Moseboken 20:14)?

Jag vet att ni präster har gått på djupet i dessa frågor så jag ser fram mot tydliga och raka svar.

Stort tack till er rakryggade präster som tydligt visar att Guds ord är evigt och oföränderligt.

Magnus Samuelsson, Tännö

Annons:
Tussebus
11/12/08, 11:15 AM
#1

Hahahahaha!!! Den var ju superskön ju!Skrattande

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

hus-musen
11/12/08, 11:15 AM
#2

hahaha helt rätt!!  vilken idioti, hoppas de kommer nån präst som kan svara på de frågorna=) kanske ska ta med dem till missionskyrkan nedanför mig o se vad de sägerFoten i munnen

Qui dormit, non peccat

 


Asa-N
11/12/08, 11:23 AM
#3

Ja visst är den klockren Skrattande

MyTwiggs
11/12/08, 11:25 AM
#4

Hahahahahaha!

Det var en härlig insändare! Underbart!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Upp till toppen
Annons: