Annons:
Etikettallmänt
Läst 2510 ggr
BraveandCrazy
11/12/08, 10:34 PM

Kan någon förklara uttrycken för mig.

Vad/hur är man om man är en
* Butch
* Tjejig
* Kvinnlig
Plus alla andra Zirdlioner uttryck som finns.
Jag är ny i detta och fattar ingenting så hjälp önskas.

Medarbetare på HBT ifokus

Annons:
hus-musen
11/12/08, 11:29 PM
#1

butch-flata är väl en tjej som är mera åt det "manliga" hållet, klär sig lite mera androgynt och har samma kroppspårk som en kille. eller försöker iaf.

tjejig för mig är rosa, tajta kläder, gulligull o söta hjärtan överallt=) de där extrema feminina sättet som driver mig till vansinne! o inte på ett bra sätt=)

kvinnlig är väl en mer stilren variant av tjejig, de är en vuxen kvinna o inte ett barn.att vara kvinnlig är de lite mera klass på än att vara tjejig.

Qui dormit, non peccat

 


BraveandCrazy
11/12/08, 11:47 PM
#2

Tack för hjälpen ;)

Medarbetare på HBT ifokus

hus-musen
11/13/08, 12:23 AM
#3

så lite så=) så uppfattaar jag orden iaf=)

Qui dormit, non peccat

 


Sach
11/13/08, 4:18 PM
#4

Mina tankar.

Butch - en tjej som fortfarande är tjej, har dock enligt samhällets syn en mer maskulin klädsel och ett maskulint sätt att vara på. En butch spelar inte en mans roll utan råkar bara vara så.

Tjejig, kvinlig kallas för många femme.

Femme - en tjej som är mer enligt samhällets syn på hur en tjej ska klä sig och bete sig. Inte heller är detta något man bestämmer sig för att vara, man bara är det.

sara1987
11/13/08, 5:09 PM
#5

sen kan man ju va nått emellan oxåååå Flört.. vad de kallas vet jag ej.. kanske. femutch el butme.? haha.

hus-musen
11/13/08, 7:10 PM
#6

#5 haha jag brukar kalla det för normalFlört

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
FrauBlycher
11/13/08, 8:25 PM
#7

jag brukar säga att jag är jag :)

Andra säger att jag är butch men jag vet inte hur dom menar då *ler*

sara1987
11/13/08, 8:47 PM
#8

#6. jo normal kan man ju kalla sig.. men är man butch eller femme så anser man ju sig då oxå som normal. det finns inget som heter normal..egentligen. men håller me #7 jag är jag.

alla andra är upptagna.

Sach
11/13/08, 8:59 PM
#9

tur att det bara är jag som är jag. för annars hade det blivit jobbigt för omvärlden. :D

Elega
11/14/08, 2:09 AM
#10

Mina vänner och jag delar upp flatorna i tre kategorier.

Butch: En tjej/kvinna som klär sig och uppför sig manligt/androgynt. En tjej som ej använder smink och som har kort hår och inte använder stringtrosor/vanlig BH under några omständigheter. Där gäller heltäckande trosor/hipsters, kalsonger och sport-BH.

Blandras: En feminin tjej med variande hårlängd som varken klär sig utmärkande manligt eller kvinnligt, utan är någonstans mitt i mellan. Sminkar sig oftast lite grann, har ofta halvlångt hår, pösiga byxor och tjejlinnen.

Feminin/femme: Den typen av tjej som man aldrig skulle misstänka vara flata. Som ser helt vanlig ut (straight om man vill). Hon klär sig i kvinnliga utstyrslar, sminkar sig och bär helt ordinära kvinnliga kläder och assesoarer.

Klart det inte finns någon exakt mall (fast det brukar oftast vara såhär) men det är lite att gå efter iallafall =)

Elega
11/14/08, 2:16 AM
#11

Glömde att det finns ju Queer kategorin också. Dit hör brudarna med rakad skalle, bohemkläder och vegankost (oftast). Tyvärr är det inte alltid så att dessa brudar har en "avvikande" sexuell läggning. Ibland händer det att man träffar på straighta queerbrudar (STOR besvikelse).

BraveandCrazy
11/14/08, 10:49 AM
#12

#10 Haha
Då är jag en blandras mellan Blandrasen och Feminin Flört

Medarbetare på HBT ifokus

hus-musen
11/14/08, 12:07 PM
#13

#10 oops passar inte in nånstans jag..  är nog nånstans mellan blandras o femme!

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Elega
11/14/08, 1:10 PM
#14

Haha, vi får hitta något mellanting där :P Men om vi såg er på stan skulle ni säkert platsa i femmekategorin men som ändå är medveten om att  hon är flata.

Flatstilen är ju faktiskt väldigt utmärkande.. Iallafall för den nya generationen butch. Och det verkar som att många flator inspireras av den här stilen.
Kort hår i emofrisyr eller tuppkam, piercingar i blackline, stora luvtröjor med tragkedja och en snygg t-shirt under, aningens slitna pösiga jeans långt ner på röven över ett par moderiktiga kallingar och så förekommer ofta en hel del photoshoping på deras bilder. Får inte glömma det obligatioriaska nitskärpet ^^ Och kepsen förstås.

Har jag inte rätt? xD

FrauBlycher
11/14/08, 1:22 PM
#15

amen vad fanken! Då passar jag inte in i butch-stilen heller. Visserligen har jag kort hår men klär mig ganska unisex. "riktig" BH måste jag ha pga att min byst är så pass stor - jag skulle få ont annars *skrattar* Sminkar mig gör jag aldrig…

hmmm kanske semi-butch, semi-blandras :) eller så är jag bara jag :)

BraveandCrazy
11/14/08, 2:13 PM
#16

Kan väl säga så här Förvånad
Smink ja någon gång ibland,  Kjol/klänning oja vid studenten för länge sen.
Tajta rosa kläder.. jag har en spegel hemma Glad

Detta passar mera in på mig;
Jeans som sitter där dom ska, keps, t-shirt, riktig bh, långt hår osv.
Själv tycker jag nog att jag hamnar här Glad Feminin/femme
Jag har ju trots allt lyckats lura mig själv under så många år.

Medarbetare på HBT ifokus

hus-musen
11/14/08, 2:23 PM
#17

hmm ja till sättet är jag som en kille, vilket uppskattas mest av killar faktikst.. kan inte prata med tjejer för vi har i regel inget gemensamt. ytterst få iaf som jag kan föra ett samtal med, finns väl ett par 3 stycken kanske=)

men jag har långt hår, mascara o kajal oftast, snygga jeans som sitter där de ska, riktig bh annars blir de ajaj, o i tröjväg så är de oftast huvtröjor eller figurnära linnen. avskyr kepsar o andra accesoarer o rosa färger. har inget som utmärker mig alls faktiskt, går hellre runt i en skitig overall än en klänning.

omni såg mig så skulle ni aldrig gissa att jag gillar tjejer oxåGlad

Qui dormit, non peccat

 


Sach
11/14/08, 2:42 PM
#18

alla fördomar som finns om flator - där har ni mig. =)

Tussebus
11/14/08, 7:13 PM
#19

Min fru tycker at tjag klär mig för sportigt o ungdomligt men jag tycker det är skönt ;) Behöver inte bry mig så mkt om kläder eftersom man ändå har arbetskläder på jobbet ;)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Elega
11/14/08, 11:06 PM
#20

Det finns ju truckflator också, det är dem butharna som inte stämmer in på min typiska butchbeskrivning på #14 men som ändå är butch ^^

Annons:
Virus70
11/15/08, 10:44 AM
#21

Kolla in länken… Glad
Kanske kan ge lite mera klarhet i olika termer.

http://www.geocities.com/reb_41se/butch.html

Linn
11/17/08, 7:38 PM
#22

Jag är tydligen en blandras enligt #10. Sminkar mig väldigt sällan, sällan jag klär upp mig i några direkta kvinnliga kläder men de finns ändå i min garderob.

Bh är ett tvång, annars hade jag gärna använt sportbh eller ingen alls. string? skulle inte tro det. Något så obekvämt så jag vet inte vad..

Pösiga byxor ska det vara med ett tajt linne, men jag har allt som oftast en munktröja över som oftast är inhandlad på killavdelningen.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Upp till toppen
Annons: