Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2202 ggr
FrauBlycher
11/17/08, 12:24 PM

Är det bara jag???

Jag måste slänga ut en fråga här; Är det verkligen bara jag som stör mig på termen "tjej-sex"

Det provocerar mig som fanken!! Precis som om det inte är likadant som vilket sex som helst. Jag hör ingen som säger "kill-sex" tex om män som har sex med män.

Det är precis som om det inte riktigt räknas om man har lite tjej-sex *jag blir så arg*

Nåja vad säger du?

Annons:
hus-musen
11/17/08, 1:07 PM
#1

ha aldrig tänkt på det.. men man har ju tjejsex, killsex o så sex. tycker inte att de är ett dugg provocerande att säga så=)

Qui dormit, non peccat

 


Sach
11/17/08, 3:10 PM
#2

håller med trådstartaren -  Spela roll vilka som har sexet, om det är kille-kille, tjej-tjej eller kille-tjej. Sex som sex.

FrauBlycher
11/17/08, 4:07 PM
#3

#1

Nej alltså, jag har sex, spelar ingen roll att det är med en tjej tycker jag.

Människor verkar använda uttrycket i det syfte att det inte är lika "farligt" Typ i stilen att som tjej säga "min kille är helt ok med att jag har tjej-sex"

*grrrr*

hus-musen
11/17/08, 4:19 PM
#4

#3 nja de där är nog lite annorlunda beroende på läggning! om du som tjej är lesbisk, o du har en lesbisk flickvän(inget öppet förhållande) o en dag säger din tjej att hon skulle vilja prova på en kille. då är de ju bara straightsex för er ju! men om hon vill ha sex med en annan tjej (alltså tjejsex) så blir de ju en dålig sak.

min kille tycker att de är ok om jag har "tjejsex", just för att han inte känner sig hotad av en annan tjej i vårt förhållande. däremot så skulle jag aldrig få ha sex med en annan kille då han tycker att de är det han är till förGlad

så sex är inte bara sex alla gånger, sex har fler individuella betydelser. men jag kan förstå om du som lesbisk anser att termen tjejsex är dåligt då de faktikst är den form av sex du ägnar dig åt!

Qui dormit, non peccat

 


Saga85
11/17/08, 8:44 PM
#5

Jag har aldrig hört någon använda termen "tjejsex". Låter skumt. Sex är sex helt enkelt. Däremot kan jag använda ordet "in-och-ut-köret" när det gäller heterosex ;)

FrauBlycher
11/18/08, 9:42 AM
#6

Näe för mig är det lika illa om min partner har sex med någon annan oavsett vilket kön. För mig är det otrohet och det spelar ingen roll vilket kön det handlar om.

Hittills har jag bara träffat på ett fåtal killar som delar min åsikt om att det är precis lika mycket otrohet vilket som.

Det är ett svek - det är inte mindre hotande för att det är en man eller kvinna. Jag tror det är därför det stör mig… eller nåt.

Annons:
hus-musen
11/18/08, 12:35 PM
#7

#6 jaopp alla är vi olika=) finns ju de som klarar av att ha öppna förhållanden, de skulle jag aldrig göra.

Qui dormit, non peccat

 


FrauBlycher
11/18/08, 1:16 PM
#8

hmm gör du inte det om din kille "tillåter" dig ha sex med andra tjejer? Lever i ett öppet förhållande alltså.

Har inte han samma möjlighet också?

hus-musen
11/18/08, 2:35 PM
#9

#8 ja jag får, om han vet om det först o han får träffa tjejen ifråga. har däremot aldrig gjort det. men de är inget han stör sig på då han inte känner sig hotad av en tjej som sagt. han tycker mest de är roligt att jag gillar tjejer=)men han kanske säger nej när de väl kommer till saken o då accepterar jag det=)

han är straight så jag betvivlar att han vill ha nån kille..vill han testa en gång så får han väl det=) bättre att testa nu än senare om vi får barn osv. har frågat om han vill prova men har bara fått nej som svar.. en tjej däremot får han itne prova, lika lite som at jag får prova en ny kille.

i ett öppet förhållande har man sex med vem man vill oavsett kön. de är inget som funkar för mig eller killen. o sen jag faktiskt aldrg haft sex med nån tjej så är de "halvöppet" i teorin bara=)

Qui dormit, non peccat

 


FrauBlycher
11/18/08, 8:09 PM
#10

Tja vad ska jag säga om det?

För mig är det otänkbart, men vi är alla olika *tack och lov* och allt fungerar inte för alla :)

milky
4/9/09, 9:27 AM
#11

Tjejsex, det låter negativt. Som en föreställning av två tjejer för den heterosexuella mannen….

Upp till toppen
Annons: