Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1329 ggr
MyTwiggs
11/10/08, 7:18 PM

Om du hade fått välja...

… Hade du varit dig själv då? Jag vet att det är en lite konstig och abstrakt fråga, men om du verkligen tänker till? Alltid finns det ju någon man avundas, någon man kan beundra och önska att man kunde vara som… Eller? Om du hade fått ett val, hade bytt liv med någon annan då? Hade du bytt ut din identitet, din hårfärg, din läggning, din kropp mot någon du anser har bättre egenskaper?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
Sukram
11/10/08, 7:20 PM
#1

klart det finns saker jag hade velat byta som min kropp (eller delar av den iaf) men samtidigt kan jag inte föreställa mig att byta allt, det är ju jag trots allt. Hade jag bytt allt så hade jag förmodligen varit en helt annan person på både gott och ont.

Tussebus
11/10/08, 7:32 PM
#2

Hade gärna bytt ut en och annan kroppsdel som inte fungerar helt somjag vill kanske lite yngre knän och en ung rygg men annars är jag väl hyfsat nöjd med den jag är idag.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

MyTwiggs
11/10/08, 11:01 PM
#3

Jag hade inte velat byta ut något tror jag. Jag har märkt att om jag slätar ut och rättar till på ett ställe så buktar det på ett annat. Jag tror att så länge man har en sådan syn att man hade velat byta ut kroppsdelar i ren fåfänga så blir man vare sig nöjd eller lycklig.

Jag hade gärna bytt ut min lever, men i övrigt hade jag inte bytt bort mig själv för allt i världen.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Camomilla
11/12/08, 5:54 PM
#4

Skulle byta kropp, presonlighet och allt om jag bara hade möjligheten.

Saga85
11/12/08, 6:27 PM
#5

Faktiskt ett starkt Nej på den frågan. Trots att jag ofta känner mig missnöjd över mig själv, trots depressionen som kommit och gått under åren, trots allt. Nej. Jag vill inte vara någon annan. Alla har sina problem och missnöjdheter, men det är även dessa som formar oss. Jag vill inte ha någon annans issues, jag är nöjd med mina.

Avorio
11/27/08, 3:34 PM
#6

Nej! Jag - precis som jag är - är perfekt för den livsuppgift jag har. Jag tror att allt har sin mening, hur man ser ut, vad man har för personlighet osv.

Visst kan jag ibland önska att jag var på ett annat sätt - dvs "perfekt". Men om jag var perfekt skulle det ju inte finnas någon mening med mitt liv - jag skulle ju inte ha något här att göra om jag redan var fullständig.

Är jag missnöjd med mig själv på någon front, ser jag till att rätta till det. Kanske är det inte själva "felet" jag rättar till, utan min inställning till det. Jag har så långa ben jag har, så ärligt talat: Tack för att jag har ben över huvud taget!

Annons:
radera
11/27/08, 8:14 PM
#7

finns allt en del saker jag skulle byta ut, en del hemska upplevelser mot andras bra upplevelser tex. men skulle aldrig kunna tänka mig att helt "byta" liv med ngn annan. anser som #6 att allt trots allt har sin mening. visserligen skulle jag gärna byta ut mitt lockiga hår, på tal om hårfärg.

LinnSam
4/11/10, 12:59 AM
#8

Jag är relativt nöjd med mig själv och mitt liv..
Det som är felet är ju att jag är brunett, vill ha svart hår!
Men så finns det ju en trevlig uppfinning, kallad hårfärg, så den biten är ju lätt fixad Glad

Annars är det rätt okej.
Kanske skulle valt en annan utbildning dock.
En mer rolig, och inte en som jag trodde skulle leda någonstans.

Gick samhäll, skulle ha valt Musk istället.

[TrevorS]
4/14/10, 5:34 PM
#9

OJ att någon valde att man ville vara någon annan.

Maria
4/15/10, 10:57 PM
#10

Jag vill absolut vara mig själv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bumsibum
5/1/10, 11:16 PM
#11

nej, jag vill inte byta ut något med mig, bara förendra… men inte byta ut, vill ha mi kropp, men täna så den blir som jag vill ha den, men de tycker ju inte jag att man kan ta som byta ut.. Tungan ute

Elgec
6/1/10, 12:35 AM
#12

jag skulle vilja byta ut hela mig om det gick, färutom lite av min personlighet :D

Strumpa
6/16/10, 12:50 AM
#13

Jag är stolt över att vara jag; skulle aldrig vilja eller kunna vara någon annan än mig själv.

Klart att man kan störa sig på vissa saker i utseendet ibland etc, men antingen får man förändra dem om man inte kan leva med det, eller helt enkelt acceptera att man är den man är och gilla läget :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Upp till toppen
Annons: