Annons:
Etikettallmänt
Läst 1020 ggr
MyTwiggs
12/29/08, 10:55 AM

Ensamhet...

Över jul har min släkt varit här och vi har haft så trevligt! Jag är nog en väldigt social människa, men när alla har åkt hem till sitt igen så sitter jag här själv i min lägenhet. Vad gör man åt ensamheten? Inte kan det vara bara jag som känner mig som världens mest ensamma människa?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
Ragnhildm
12/29/08, 11:23 AM
#1

Man pratar med folk på nätet. Eller det väljer jag ofta framför att träffa folk så det kanske är jag som är konstig =)

MyTwiggs
12/29/08, 4:30 PM
#2

# 1 Ja, det gör jag nästan konstant, men det är inte tillräckligt. Det kan inte ersätta social kontakt….

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ragnhildm
12/29/08, 7:52 PM
#3

#2 nej det kan det inte. Träffar du inga folk alls?

Tussebus
12/29/08, 7:52 PM
#4

Instämmer #2 Nätet kan tycärr inte ersätta sociala kontakter och inte katter heller :( Antar att vi måste skaffa fler vänner men hur? ;) TRäffar inte så mkt folk och nu är min fru sjuk o vill inte träffa någon ;)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Ragnhildm
12/29/08, 8:03 PM
#5

Jag är tvärtom. Har mer vänner än jag hinner med… Eller så hinner inte de. Hm.

Tyvärr bor de utspridda över halva sverige (antingen för att de kommer härifrån byn och pluggar på annan ort eller för att jag träffat dem på nätet =)

Själv klarar jag mig nog ganska långt på nätet men jag är inte särskilt social och jobbar på ett ställe där man träffar väldigt mycket folk =)

Tussebus
12/29/08, 8:05 PM
#6

#5: jobbar visserligen åxå på ett ställe där jag träffar mkt folk (mest gamlingar) och umgås mkt med ina kollegor när vi e på jobbet men det är inte samma sak för mig. Behöver lite mer "normal" input Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Ragnhildm
12/30/08, 2:55 AM
#7

Jo sant men jag pratar bättre med folk på nätet och är en person som helst inte träffar mycket folk på samma gång och på jobbet är det kunder som kommer och går och massa personal så mitt behov av att träffa folk är långt över gränsen tillfredställt.  =)

MyTwiggs
12/30/08, 1:34 PM
#8

Jag bor och jobbar på lansbygden, och jag träffar sällan folk. Jag vill gärna ändra på det, men det är liksom inte bara att träffa folk… tyvärr… Vad finns det för bra krogar och klubbar i mellansverige?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Upp till toppen
Annons: