Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1669 ggr
tokage
2008-11-13 20:30

OT. Straight edge?

Tänkte bara kolla… Finns det några straight edge'are här på iFokus? :D

Skulle var kul att hitta lite fler vänner inom det, känns ofta rätt ensamt ^^

Annons:
hus-musen
2008-11-13 23:08
#1

vad är straight edge'are för nått??

Qui dormit, non peccat

 


tokage
2008-11-14 15:21
#2

Inom straight edge (kan skrivas sxe också) så är man helt emot alkohol, droger och tobak. Vet inte om promiskuöst sex räknas med också, det är iallafall jag emot också.

Jag har inget emot personer som sysslar med sådant, men jag VÄGRAR stoppa i mig något med alkohol, droger eller tobak i. Och jag tycker att människor som försöker få andra att börja med sånt är… hittar inga ord.

Jag har iallafall skippat min klassfest idag p.g.a alkoholen. Folk tycker att jag överdriver, men jag har en stark åsikt inom det…

hus-musen
2008-11-14 16:03
#3

ah=) ska man inte hellst vara vegan oxå?? tror jag hört de nånstans=)

ja jag gillar inte heller tobak, droger o promiskuöst sex men lite sprit har aldrig skadat. ioförsig så dricker jag nån form av sprit max 6 ånger om året o ja blir aldrig full.. så tyvärr så kan jag nog ine vara straight edgeare med dig=)

haha vi får vara vanliga nätkompisar=)

Qui dormit, non peccat

 


tokage
2008-11-14 16:45
#4

Jodå, många är veganer eller vegeterianer också, jag skulle dock aldrig klara av det eftersom jag knappt äter något nu, skulle man ta bort kött m.m så skulle jag knappt kunna äta nått, haha :')!

Tihi okej ^^

Aribigga
2008-11-14 18:00
#5

Nästa fråga; Vad är promiskuöst sex?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Tussebus
2008-11-14 19:11
#6

Aha isåfall är  jag kanske straight edge. Dricker extremt sällan alkohol, tål inte tobaksrök och gillar inte droger alls. Har fått morfin på sjukhuset nåra ggr men det var inte alls nån skön upplevelse som några andra säger ;)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
hus-musen
2008-11-14 19:19
#7

#5 när man är promiskuös så har man sex med många personer.

Qui dormit, non peccat

 


Aribigga
2008-11-14 22:48
#8

#7 Samtidigt?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Saga85
2008-11-15 11:13
#9

Inte nödvändigtvis, man är helt enkelt en slampa ;)

Camomilla
2008-11-15 13:00
#10

Jag hade ingen aning om det här förut, men nu verkar det som om jag är sån o_o Vegan, har aldrig rökt, har aldrig druckit, har aldrig tagit några droger, är emot sån skit helt enkelt :-)

Aribigga
2008-11-15 13:17
#11

Jag kan nog också räknas dit i sånna fall, jag röker eller snusar inte, inga droger (om mna inte räknar cola och te) och är ingen slampa. Jag tror på kärleken ^^

lurvponnyn.vimeddjur.se

tokage
2008-11-15 13:28
#12

Woho, äntligen lite folk som mig :')…

Mådde inte så bra i skolan igår, de har just nu en fest, de ska festa 2 dagar i sträck (nästan hela klassen), vissa började dricka redan i skolan.

Jag vet inte varför, men jag känner mig alltid illa till mods när någon i min närhet dricker en massa alkohol.

Visst att jag själv är emot det, men jag accepterar att andra håller på med sånt, ändå så mår jag så illa av att se andra stoppa i sig sånt. Haha, jag är lite skev :')!

thelostpoet
2008-11-23 22:29
#13

Jag har kallat mig straight edge sen jag var 13 Glad 

Har aldrig druckit mer än en munfull öl (för att smaka), har aldrig tagit droger, har varit vegetarian sedan jag var 12 och ägnar mig inte heller åt promiskuöst sex (även om jag inte tycker att det är riktigt lika farligt.) 

Fast tokage, jag tycker du kan prova äta vegetariskt bara ett litet tag och se hur det går. Jag åt själv nästan ingenting innan jag blev vegetarian.

Annons:
Tussebus
2008-11-24 23:40
#14

#12 jag kan åxå känna mig så ibland, dvs när folk i min närhet pratar om hur de ska ut o supa eller hur de söp till i helgen hur fulla de var på den festen och sånt. Tycker det är så barnsligt!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Avorio
2008-11-27 13:57
#15

I så fall är jag straight edge'are, och vegan Glad

Avorio
2008-11-29 16:34
#16

Fast promiskuöst sex har jag inte något emot.

Linn
2008-11-29 21:28
#17

#14 håller med dig. Dricker sällan, men när jag gör det blir jag aldrig så full…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

thelostpoet
2008-11-30 19:01
#18

#16 Nej, håller med dig. (Även om det kanske inte är någonting för mig.) Jag tycker inte det finns något destruktivt i promiskuöst sex, och egentligen så är ju det vad straight edge handlar om -att man tar avstånd ifrån en destruktiv livsstil.

Jag tror att det straight-edgare egentligen menar när de säger sig ta avstånd ifrån promiskuöst sex är att de inte "missbrukar" sex. Och som jag ser det är det två helt olika saker.

xLillaMy
2009-03-30 23:30
#19

#18 Men sex KAN bli destruktivt…
Men ska man tänka så kan allt bli destruktivt i stort sätt ^^

Tussebus
2009-03-30 23:37
#20

Helt sant #19. Läste just en bok som heter 14 år till salu och som handlar om en tjej som blev våldtagen och tyckte att hon var oduglig på allt utom sex… Där kan man snacka om att sex är destruktivt när hon som tonåring börjar sälja sin kropp! Usch!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Ragnhildm
2009-03-31 01:38
#21

har jag inte skrivit här? Hm. Jag dricker inte eller drogar eller sånt. Inte heler har jag sex =) Men jag vet inte om jag kallar mig straight edge. Gör det för att jag själv valt det så…

Upp till toppen
Annons: