Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 5613 ggr
Ichiigos
11/12/08, 3:06 PM

Osäker på läggningen..

Hej..

Jag är somsagt väldigt osäker på min läggning.. Det enda jag vet är att jag är inte riktigt helt hetero.

Jag kan tända på killar, men aldrig varit riktigt kär i killar.. Däremot tänder jag på tjejer, och kan bli kär i tjejer också.. Är tjej också.

Så jag undrar.. Kan jag vara Bisexuell?

Annons:
BraveandCrazy
11/12/08, 3:19 PM
#1

Så där kände jag också i början.
Så jag satte titeln BI på mig själv. Jag har funnit en del vänner som jag har bollat mina frågor med.

Under tiden från 2007 till nu har det växt fram till att det nog ska vara homo i alla fall.

Medarbetare på HBT ifokus

Tussebus
11/12/08, 3:42 PM
#2

#0 Jag vet inte heller riktigt var jag står även om jag är gift med en helt underbar kvinna. Kallar mig rätt o slätt för queer eftersom jag inte vill sätta nån riktig etikett på mig själv :)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

FrauBlycher
11/12/08, 4:52 PM
#3

Vet du vad?

Det är inte så superviktigt att sätta en "etikett" på sig själv, prata med likasinnande, bolla lite.

Jag definierar mig själv som homo men man vet aldrig - jag ser det bara som väldigt osannolikt att jag skulle bli tillsammans med en man. Jag har hittills aldrig varit förälskad i en man så tanken för mig är väldigt långsökt.

Queer är en väldigt bra term att använda sig av tycker jag :)

Saga85
11/12/08, 6:24 PM
#4

Är queer att man inte vill sätta en stämpel på sig? Är lite korkad och har inte riktigt förstått det. Upplys mig.

Men som sagt. Tänk inte för mycket i stämplar. Ärligt talat så kan jag tycka att vissa homosexuella kan ha en tendens att BLI sin sexualitet.

Om man lever i ett väldigt konservativt heterosamhälle kan jag förstå att man kan "tvingas" att fundera lite extra. Känner man sig ensam om dessa tankar kan det då antagligen vara skönt att försöka hitta någon annan "konstig" att prata av sig med. Att vara ensam om något är svårt.

hus-musen
11/12/08, 8:07 PM
#5

kanske bara är jag men om någon presenterar sig som queer så är min första tanke "jasså homo" eller liknande. så queer för mig är en stämpel det med. kanske för att alla jag känner osm sagt att de är queer är just homo=)

säg ingenting då=) vet inte heller riktig vad jag är, gillar killar och tjejer men de är olika ibland. ska man förklara så antar jag att de innebär att jag är bi men å andra sidan så tänker jag inte på det. ser jag en snygg tjej eller en snygg kille så uppskattar jag skönheten=)

Qui dormit, non peccat

 


Sach
11/12/08, 9:52 PM
#6

Du faller för den du faller för. Vare sig du kallar dig homo eller bi eller tomte. Känslorna är inget vi rår för. Jag kallar mig för homo, som tidigare talare sagt, för jag har inte haft känslor för män såsom kvinnor. Men bara det känns bra för dig så sätt ettiket eller inte.

Annons:
Elega
11/15/08, 4:05 AM
#7

Jag tycker inte om stämplar, men jag brukar säga att jag är queer om någon undrar. Det betyder rätt och slätt att man är emot Heteronormen (tjej blir kär i kille och kille blir kär i tjej och alla andra heteronormer som finns).

Jag gillar (just nu) bara tjejer, men vad jag har märkt så kan jag ändra mig väldigt fort och är rätt odeffinierbar.
Då är queer väldigt bra! Eller är helt enkelt säga att man gillar det man gillar, punkt slut.

Virus70
11/15/08, 10:23 AM
#8

Nope.. Egentligen är titeln för ens sexuella läggning helt oviktig… Kär blir man. Glad

Sen om det e av samma kön eller inte som blir drabbad av ens känslor so be it. 

Enda gångerna som jag egentligen använt mig av flata/gay/homobegreppet har varit på krogen… När inte ett nej har räckt som svar. (Stagihta ställen alltså)

Avorio
11/27/08, 2:20 PM
#9

Jag känner precis som #0. Har lätt för att bli kär i tjejer, men med killar är det annorlunda. Har liktsom aldrig blivit kär "på riktigt". Skulle inte vilja ligga med en kille. Skulle inte vilja ha ett förhållande med en kille. Kan däremot tända på killar, till viss grad.

Ibland undrar jag om det bara är omvärlden som har påverkat mig, fått mig att tro att jag gillar killar fast jag egentligen inte gör det. Men jag vet inte. Byr mig inte heller. Blir jag förälskad i en kille är det lika nice som om jag blivit förälskad i en tjej. Men om jag skulle få frågan om jag är bi eller homo, skulle det bli lite svårt att svara. Jag skulle väl säga "bi", för det blir enklare än "Jag är bi, men jag vill inte ha med killar att göra", haha…

Avorio
11/27/08, 2:28 PM
#10

Ichiigos, läs dethär! http://www.rfsl.se/?p=332

Blev lite klokare av det, faktiskt. Lite Flört

Upp till toppen
Annons: