Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 1449 ggr
Saga85
2008-10-28 23:25

En ljusare framtid

Att "komma ut" är inget jag planerar. Med de jag pratar sex och relationer (vänner och bekanta) har min bisexualitet självklart kommit upp som en naturlig del i samtalen.

Men jag minns hur jag kom ut för iaf en bekant för ett antal år sen. Krogkväll. Jag och en fin flicka bytte blickar med varandra under kvällen som gick. Innan hon skulle gå kom hon fram och frågade efter mitt nummer. Självklart fick hon det, sedan såg jag hur min bekanta som stod bredvid kollade konstigt på mig och sa "Vad var det där om?". Jag blev lite ställd över frågan. Vaddå, är det konstigt att någon raggar på mig? Sedan förstod jag: "Ah, jo, jag är bisexuell"

Jag inser att jag har det lätt. Jag har aldrig funderat på hur eller om jag ska berätta eller varit orolig för reaktioner. Minns inte ens ATT jag berättat (förutom i fallet ovan och för min syster). Att förtydliga att jag är Bisexuell likställer jag med att berätta att jag är vegetarian.

När jag läser eller hör om folk som är oroliga för att komma ut eller har blivit dåligt bemötta blir jag så ledsen. Har en nära homosexuell vän som säger att hon antagligen aldrig kommer kunna berätta för sina föräldrar. Jag längtar tills den dag ingen behöver känna så, och jag tror på en sådan dag.

Jag är en person som annars oroar mig över allt. Men som min psykolog sa under vårt lära-känna-samtal: Så skönt att du iaf har något du aldrig oroar dig för.

Och vad ville jag med det här inlägget? Vet inte riktigt, kanske försöka få upp hoppet om att begreppet "komma ut" är något som sakta men säkert dör ut och folk bara "är".

Annons:
BraveandCrazy
2008-10-29 11:28
#1

Jag hoppas verkligen att du har rätt!

Medarbetare på HBT ifokus

Linn
2008-10-29 12:10
#2

Jag tror som dig Saga, snart kommer man inte behöva oroa sig för allt det där utan det kommer snart vara accepterat av alla (nästan i alla fall) att vara HBT som Hetro.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Saga85
2008-10-29 14:28
#3

Homofober är en utdöende ras ;)

MyTwiggs
2008-10-29 16:33
#4

# 3 Tjohooo! Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Linn
2008-10-29 23:04
#5

Håller med Saga, homofober är en utdöende ras! Så är det bara.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Ragnhildm
2009-03-24 02:13
#6

Jag undrar om hon ringde… =)

Annons:
Saga85
2009-03-24 14:28
#7

#6 Japp, det gjorde hon Glad Dock blev det inget seriöst, och något år senare träffade jag henne på krogen, och hon berättade lite om sin nya tjej - som snopet nog visade sig vara en flicka jag vart lite småkär i och som numer är en av mina bästa vänner. Gayvärlden är liten ;)

Ragnhildm
2009-03-24 21:35
#8

#7 Ah, kul =) Har väldigt liten erfarenhet av gayvärlden ännu… =)

Tussebus
2009-03-26 19:27
#9
Hah, ironiskt #7. Vad liten världen är ibland.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Saga85
2009-03-26 22:17
#10

#9 Eller hur. Måste erkänna att jag blev lite svartsjuk då Skäms

Tussebus
2009-03-27 20:57
#11

Det förstår jag! Svårt att inte bli det! Obestämd

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Upp till toppen
Annons: