Hej!
Kan som Transexuell (MTF) berätta att jag jobbar inom järnvägen på en stor verkstad i en mycket manlig miljö, samtliga där känner till att jag är TS...eller rättare sagt VAR! för efter operation så är man antingen det ena eller andra.
Det har mottagits mycket positivt där och jag har inga problem med någon, det handlar om ca: 200 personer varav ett stort antal invandrare som inte annars alltid har en så öppen syn på TS.
Tvärtom har jag fått ett otroligt stöd och jag har varit öppen om det från början, Jag har sagt till alla att är det något så är det bara att fråga...Och frågor får man emellanåt, vilket är rätt kul!
Jag skulle kunna komma till jobbet i vilken klädsel som helst utan problem, dock skulle det vara ganska opraktiskt eftersom jag blir skitig i jobbet!
Kan bara tipsa de som vill komma ut på jobbet, berätta det först för den närmaste kretsen du jobbar med...Lite längre fram när det har satt sig såg låter du andra på din arbetsplats få reda på det, de kommer då i de flesta fall inte våga kritisera eller vara elaka mot dig då du har dina närmaste kollegor som stöd.
Man får ta det i etapper...en förutsättning för att det ska gå bra är att de närmaste kollegorna verkligen är dina vänner.