Annons:
Etikettallmänt
Läst 2481 ggr
Virus70
10/17/08, 2:38 AM

HBT - Yrkeslivet

Lite nyfiken på hur erat liv ser ut på arbetet. Idag pratas det ju mycket om hur våra arbetsplatser ska bli mera HBT-vänliga osv.. Men, händer det nåt?? Är ni öppna på eran arbetsplats? Om nej, varför inte? Om ja, varför?

Annons:
MyTwiggs
10/17/08, 12:34 PM
#1

Om jag hade jobb och partner av samma kön så skulle jag nog inte vråla ut det det första jag gjorde. Jag hoppas på att man ska kunna vara öppen med sin sexuella identitet, men det är egentligen inte livsvikrigt för mig att så att säga utöva den sidan på arbetstid. Jag vet inte.

Intressant fråga! Hoppas på fler svar!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Asa-N
10/17/08, 3:15 PM
#2

Vi har åtminstone 2 st på den avdelning där jag jobbar som är öppet homosexuella, och det är ingen som gör skillnad på dem jämfört med de andra, de är liksom 2 i gänget.

Virus70
10/17/08, 9:53 PM
#3

På mitt jobb så känns det så himla skönt att när de sitter o pratar om sina gubbar o jag om min fru så e de ingen som reagerar. Det är ingen skillnad.

Har outat mig även för ett barn vars ena förälder valt att gå in i en gayrelation efter skilsmässan.. Där har jag verkligen gjort skillnad! Både för barnet och föräldern..

Tussebus
10/27/08, 11:00 PM
#4

Det dröjde ganska länge innan jag outade mg på jobbet. Det var en arbetskompis som outade sig först. Jag gjorde det efter det att jag gift mig. Det dröjde ett tag men tillslut var det någon som såg ringen och frågade när jag hade gift mig och med vem. När jag sa som det var var det ingen som höjde på ögonbrynen. Nu känns det jättebra att sitta o prata om min fru när de pratar om sina gubbar!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

sara1987
10/29/08, 8:56 PM
#5